رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گفت‌وگو با بازیگر نقش حاکم در مجموعه «پشت کوه‌های بلند»

رنگ‌آمیزی لهجه‌ها در یک سریال تلویزیونی
حسن اکلیلی متولد ۱۳۳۲در اصفهان است. وی تاکنون در فیلم، سریال و تئاترهای زیادی بازی کرده و حتی در مقام کارگردانی و تهیه‌کنندگی آثار متعددی ساخته است. اکلیلی ثابت کرده نه‌تنها در نقش‌های کمدی بلکه در نقش‌های جدی و تاریخی هم می‌تواند بخوبی بازی کند. او را این روزها در سریال «پشت کوه‌های بلند» در نقش حاکم می‌بینیم.

مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی حاکم چیست؟
حاکم نقش مقابل و مکمل سامشاست. حاکم از شخصیت کامل و موجهی برخوردار است و با تکیه کلام‌ها و دیالوگ‌هایش بیننده را با خود همراه می‌کند. حاکم قصد دارد با ترفندهایی، تاج و تخت پادشاهی را از آن خود کند.

حاکم با این‌که دست نشانده سامشا (پادشاه) است چگونه می‌خواهد پادشاهی را از آن خود کند؟
حاکم دور از چشمان سامشا می‌خواهد پادشاهی را از آن خود کند. وقتی او متوجه می‌شود یکی از مقاصد پادشاه از مسافرت به اصفهان یافتن طبیبی است که بیماری فراموشی او را مداوا کند، با همفکری پیشکار خود، ۲ صاحب نفوذ ولایت یعنی خواجه نعمان تاجر بزرگ اصفهان و کدخدای کولی‌باد را به دارالحکومه دعوت می‌کند تا با جلب حمایت آنها، طرح خود را عملی کند. بعدها معلوم می‌شود خواجه نعمان با غرق شدن کشتی‌هایش در مسیر هند عملا ورشکسته شده و کدخدای کولی‌باد هم آن جنگجویی که تصور می‌کرد، نیست و اتفاقات جالبی در ادامه ماجرا می‌افتد.

شخصیت حاکم چقدر محصول ذهن شماست؟
خوشبختانه احمدجو تمامی شخصیت‌های این مجموعه را بخوبی طراحی کرده و شخصیت‌ها تعاریف خاص خودشان را دارند به‌گونه‌ای که براساس ذهنیت و عملکرد نویسنده و کارگردان شکل گرفته و نوشته شده است. این بهترین حالت شخصیت‌پردازی است. البته اگر جایی نیاز بود پیشنهادهای خودم را برای بهتر شدن نقش می‌دادم و در صورت نیاز، احمدجو آن را می‌پذیرفت و عملی می‌شد. من سعی کردم در تمام کار کنار دوست خوبم آقای احمدجو و گروه تولید باشم چون خودم را جزو همین گروه می‌دانم و تا آنجا که می‌توانستم علاوه بر بازیگری و در کارهای دیگر هم کمک دوستانم می‌کردم.

با توجه به این‌که شما اهل اصفهان هستید برای بیان دیالوگ‌ها مطمئنا مشکلی نداشتید.
احمدجو تصمیم گرفته بود دیالوگ‌ها براساس لهجه میمه‌ای گفته شود و فیلمنامه هم بر همین اساس نوشته شده بود. برای من گفتن دیالوگ‌ها سخت نبود. فکر می‌کنم اگر بتوانیم با تولید فیلم‌هایی از این دست ادبیات کهن ایران زمین را به نسل امروز منتقل کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم. بسیاری از آیین‌ها، سنت‌ها و لهجه‌های محلی ما در سراسر کشور دارد به فراموشی سپرده می‌شود و تلویزیون به عنوان مهم‌ترین رسانه کشور می‌تواند به شکل‌های مختلف از این اتفاق جلوگیری کند.

قصه این مجموعه در قالب طنز فانتزی ساخته شده، اما برخی معتقدند طنزهای آن خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.
این فیلمنامه براساس افسانه نوشته شده است و طنز آن متفاوت با طنزهای سریالی است که تاکنون در تلویزیون تماشا کرده‌ایم. برای دیدن این مجموعه باید دقت کافی داشت و به تمامی بخش‌های آن توجه کرد. به نظرم برای دیدن بخش‌های طنز این مجموعه مخاطبان باید تعمق بیشتری کنند.

قبول دارید در سکانس‌هایی از این مجموعه به جهت دیالوگ‌های طولانی مخاطب خسته می‌شود و امکان دارد از دیدن سریال صرف‌نظر کند؟
هر کدام از مجموعه‌های تلویزیونی با توجه به نوع کارگردانی، فیلمنامه و بازیگرانی که در آن حضور دارند ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. نوع نگارش فیلمنامه این مجموعه از ابتدا به همین شکلی بوده که الان پخش می‌شود. مطمئنا اگر مخاطبان فرصت بیشتر و بهتری برای دیدن این مجموعه بگذارند با آن ارتباط برقرار خواهند کرد و مانند مجموعه روزی روزگاری برایشان ماندگار خواهد شد. بالاخره احمدجو بعد از مجموعه‌های روزی روزگاری، تفنگ سر پر و… تجربه‌هایی به‌دست آورده که از همه آنها در تولید این مجموعه بهره گرفته است.

جایی خواندم شما گفته‌اید پشت کوه‌های بلند ادامه روزی روزگاری است، اما فکر می‌کنم این‌طور نیست.
نه من به این صراحت نگفتم. به نظرم در این خصوص باید آقای احمدجو که کارگردانی این اثر را به عهده داشته توضیح دهد. من با یکی از پایگاه‌های اطلاع رسانی گفت‌وگویی انجام دادم و گفتم مردم با دیدن مجموعه پشت کوه‌های بلند شاید یاد مجموعه روزی روزگاری بیفتند که همین طور هم شد و بسیاری از مردم به جهت برخی شباهت‌هایی که این دو مجموعه با هم دارد به یاد روزهای گذشته و حال و هوای مجموعه روزی روزگاری افتادند.

کارگردان در این مجموعه از بازیگران زیادی بهره گرفته است. تعدد بازیگران و حضور در کنار کسانی که برای اولین بار مقابل دوربین ایفای نقش می‌کردند برایتان سخت نبود؟
شاید باورتان نشود اما همه بازیگران با انرژی و انگیزه لازم سر صحنه‌ حاضر می‌شدند. آنها همه سختی‌ها را به تن می‌خریدند و علاوه بر رفت و آمد‌های فراوان در سرما و گرما، دیالوگ‌های سخت را بخوبی به حافظه می‌سپردند و بیان می‌کردند. خود من وقتی کنار این همکاران قرار می‌گرفتم انگیزه بیشتری پیدا می‌کردم. خوشبختانه در این مجموعه همه بازیگران سر جای خودشان بودند و هر کدام براساس ویژگی‌هایی که دارند، نقششان تعریف شده است. احمدجو در انتخاب شخصیت‌ها بخوبی عمل کرده است و حتی کسانی که شما برای اولین بار آنها را می‌بینید، افراد موفقی هستند و در ادامه مجموعه توانایی‌هایشان را بیشتر خواهید دید. به‌نظرم هنرمندان زیادی هستند که هنوز متاسفانه شناسایی نشده‌اند و اگر هنرمندی در تهران نباشد کمتر شناخته خواهد شد. در حالی که اکثر هنرمندان اهل تهران نیستند و عموما هر کدامشان از شهر و دیاری به تهران آمده‌اند.

از بازتاب این مجموعه راضی هستید؟
خوشبختانه این مجموعه هم مانند همه تولیدات احمدجو دیده شده و من از زمان پخش این مجموعه اظهار نظرهای مختلفی را از سوی مردم دیده ام که عموما از آن راضی هستند و مردم به من لطف و ابراز محبت می‌کنند. با این‌که چند قسمت از پخش این مجموعه می‌گذرد اما مردم بخوبی با آن ارتباط برقرار کرده‌اند و آن را دنبال می‌کنند. خیلی‌ها می‌گویند این مجموعه خاطرات روزی روزگاری را برای آنها زنده کرده است و از این ناراحت هستند که چرا این‌گونه آثارهای فاخر کمتر در تلویزیون ساخته می‌شود. من خودم از ایفای نقش در این مجموعه و همکاری با احمدجو راضی هستم و امیدوارم این مجموعه بتواند رضایت مردم را جلب کند.

فکر می‌کنید در موفقیت این مجموعه چه مسائلی موثر است؟
در درجه اول حضور نویسنده و کارگردان بسیار خوب و حرفه‌ای تاثیر بسزایی داشت و این حضور نگاه ما را به‌کار جدی‌تر می‌کرد. بازیگران و عوامل کار هم بسیار زحمت کشیدند. نکته مهم‌تر این‌که ساخت این مجموعه برای ما کلاس آموزشی بود.

همزمان با پشت کوه‌های بلند، مجموعه آقای گرفتار که شما تهیه‌کنندگی و بازیگری آن را بر عهده دارید از شبکه شما بازپخش می‌شود. درباره آقای گرفتار برایمان بگویید؟
مجموعه آقای گرفتار به نظر من اثر جذاب و شیرینی است. موضوع این مجموعه واقعی است. در یکی از بیمارستان‌های اصفهان رخ داد که در آنجا مادری ۹ قلو به دنیا آورد، اما آنها را از دست داده بود. مردم با آقای گرفتار در دوره‌ای که از شبکه یک سیما پخش شد، ارتباط خوبی برقرار کرده بودند به شکلی که برخی از مردم در پشت ماشین‌های خود نوشته بودند وای به حال آقای گرفتار یا دیدم در منطقه‌ای از تهران عروسک‌هایی براساس شخصیت‌هایی این سریال ساخته شده که این از استقبال مردم از سریال آقای گرفتار نشان دارد. بازپخش برخی مجموعه‌ها می‌تواند خاطرات گذشته را برای مردم زنده کند.

در آینده چه کارهای جدیدی از شما خواهیم دید؟
در تله‌فیلم «۲۱ مساله اساسی» که پسرم احسان اکلیلی آن را کارگردانی کرده نقشی را بازی کرده‌ام که بزودی پخش خواهد شد. در مجموعه ۹۰ قسمتی «هشت بهشت» هم بازی دارم که تصویربرداری آن بتازگی شروع شده است و نقشی را در مجموعه «همسایه‌ها» به کارگردانی اکبر خواجویی پذیرفته‌ام که مراحل پیش تولیدش را پشت سر می‌گذارد و آن هم بزودی تصویربرداریش شروع خواهد شد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد