رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

تاثیر فیلم های مستهجن بر روان و جسم افراد

فیلم های پورنو از یک سال بعد از اختراع سینما در سال ۱۸۹۱، تهیه و بعنوان یک صنعت پر سود وارد بازار سینما گردید، بدون توجه به اثرات بسیار بد و مخربی که فیلم‌های پورنو در نگرش و رفتار جنسی  نوجوانان و جوانان ایجاد می کند

فیلم‌های پورنو تصویر نادرستی از روابط زن و مرد ارائه می‌دهند. علت این امر عدم دسترسی جوانان، به بزرگسالان قابل اعتمادی است که بتوانند آنان را راهنمایی کنند. جوانانی هستند که هیچ چیز در مورد روابط جنسی نمی‌دانند چرا که هیچکس در مورد مسائل جنسی با آنان گفتگو نمی کند. فیلم‌های پورنو برای این جوانان می‌تواند نقش الگو را ایفا کند و همین مساله باعث نگرانی است.

چرا فیلم‌های پورنو بر روابط جنسی و شخصیت انسانی تاثیرات منفی دارند

برای اغلب جوانان، تماشای فیلم پورنو نخستین قدم‌ها به‌ سوی ارضای میل جنسی است. چنین بازنمایی روابط جنسی، چه تاثیری بر جوانان می‌گذارد؟

به گفته خانم میشلا مارزانو، فیلسوف و جامعه‌شناس، تا سال ۲۰۰۲ سن متوسط اولین تماشای فیلم پورنو در میان نوجوانان، حدود ۱۳ سالگی بود. امروزه امکان دسترسی به تصاویر پورنوگرافی از طریق اینترنت، این سن را در میان نوجوانان باز هم پایین‌تر آورده است.یک جوان ۲۶ ساله می‌گوید در میان اطرافیانش هیچکس را نمی‌شناسد که دوران نوجوانی و قبل از داشتن اولین تجربه جنسی، فیلم پورنو تماشا نکرده باشد.

به اعتقاد سرژ تیسرون (Serge Tisseron )، روانپزشک و روانکاو فرانسوی، تماشای فیلمهای پورنو، امروزه روش جدیدی برای عبور از دوران نوجوانی به بزرگسالی است.

در حال حاضر حمایت بیش از حد والدین از فرزندان نوجوانشان، موجب طولانی شدن دوران نوجوانی در آنان شده است. جوانان امروزی برای اینکه بتوانند مرز مشخصی بین گذشته و آینده بکشند رفتاری از خود بروز می‌دهند که بیش از هر چیز بر محور خشونت و سکس می‌چرخد و پورنوگرافی مرز بین خشونت و سکس است. تماشای فیلم‌های پورنو به نوجوانان این احساس را می‌دهد که بگویند دیگر بزرگ شده‌اند، به این دلیل ساده که تماشای این نوع تصاویر برای آنها ممنوع است و محتوایشان خاص بزرگسالان است.

 

تاثیر فیلم های پورنو بر نوجوانان و جوانان

تماشای فیلم‌های پورنو، که برای نوجوانان امروزی همچون مناسکی است که باید آنرا به جا آورد، شامل دو مرحله است :

مرحله اول وقتی است که نوجوان فیلم پورنو را تماشا کرده و مرحله دوم زمانی است که نوجوان در موقعیتی قرار می‌گیرد که می‌تواند آنچه را دیده عیناً اجرا کند. خطر واقعی فیلم‌های پورنو، می‌تواند بروز این تصور غلط در نوجوان باشد که آنچه دیده، الگوهای درست روابط جنسی در زندگی واقعی هستند.

جوان ۲۷ ساله‌ای می‌گوید اولین تجربه جنسی‌اش او را با تفاوت فاحشی بین آنچه در فیلم پورنو دیده و آنچه تجربه کرده بود مواجه کرده است. او می‌افزاید، احساس سردرگمی می‌کردم چرا که کارهایم، تاثیری که در فیلم‌ها دیده بودم را بر همسرم نمی‌گذاشت. برخلاف آنچه در فیلم‌های پورنو دیده بودم، همسرم که با او همبستر می‌شدم به راحتی هنرپیشه‌های فیلم، ارضا نمی‌شد و این موجب می‌شد تصور کنم حتماً ناتوانی و ایراد از من است.

به اعتقاد خانم میشلا مارزانو، عواقب ناشی از دستورالعمل‌هایی که اینگونه فیلم‌ها برای ارضای جنسی ارائه می‌دهند، نادیده گرفتن ویژگی‌های شخصی افراد است. در فیلمهای پورنو احساسات و مشخصه‌های فردی مد نظر قرار نمی‌گیرند.

خانم کلود روزیه، پزشک و متخصص مسائل جنسی می‌گوید، مشکل اساسی فیلم‌های پورنو، مکانیکی بودن روابط جنسی در آنهاست. فیلم‌های پورنو همچنین به نظر او تصویر نادرستی از روابط زن و مرد نیز ارائه می‌دهند: مردها همواره بر رابطه بین دو نفر مسلط هستند و آنها هستند که قادر به ارضای زنان میباشند، زنانی که همیشه آماده و موافقند.

در واقع نوجوانان با تماشای فیلم‌های پورنو، بیش از اینکه در مورد چگونگی برقراری رابطه بیاموزند، مجموعه تخیلات جنسی را که برای خودارضایی دارند غنی تر میکند.

هدف اصلی پورنوگرافی این است که با بازنمایی روابط جنسی، به افراد لذت آنی بدهد. فیلم پورنو، همچون راه میانبری است که به بیننده امکان می‌دهد تا با دستچین تصاویر تحریک‌آمیزتر، بیشترین لذت جنسی را، بدون نیاز به ایجاد رابطه، کسب کند. چنین فیلم‌های، عاری از احساسات و مقدمه‌ چینی‌هایی است که برای جذب طرف مقابل لازم و ضروری است. در این فیلم‌ها رابطه جنسی بدون هیچ پیش‌درآمد، گفتگو و به ویژه بدون هیچ عشقی برقرار می‌شود.

به اعتقاد سرژ تیسرون، فیلم‌های پورنو، توانایی تخیل را از بیننده سلب می‌کنند، در حالی که خیال‌پردازی و تصورات، جای مهمی را در روابط جنسی اشغال می‌کنند. او می‌گوید پورنوگرافی روابط جنسی را به حد قالب‌های پیش‌ساخته و  صرفا جنسی پایین می‌آورد، قالب‌هایی که مدعی‌اند همه واقعیت روابط عاشقانه انسان‌ها را بازسازی می‌کنند.

در مقابل، خانم کلود روزیه معتقد است، دختران و پسران نوجوان ممکن است در ابتدا چنین قالب‌هایی را پذیرا شوند، اما به سرعت و با همفکری اطرافیانشان به واقعیت پی می‌برند. پذیرش یا رد آنچه در فیلم‌های پورنو می‌گذرد، کاملاً به این نکته بستگی دارد که نوجوان بتواند یافته‌هایش را با دیگران درمیان بگذارد و تنها روبرو شدن با ایده های مخالف است که می‌تواند او را از برداشت اولیه‌اش دور کند.

دختر هفده‌ساله‌ای که تاکنون رابطه جنسی را تجربه نکرده و همچون اکثر نوجوانان، فیلمهای پورنو را تماشا کرده، می‌گوید برای او همه چیزکاملاً روشن است، در این فیلم‌ها هنرپیشه‌ها بازی می کنند و همه چیز بر مبنای سکس است‌. در حالی که لازمه یک رابطه جنسی، احساسات عاشقانه است. برای سرژ تیسرون، نظر این دختر نشان‌دهنده چیزی است که او به آن یقین دارد: با آگاهی از، ساختگی بودن فیلم های پورنو، خطر اصلی پورنوگرافی که قبول و پذیرفتن روابط جنسی نشان داده شده در این فیلم هاست، از بین می رود.

به نظر او، بچه ‌های امروزی خود تهیه‌کنندگانی هستند که به طرق مختلف از تصاویری که با استفاده از تلفن همراه یا دوربین‌های دیجیتال و فیلمبرداری می‌گیرند استفاده می‌کنند. آنها می‌دانند که می‌توان این تصاویر را دستکاری کرد. این روانکاو معتقد است که جوانان کمتر آنچه را می‌بینند باور می‌کنند و به نظر او، به مرور از اینگونه فیلم‌ها فاصله می‌گیرند.

یک مدد‌کار اجتماعی که با جوانان حومه شهری کار می‌کند، چندان با آقای تیسرون موافق نیست و معتقد است که نظریه‌اش را نمی‌شود به همه جوانان تعمیم داد.

به گفته او نوجوانانی که وی با آنان سر و کار دارد، فیلمهای پورنو را اغلب جدی می‌گیرند. او علت این امر را عدم دسترسی جوانان به بزرگسالان قابل اعتمادی می‌داند که می توانند آنان را راهنمایی کنند. به گمان او جوانانی هستند که هیچ چیز در مورد روابط جنسی نمی‌دانند، چرا که هیچکس در مورد این مسایل با آنان گفتگو نمی کند. فیلم‌های پورنو برای این جوانان می‌تواند نقش الگو را ایفا کند و همین مساله باعث نگرانی است. لازمه آموزش جنسی نیز مانند دیگر مقوله‌های آموزشی، گفتگو است. آموزش جنسی به نوجوانان و گفتگو بین جوانان و بزرگسالان، تنها راه برخورد صحیح با کجروی‌ها و برداشت‌های نادرست است.

گرایش به این‌گونه سایت‌ها، باعث می‌شود فرد با روابط معمولی ارضا نشود و قطعا به روابط انحرافی و محرک‌های جنسی قوی‌تر نیاز دارد که همین مساله خود باعث اختلاف، قطع رابطه، جدایی و طلاق خواهد شد.

یکی دیگر از تبعات این گرایش را ازبین رفتن حساسیت فرد نسبت به مسائل جنسی است و محتویات این فیلم‌ها باعث می‌شود که قبح مسائلی مانند تجاوز و کودک‌آزاری و آزارگری و آزارخواهی جنسی در نظر فرد از بین برود و او را نسبت به اخلاقیات بی‌تفاوت کند. مردان مراجعه‌کننده به فیلم‌ها وسایت‌های مستهجن به زنان به چشم ابزار اطفای شهوت نگاه می‌کنند و نگرش تحریف شده‌ای به روابط جنسی دارند که این برای جامعه و برای فرد و خانواده او خطرناک است.

همیشه، در اکثر فیلم های پورنو دو نفر به سرعت به هم آغوشی عجولانه و صرفا مکانیکی، بدون توجه به جنبه های احساسی و عشق بین انسان ها، مبادرت می ورزند. این ماجرای نشان دادن سکس بدوی، مکانیکی و معمولا تحقیرآمیز، وقتی مهم می شود که بدانیم بخش بزرگی از نسل های جدید مردان و زنان جوان، تقلید از پورنوها، تنها راه اصلی یادگیری رفتارهای جنسی شان محسوب می شود.

به دلیل گسترش روز افزون رسانه های تصویری، صنعت پورنوگرافی از پربیننده ترین و پر درآمدترین فعالیت های اقتصادی در اکثر نقاط جهان شده است. انسانها دیگر حتی لازم نمی بینند داستان های عشقی ۲۰۰ صفحه ای را بخوانند تا شاید یک صحنه کمابیش متعادل تر یک رابطه جنسی را در آن تجسم کنند. آدمها به راحتی نوشتن سه حرف و درخواست جسنجو از گوگل با یک کلیک ساده به منبع عظیمی از رفتار و سلیقه های سکسی دست می یابند.

روزنامه نگار امریکایی مایکل کاسلمن در مجله اینترنتی « روانشناسی معاصر» مقاله تحقیقی را تدارک دیده است با عنوان « مشکل اصلی فیلم سکسی دیدن و تاثیر بد آن است». نویسنده فوق اعتقادی به کنترل و سانسور اینترنت ندارد ولی امیدوار است از گسترش روزافزون فیلم های سکسی در بین کودکان و نوجوانان جلوگیری شود.

روزنامه نگار امریکایی نیت خود را معطوف کرده است به تشریح دروغ ها و کلک های صنعت پورن. به اعتقاد او، فیلم های پورنو، شبیه فیلم های تعقیب و گریز هالیوودی هستند ولی همه می دانند که رانندگی به شکلی که در سینما شاهد هستیم با رانندگی در خیابان های واقعی فرق دارد.

او می گوید، بینندگان فیلم پورنو به خاطر تماشای راحت و بسیار زیاد صحنه های سکسی، به موقعیت بازیگران غبطه می خورند و این توقع در آنها ایجاد می شود که از قافله پر ازدحام فعالیت جنسی عقب مانده اند. فیلم پورنو با انتخاب بازیگران خوش هیکل و درشت اندام با جاذبه های سکسی به مردان بیننده پورنو احساس عدم اعتماد منتقل می کنند. احساس ناخوشایندی که حتما به زندگی جنسی شان و احساس خودشان به بدنش لطمه خواهد زد.

زنان دردنیای واقعی برای هماغوشی احتیاج به زمان دارند. احساس اعتماد، نگاه لطیف، نوازش های ظریف، گپ و گفتگو، و حتی در کنار هم بودن های سرشار از محبت، به زنان کمک می کند که برای یک معاشقه کامل آماده گردند. تماس مداوم، خندیدن، یادآوری خاطرات و در میان گذاشتن احساسات و علائق مشترک زنان را در یک فضای رمانتیک و آرام، آماده یک رابطه جنسی پر اشتیاق می سازد . اما آنچه که فیلم های معمول پورنو ارائه می دهند شتاب بی رویه در داشتن رابطه جنسی در اسرع وقت است.

 

مطالب و فیلم‌های هرزه با واقعیت تطابق ندارد

در این فیلمها، اکثر زنان و مردان شرکت کننده ، شاد و خوشحال و راضی به نظر میرسند. لازم به ذکر است، اکثر هنرپیشه های شرکت کننده در این فیلمها، از کودکی در دام مافیاهای مواد مخدر و فحشا بوده اند و اکثر به مواد مخدر آلوده هستند و زندگی بسیار سختی دارند و تنها علت شرکت در این فیلم ها، پول یا اجبار میباشد. آنها هیچ لذتی از این رابطه ها نبرده و اگر کسی پشت پرده صدا گذاری های اینگونه فیلم ها را دیده باشد براحتی میفهمد که برای تحریک بیشتر، صداها با اغراق و مصنوعی تولید میشوند تا واقعیت طبیعی رابطه جنسی، تحریف شود. در ضمن حتی بعضی از مردان از طریق تکنیک های فیلم برداری و مصرف بعضی از مواد برای بزرگی آلت تناسلی بطور موقت، این تلقین را در ذهن دیگران ایجاد میکنند که اندازه الت مردانه به این صورت است تا بتوانند بخصوص مردان را وادار به خریدن داروها و دستگاههای افزایش طول و قطر آلت تناسلی کنند که  ارزش علمی ثابت شده ندارند و منافع هنگفتی از این تجارت سیاه به دست می آورند.

 

دو بدآموزی مهم که اینگونه فیلم ها بر جامعه تحمیل میکند عبارتند از

– تلقین رابطه مرد و زن بر پایه سکس( در حالیکه این رابطه باید بر اساس تعهد و علاقه و اطمینان باشد)

– تحقیر زن و معرفی زن بعنوان وسیله خوشگذرانی ( در حالیکه نقش معنوی و مهم زنان در زندگی چنان بارز است که نیاز به توضیح دیگر ندارد)

 

تاثیرات فیلم های پورنو را می توان به شرح زیر خلاصه کرد

فیلم پورنو را در ادبیات نوین سیاسی نظامی و فرهنگی، حمله خاموش مینامند. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون سایت پورنو و نیز دهها هزار فیلم و تصویر پورنو ، تجارت سیاه چندمیلیارد دلاری برای گردانندگان این داستان ایجاد کرده است.

پورنوگرافی از دو کلمه پورنو ( واژه لاتین به معنای فرد معامله گر جنسی) و گرافی ( مطالب تصویری و شنیداری و نوشتاری) تشکیل شده است.

در صورت وجود دو شرط زیر فیلم پورنو محسوب میشود

۱- فاقد ارزش علمی یا هنری باشد

۲- با استانداردهای عرفی و فرهنگ جنسی جامعه منطبق نبوده و تلقی شهوانی شدن از آن گردد.

فیلم پورنو در کنار مضرات زیاد خود، منافع اندکی هم دارد که به هر دو آنها اشاره می کنیم

 

مضرات فیلم پورنو

۱- حساسیت زدایی تدریجی فرد نسبت به اعمال جنسی، مثل سکس گروهی یا سکس نامتعارف یا سکس با کودکان و نوجوانان و حیوانات یا سکس با محارم یا متاهلین و از بین رفتن قبح اخلاقی و عقلی و عرفی رفتار های نامتعارف جنسی.

۲- تلقین رابطه زن و مرد بر پایه سکس به جای تعهد و علاقه و اطمینان.

۳- تحقیر زن و معرفی زن به عنوان وسیله خوشگذرانی و نیز تصویر انحرافی از مرد نشان دادن در خصوص اینکه مرد زن را فقط برای سکس میخواهد نه آرامش معنوی و انسانی

۴- حضور مردان با اندامهای تناسلی نامتعارف که اکثرا با روش های مصنوعی و استفاده از داروها ایجاد شده است جهت تلقین کوچکی آلت تناسلی در مردان و زنان مشاهده گر، جهت فروش وسایل بزرگ کننده آلت تناسلی فاقد ارزش علمی و تجارت هنگفت میلیاردی با استفاده از سادگی و نا آگاهی افراد، چرا که حتی آلت تناسلی با طول نعوظ ۱۰ سانتی متر هم، براحتی برای لذت جویی زن و مرد کافی است و مهم مهارت رابطه زناشویی است نه اندازه آلت!

۵- صداگذاری خاص بر روی فیلم برای اغراق چندین برابر لذت جنسی و گمراهی ذهنی در بیننده و شنونده و بخصوص ایجاد عدم اعتماد به نفس و سردی روابط زوجین یا جوانان دارای پارتنر، یا خرده گیری و انتقاد زوجین از همدیگر به دلیل روابط معمول و نرمال زناشویی که فاصله بسیار زیادی با آن فیلم ها دارد.

۶- استفاده از زنان یا مردان دارای اندام متناسب و با چهره راضی و خرسند از این داستان، برای از بین بردن قبح اخلاقی و نیز ایجاد دلسردی جاذبه جنسی فیزیکی در اکثر زوجین یا پارتنرها که اندامهای معمولی دارند. جالب اینکه در اکثر مردان و بخصوص زنان شرکت کننده در این نوع فیلمها، اختلالات مصرف مواد، اعوجاجات روانی یا انزجار خود فرد از این فیلمها و فقط انجام آن بدلیل تمتع مالی دیده میشود.

۷- زمان معمول یک رابطه جنسی از ۲ دقیقه تا ۱۰ دقیقه کاملا نرمال است. ولی با استفاده از دارو های جنسی و هنرپیشه های حرفه ای و همچنین فیلمبرداری های چند باره بعد از هر انزال و مونتاژ تکه های فیلم، عمل جنسی خیلی طولانی تر نشان داده می شود، تا بتوانند داروهای تاخیری یا کاندومهای تاخیری خود را به افراد ناآگاه به فروش برسانند.

۸- آموزش نادرست روابط جنسی به افراد به دلیل شروع خیلی سریع و مکانیکی رابطه جنسی بدون مراحل پیش نوازی و پس نوازی در عمل جنسی.

۹- اعتیاد به دیدن این نوع فیلمها و سایتها، میتواند زمان زیادی از فرد گرفته و باعث عقب افتادگی رشد شخصیتی، اجتماعی، تحصیلی فرد و حتی ازهم پاشی کانون خانواده گردد.

 

منافع اندک فیلم پورنو

۱- در مردان و زنانی که در خانواده های سخت گیر یا سنتی یا مذهبی بزرگ شده و بخصوص زنانی که هیچ نوع اطلاعی از مهارت های جنسی ندارند تا حدی مفید بوده، تا حدودی میتواند باعث آموزش و یادگیری پوزیشنهای مختلف رابطه جنسی و بعضی اعمال جنسی دیگر گردد که البته، ممکن است فرد را درگیر روابط پرخطر در آینده هم بکند.

۲- به عنوان مرحله پیش نوازی جنسی در بعضی زوج ها میتواند موثر باشد.

۳- در ایجاد فانتزی های جنسی هم کمک کننده است.

۴- در افراد با کاهش میل جنسی یا اختلالات نعوظ تا حدی میتواند کمک کننده باشد.

 

در کل عوارض و خطرات این فیلمها و سایتها بخصوص برای جوانان بسیار بسیار بیشتر از منافع آن است و بررسی ها نشان داده است که اکثر جوانان بدلیل عدم دسترسی به آموزش درست در خصوص مسایل جنسی، از روی کنجکاوی در ابتدا، وارد این نوع مضامین میشوند و اکثر متاهلین به دلیل خروج از یکنواختی جنسی و بدلیل نا آشنایی با روشهای حفظ طراوت رابطه زناشویی به این نوع فیلمها علاقه نشان میدهند.

البته تمایل به تماشای فیلم های پورنو، نگران کننده نبوده و نشان دهنده اختلال جنسی در یک فرد نیست، زیرا هم افراد در طیف سلامت نرمال و هم افراد در طیف اختلال شخصیت و دارای اختلالات روانپزشکی از این سایتها و فیلمها استفاده میکنند که البته در افراد با شخصیت مرزی و ضداجتماعی و خودشیفته و نمایشی، بیشتر دیده میشود.

جالب اینکه در مطالعات متعدد نشان داده شده است که انگیختگی جنسی مردان بیشتر در صحنه های مرد با زن دیده میشود ولی انگیختگی جنسی زنان در تمامی صحنه ها چه مرد با زن ، چه زن با زن، چه انسان با حیوان هم دیده میشود و این داستان قدیمی یعنی کمرنگ بودن بعد شهوانی در مقابل بعد عاطفی در زنان هم، کم کم نیاز به تغییر نگرش علمی و اجتماعی فرهنگی دارد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد