رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

با همسر عصبانی چگونه کنار بیاییم؟

زود قضاوت نکنیم

ما بیشتر اوقات به‎ویژه اگر همسرمان موقع عصبانیت سکوت کند، دلیل عصبانیت او را حدس می‌زنیم. اگر بخواهیم با فرضیه های خود پیش برویم، ممکن است واقعیت را درست متوجه نشویم و اوضاع بدتر شود. بنابراین اول باید بدانیم علت واقعی عصبانیت او چیست، شاید چیزی که ما به آن فکر می‌کنیم، اشتباه باشد.

 

انتظاراتمان را کم کنیم

همسرمان از خیلی جهت ها مثل ژنتیک، تربیت خانوادگی، شرایط کنونی، شخصیت و موارد دیگر با ما متفاوت است؛ بنابراین مانند ما فکر نمی‌کند و رفتارش در برابر اتفاقات مختلف شبیه ما نیست. دانستن این موضوع باعث می‌شود انتظار زیادی از او برای داشتن رفتار موردنظرمان نداشته باشیم؛ چراکه انتظار معمولا زمانی پیش می‌آید که احساس می‌کنیم طرف مقابلمان همانند ما فکر می‌کند و باید به گونه ای که مدنظر ماست، رفتار کند.

 
به خودمان نگیریم

خیلی وقت‌ها دلیل عصبانیت، سوءبرداشت‌ها و نداشتن درک درست از رفتار یا کلام طرف مقابل است. پس بهتر است عصبانیت همسرمان را بلافاصله به خودمان ارتباط ندهیم و به دنبال دلیل واقعی عصبانیت او باشیم. چه‌بسا دلیل واقعی خشم وی مسائل غیر مرتبط با ما یا درک نادرست از رفتار ماست؛ نه دقیقا خود رفتار ما.

 
صبور باشیم

لازم نیست به‌سرعت واکنش نشان دهیم. موفقیت ما در مقابل عصبانیت همسرمان به میزان صبوری ما بستگی دارد. اگر بتوانیم قضاوت خود را در گوشه‌ای از ذهن مهار کنیم و رفتار او را سریع به خود منتسب نکنیم، می‌توانیم تحمل بیشتری نشان دهیم و صبورتر رفتار کنیم.

 
دلیل عصبانیت او را بپرسیم

عوامل زیادی مثل استرس، ناامیدی و درماندگی ممکن است زمینه‌ساز رفتار همراه با خشم باشد. لازم است قبل از هر واکنشی درباره علت عصبانیت او بپرسیم. به یاد داشته باشیم هرگز از «چرا» استفاده نکنیم، بلکه با «چیزی شده» دلیل را جست‌وجو کنیم تا معنی بازجویی را در ذهن همسرمان ایجاد نکند.

 
همدلی را فراموش نکنیم

سعی کنیم احساس همسرمان را خوب بفهمیم، خودمان را جای او بگذاریم و این درک کردن را به او نیز نشان دهیم. لازم نیست حتما او را تأیید کنیم، بلکه باید بتوانیم احساسی را که داشته خوب از حرف‌هایش بیرون بکشیم و به او بگوییم. در بسیاری از اوقات همین همدلی باعث می‌شود فرد خشمگین، آرام و از رفتارش پشیمان شود.

 
به حل مسئله فکر کنیم

بهتر است به جای پرداختن به رفتار همسرمان و انتقاد و گله به فکر راهکاری باشیم تا او بتواند مسئله‌ای را که باعث عصبانیتش شده حل کند. می‎توانیم باهم به این موضوع بپردازیم که چگونه باید این خشم را مدیریت کنیم تا دفعه بعد به رفتار نامناسبی منجر نشود. مواظب باشیم نصیحت نکنیم؛ انتقاد، توهین و تحقیر نیز درهرحال، روش مناسبی نیست بلکه با همسرمان هم‌فکر شویم.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد