رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

درمورد سامی ‌یوسف به بهانه ترانه فارسی جدیدش

سامی، ستاره ایرانی
آلبوم جدید سامی ‌یوسف با ترانه فارسی اش این روزها او را حسابی در ایران سر زبان‌ها انداخته
تیترهای روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بزرگ دنیا نشان می‌دهد سامی ‌یوسف در این چند سال چقدر توانسته موفق باشد و جای خودش را در بین مسلمان‌ها و حتی پیروان دیگر ادیان باز کند. آلبوم جدید سامی‌یوسف با نام «هر کجا که هستی» یک ترانه فارسی دارد. همین، بهانه خوبی است تا خیلی از ایرانیها به طرف موسیقی او بروند و آلبوم جدید او را گوش کنند.
این بهترین آلبوم من است
سامی ‌بعد از  5 سال و با وسواس بیشتری سومین آلبومش را منتشر کرد
«در مراتب عالی عرفان و معنوی هر کجا که عشق را بتوانی در آن پیدا کنی خانه توست» این، دلیل خود سامی ‌یوسف است برای نامگذاری آلبومش- یعنی Wherever you are یا همان «هرکجا که هستی»- که در اکتبر (مهر ماه) همین امسال منتشر شد. آلبومی‌ که ماه‌ها بود خبر انتشار آن در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نقل می‌شد و پس از پنج سال از انتشار آخرین آلبوم او My ummah اتفاق بزرگی به شمار می‌رفت. خود سامی‌یوسف در مورد این آلبوم می‌گوید: «بعد از چندین سال تحقیق و جست و جو در زمینه این آلبوم و الهامات زیادی که در این زمینه به من شد خوشحالم که به لطف خدا این چندین سال گذشت و توانستم آلبوم جدیدم را منتشر کنم. پنج سال از انتشار آخرین آلبوم اختصاصی من می‌گذرد

سامی، ستاره ایرانی
آلبوم جدید سامی ‌یوسف با ترانه فارسی اش این روزها او را حسابی در ایران سر زبان‌ها انداخته
تیترهای روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بزرگ دنیا نشان می‌دهد سامی ‌یوسف در این چند سال چقدر توانسته موفق باشد و جای خودش را در بین مسلمان‌ها و حتی پیروان دیگر ادیان باز کند. آلبوم جدید سامی‌یوسف با نام «هر کجا که هستی» یک ترانه فارسی دارد. همین، بهانه خوبی است تا خیلی از ایرانیها به طرف موسیقی او بروند و آلبوم جدید او را گوش کنند.
این بهترین آلبوم من است
سامی ‌بعد از  5 سال و با وسواس بیشتری سومین آلبومش را منتشر کرد
«در مراتب عالی عرفان و معنوی هر کجا که عشق را بتوانی در آن پیدا کنی خانه توست» این، دلیل خود سامی ‌یوسف است برای نامگذاری آلبومش- یعنی Wherever you are یا همان «هرکجا که هستی»- که در اکتبر (مهر ماه) همین امسال منتشر شد. آلبومی‌ که ماه‌ها بود خبر انتشار آن در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نقل می‌شد و پس از پنج سال از انتشار آخرین آلبوم او My ummah اتفاق بزرگی به شمار می‌رفت. خود سامی‌یوسف در مورد این آلبوم می‌گوید: «بعد از چندین سال تحقیق و جست و جو در زمینه این آلبوم و الهامات زیادی که در این زمینه به من شد خوشحالم که به لطف خدا این چندین سال گذشت و توانستم آلبوم جدیدم را منتشر کنم. پنج سال از انتشار آخرین آلبوم اختصاصی من می‌گذرد و با تمام وجودم می‌توانم این را اعلام کنم که این آلبوم بهترین کار من است. تک تک آهنگ‌های این آلبوم برای من آهنگ‌های شخصی به حساب می‌آیند.»
تو آمدی…
تک آهنگ «You Came To ME» شاید نقطه پیوند اصلی سامی‌ یوسف با سرزمین اجدادی اش (یعنی ایران» باشد. این آهنگ که به دو زبان انگلیسی و فارسی اجرا شده، حال و هوایی عاشقانه و معنوی دارد و به حضرت محمد (ص) تقدیم شده است. هرچند ترانه ای که اتفاقا سروده خود سامی ‌یوسف هم هست، نسبت به ترانه‌های ایرانی چندان قوی نیست، اما مطمئنا توجه یوسف پیش از اینکه به مسائل فنی ترانه باشد به محتوای آن بوده و اینکه بالاخره یک آهنگ فارسی هم در آلبوم بگنجاند تا دینش را به هم کیشان ایرانی اش ادا کند. قبل از این هم سامی ‌یوسف قسمت‌هایی از آهنگ مادر را که مانند همین آهنگ آخر، چند زبانه بود منتشر کرده بود که مورد توجه علاقه مندانش در ایران واقع شد.
نت‌های آسمانی
سامی‌ یوسف تلاش زیادی دارد که آلبوم جدیدش را معنوی تر از آلبوم‌های قدیمی‌اش نشان دهد. او از خوبی‌هایی که در قبل‌ها وجود دارد صحبت می‌کند و با موسیقی ساده و بی آلایشش و با استفاده از ترانه‌های پرمعنایش تلاش می‌کند که جرقه‌هایی از معنویت، صلح، فداکاری و مفاهیمی ‌از این دست را یک بار دیگر در وجود مخاطبانش بزند. تمامی ‌آهنگ‌ها طوری ساخته و پرداخته شده اند که خود سامی ‌یوسف آنها را موسیقی ای از اعماق قلب و وجودش می‌داند و این مساله زمانی ملموس تر می‌شود که شما به موسیقی‌های پر از حال و هوای روحانی او گوش می‌دهید. از همان آلبوم و ترانه‌های اول هم می‌شد متوجه شد که سامی ‌یوسف خیلی بیشتر به دنبال این معنویت و حالات روحانی درکارهایش است و پافشاری زیادی هم روی این مساله دارد و مطمئنا برایش خیلی مهم است که این حس روحانی را شنوندگانش به خوبی در کارهایش حس کنند. می‌توانیم  این حال و هوای مورد نظر سامی ‌یوسف را حتی در کاور آلبومش هم ببینیم که صورت و چهره اش بیشتر به صورت‌هاله ای درون تصویر قرار دارد.
چند زبانه
آلبوم، ۱۱ ترک دارد که همه آنها را خود سامی ‌یوسف آهنگسازی کرده  و غیر از سه تای آنها متن ترانه‌ها هم نوشته خود اوست. به نظر می‌آید یوسف تمام تلاشش را انجام داده که تمام سلایق را پوشش دهد و آهنگ‌های آلبوم برای هر شنونده ای فارغ از زبان، مذهب و قومیتش جذاب باشد. اینکه بیشتر ترک‌های آلبوم انگلیسی باشد، شاید مهم ترین دلیلش این است که مخاطبان بیشتری از سراسر دنیا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. و البته اینکه سامی ‌یوسف، با وجود پدر ایرانی اش، یک خواننده بریتانیایی محسوب می‌شود.
همراه با ستاره‌ها
در آلبوم جدید سامی ‌یوسف یک اتفاق بزرگ دیگر هم افتاده؛ آن هم همکاری با چهره‌های بزرگ دنیای موسیقی است. البته سامی ‌یوسف پیش از این هم سابقه همکاری با چهره‌های معروف موسیقی دنیا را داشته؛ اما در این آلبوم این اتفاق خیلی پررنگ تر افتاده است؛ کار با هنرمند، آهنگساز و خواننده معروف انگلیسی کانر ریوز؛ کسی که همکاری‌های موفقی با تینا ترنز یا حتی راد استوارت معروف داشته است. این آلبوم یک ترانه تاثیرگذار هم دارد با عنوان «به جوان فرصت بده» که متن آن را هم آدم معروفی نوشته؛ ابین بران ترانه سرای انگلیسی که سابقه همکاری با گروه‌های معروفی مانند کلدپلی و گروه اوسیس را داشته است. مضمون این آهنگ هم در مورد مسائل و دغدغه‌هایی است که یک جوان در جامعه مدرن دارد و چالش‌هایی که در برخورد با این جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند.


درمورد سامی ‌یوسف به بهانه ترانه فارسی جدیدش

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد