رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گفت‌وگو با نعیمه نظام دوست،‌ بازیگر نقش فیروزه در «خانه اجاره‌ای»

ساده دلی «فیروزه» شبیه شخصیت خودم است
مجموعه تلویزیونی «خانه اجاره‌ای» به کارگردانی رامین ناصرنصیر و تهیه‌کنندگی محمد کاشانی و حمید رحیمی هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه ۳ می‌رود. قصه این سریال در یک مجموعه مسکونی می‌گذرد که چند خانواده، هرکدام با مختصات و ویژگی‌های خاص در آن زندگی می‌کنند و در این خصوص معضلاتی چون کلاهبرداری، ثروت‌اندوزی، ساده‌لوحی، تأثیرات مخرب بخشی از برنامه‌های ماهواره‌ای و… به تصویر کشیده می‌شود. در یکی از واحدهای این مجموعه مسکونی ۲ خواهر زندگی می‌کنند که آنها را به نام خواهران غریب خواهیم شناخت. نقش این دو خواهر را نعیمه نظام دوست و سوزان عزیزی بازی می‌کنند. نعیمه نظام‌دوست سال‌هاست در عرصه هنر فعالیت دارد و مانند خیلی از بازیگران از کودکی شیفته این هنر بوده و همیشه دغدغه بازیگری داشته است. مجموعه‌های لطفا دور نزنیم، باغ شیشه‌ای، روز حسرت، ساختمان پزشکان و… در پرونده کاری‌اش به چشم می‌خورد. مدتی است او را در آثار طنز می‌بینیم و از این کار خرسند است. این‌بار به بهانه حضورش در سریال خانه اجاره‌ای با او گفت و گو کردیم.

چه شد در خانه‌ اجاره‌ای بازی کردید؟
قبلا با رامین ناصرنصیر در «ساعت خوش» همکاری داشتم. اما از وقتی قرار شد ایشان کارگردانی این مجموعه را انجام دهد، به من گفت کاراکتری نزدیک به شخصیت تو در حال نگارش است که باید با ما همکاری کنی. من هم چون تجربه خوبی از همکاری با ایشان داشتم، پذیرفتم.

در انتخاب یک نقش، سهم کارگردان و فیلمنامه چقدر است؟
متن مهم‌ترین و اصلی‌ترین سهم را در انتخابم دارد. اما در کنار متن خوب، کارگردان هم بی‌اهمیت نیست، چرا که بخصوص در کارهای طنز، نقش هدایت‌کنندگی کارگردان، مهم‌تر از کارهای ملودرام است.

تفاوت بازی در یک مجموعه ملودرام با طنز چیست؟
من بازی درژانر طنز را بیشتر دوست دارم، چون مردم با آن بهتر و بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند و برای من به عنوان یک بازیگر رضایت مردم مهم است. البته سینما و تلویزیون به مجموعه‌های ملودرام و هنری هم نیازمند است، اما با توجه به شرایط امروز جهان، نیاز مخاطب به شاد بودن بیشتر شده است. به همین دلیل مجموعه‌های طنز با استقبال بیشتری نسبت به مجموعه‌های ملودرام مواجه می‌شود.

بازی در مجموعه‌های طنز سختی خاصی دارد. چرا آن را بیشتر دوست دارید؟
هر کاری که اهمیت بیشتری دارد و جذاب‌تر است سختی‌هایش هم به همان نسبت افزایش می‌یابد و در جامعه امروز هم مجموعه‌های طنز با اقبال بیشتری از سوی مخاطب روبه‌رواست، بنابراین سختی‌های بیشتری هم دارد. اما با تمام سختی‌ها من بازی در مجموعه‌های طنز را خیلی بیشتر دوست دارم. خوشحال می‌شوم وقتی می‌فهمم با مجموعه‌ای که من هم در آن بازی کرده‌ام مردم حتی برای چند دقیقه می‌خندند. این لبخند برایم ارزشمند است. من تجربه بازی در کارهای ملودرام را هم داشته‌‌ام و دوست ندارم تک بعدی باشم. برای همین در ژانر‌های مختلف بازی می‌کنم.

سختی بازی در مجموعه طنز چیست؟
خنداندن مردم کار آسانی نیست. به همین علت وقتی بازیگری در یک مجموعه طنز نقشی را بازی می‌کند باید سلیقه مخاطب را بشناسد و بتواند با مخاطب همذات‌پنداری کند و او را برای تماشای مجموعه به وجد آورد. در غیر این صورت اگر به هر قیمتی سعی بر این داشته باشی که مخاطب را بخندانی نتیجه‌اش برعکس می‌شود.

برای رسیدن به یک نقش چقدر از خودتان هزینه می‌کنید؟
خیلی زیاد! تمام توانایی‌ام را با عشق و علاقه به کار می‌گیرم. اگر فرصت کافی داشته باشم حتما با آن کلنجار می‌روم تا پیدایش کنم. اما اگر این فرصت فراهم نباشد در حین کار به نقش نزدیک می‌شوم. البته عواملی مانند لباس، گریم، میزانسن‌ها و… در این مورد خیلی موثر هستند.

به بازیگری به عنوان یک شغل نگاه می‌کنید یا علاقه؟
اوایل که وارد این عرصه شده بودم فقط برایم عشق بود. اما در حال حاضر امرار معاش زندگی‌ام از این راه است و بازیگری برایم هم شغل است و هم عشق.

خودتان فکر می‌کنید با کدام یک از نقش‌هایتان به مخاطبان سیما معرفی شدید؟
شاید نقشی که در سریال روز حسرت داشتم. با این که نقشم در آن سریال خیلی پررنگ نبود، اما خوشبختانه دیده شد و پس از آن پیشنهادها هم بیشتر شد.

آیا الان به مرحله‌ای رسیده‌اید که نقش‌ها به سراغ شما بیایند؟
بله، خوشبختانه پس از روز حسرت این اتفاق برایم افتاد. البته هنوز راه زیادی در پیش دارم.

به نظر شما خانه اجاره‌ای چه ویژگی‌ خاصی نسبت به دیگر کارهای طنز سیما دارد؟
من قصه خانه اجاره‌ای را بر گرفته از دل مردم می‌دانم. کاراکتر‌های خانه اجاره‌ای به زندگی مردم بسیار نزدیک است. این مجموعه طنز موقعیت است و قصه برای مخاطب حرف تازه‌ای دارد. علاوه برآن در خانه اجاره‌ای همه چیز درست کنار هم قرار گرفته است. از تهیه‌کنندگی و کارگردانی گرفته تا بازی‌ها و… آن هم به این دلیل که آرامش خوبی در کار از همان ابتدا تا انتها حکمفرما بود. به‌نظرم خانه‌اجاره‌ای یک طنز موفق تلویزیونی است که حرفی برای گفتن دارد.

به نظر شما حضور یک تیم بازیگر طنز در چند مجموعه پشت سر هم برای مخاطب خسته‌کننده نیست؟
این‌که در چند مجموعه پشت سر هم، بازیگران تکراری باشند یک حسن و یک عیب دارد. حسن آن این است که احتمال استقبال مخاطب از آن مجموعه به خاطر بازیگران شناخته شده زیاد است و عیب آن هم این است که گاهی مخاطب با دیدن بازیگر تکراری خسته می‌شود و چون برایش تازگی ندارد، مجموعه را دنبال نمی‌کند.

هنگام آغاز کار، چند قسمت فیلمنامه آماده بود؟
۱۰ قسمت از ۹۰ قسمت.

معمولا وقتی فیلمنامه آماده نیست، کار انسجام خوبی ندارد. این مساله چقدر برای شما مهم بود؟
کامل بودن فیلمنامه هنگام شروع کار مساله مهمی است، اما برای یک مجموعه ۹۰ قسمتی آماده بودن کل فیلمنامه کمی از واقعیت فاصله دارد و معمولا خیلی کم پیش می‌آید که هنگام شروع مجموعه ۹۰ قسمتی کل فیلمنامه آماده باشد و در ضمن اگر هم آماده باشد در حین تولید چندبار رتوش می‌شود و تغییر می‌کند.

از بداهه چقدر در کارهای طنز استفاده می‌کنید؟
بداهه اساس کار بازی در مجموعه طنز است. بازیگر براساس چارچوب تعیین شده فیلمنامه و نگاه کارگردان باید به نقش نزدیک شود، اما اگر بداهه و نظر بازیگر نباشد، پشت نقش هیچ فکری نخواهد بود. بازیگر باید برای بازی یک شخصیت فکر و آن را بیان کند. گاهی اوقات پیش می‌آید بازیگر بداهه‌ای را هم می‌گوید و مورد تایید کارگردان واقع نمی‌شود، اشکالی ندارد. ‌مهم آن است که بازیگر درباره نقشش فکر کرده است. من معمولا، هم از بداهه استفاده می‌کنم و هم نظر می‌دهم، چون می‌خواهم نقشم را تحلیل کنم و ایرادهای کارم را بدانم.

تفاوت طنز تلویزیونی و سینمایی چیست؟
سینما مخاطب خاص و تلویزیون مخاطب عام دارد. به همین دلیل محدودیت بازیگر هنگام بازی مقابل دوربین تلویزیون بسیار بیشتر از دوربین سینماست. قاعده و قانونی که بازیگر باید رعایت کند هنگام بازی در یک مجموعه تلویزیونی در مقایسه با یک اثر سینمایی بیشتر است. برای همین آثار طنز سینما در فضای بازتری نسبت به تلویزیون تولید می‌شود. اما برای من ارائه یک نقش خوب و تاثیرگذار مهم است و بازی در یک کار خوب برایم ارزش زیادی دارد.

در مورد شخصیت فیروزه بگویید؟
همان‌طور که گفتم این کاراکتر در بعضی خصوصیاتش به شخصیت واقعی‌ام شبیه است. من فرد ساده‌دلی هستم و چون این سادگی را دوست دارم، ‌معمولا‌ًدر تمام نقش‌هایم هم آن را آورده‌ام. حتی اگر روزی یک نقش منفی هم بازی کنم این معصومیت و ساده‌دلی را در آن بازی می‌کنم.

در آینده شما را در چه مجموعه‌ای خواهیم دید؟
در مجموعه طنز «کسی خوابه» کاری از جواد رضویان بازی دارم. این مجموعه احیا شده ساعت‌خوش است که به صورت آیتمی برای پخش در ایام نوروز تهیه شده است. فتحعلی اویسی، ارژنگ امیر فضلی، نصرالله رادش، علی صادقی، لاله صبوری و… بازیگران این مجموعه هستند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد