رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گفت‌وگو با بهنوش بختیاری بازیگر مجموعه «چهارچرخ»

زندگی را باطنز راحت‌تر تحمل می‌کنم
بهنوش بختیاری، بازیگری است که هم در سینما و هم در تلویزیون کارهای بسیاری انجام داده است. او را بیشتر به عنوان یک بازیگر طنز می‌شناسیم. از کارهایش می‌توان به مجموعه‌های شب‌های برره، چهارخونه، باغ مظفر، زندگی به شرط خنده و… اشاره کرد.
بختیاری علاوه بر بازیگری دستی هم به نوشتن دارد و تا به حال دو کتاب را روانه بازار نشر کرده که با استقبال خوبی هم روبه‌رو بوده است.
این‌بار به بهانه پخش سریال چهارچرخ و نقش نسرین به سراغش رفتیم. هرچند از شرایط کارهای طنز دل خوشی ندارد.
در ابتدا بگویید چه شد که در این سریال بازی کردید؟
از طرف آقای نعیمی (کارگردان اول‌ سریال‌ها)‌ برای بازی در این سریال دعوت به همکاری شدم و از آنجایی که سال‌ها با ایشان کار کرده بودم و شناخت خوبی از ایشان داشتم، پذیرفتم. ضمن این که گروه را هم بسیار دوست داشتم. بخصوص بازیگران را که با اکثر آنها تجربه همکاری داشتم.
قصه این سریال را چقدر پسندیدید؟
خب در ابتدا که تنها ۴ قسمت از فیلمنامه بیشتر آماده نبود و در طول کار کم‌کم فیلمنامه به دستمان می‌رسید، اما در هر صورت قصه شیرینی بود.

زندگی را باطنز راحت‌تر تحمل می‌کنم
بهنوش بختیاری،
بازیگری است که هم در سینما و هم در تلویزیون کارهای بسیاری انجام داده است. او را بیشتر به عنوان یک بازیگر طنز می‌شناسیم. از کارهایش می‌توان به مجموعه‌های شب‌های برره، چهارخونه، باغ مظفر، زندگی به شرط خنده و… اشاره کرد.
بختیاری علاوه بر بازیگری دستی هم به نوشتن دارد و تا به حال دو کتاب را روانه بازار نشر کرده که با استقبال خوبی هم روبه‌رو بوده است.
این‌بار به بهانه پخش سریال چهارچرخ و نقش نسرین به سراغش رفتیم. هرچند از شرایط کارهای طنز دل خوشی ندارد.



در ابتدا بگویید چه شد که در این سریال بازی کردید؟
از طرف آقای نعیمی (کارگردان اول‌ سریال‌ها)‌ برای بازی در این سریال دعوت به همکاری شدم و از آنجایی که سال‌ها با ایشان کار کرده بودم و شناخت خوبی از ایشان داشتم، پذیرفتم. ضمن این که گروه را هم بسیار دوست داشتم. بخصوص بازیگران را که با اکثر آنها تجربه همکاری داشتم.


قصه این سریال را چقدر پسندیدید؟
خب در ابتدا که تنها ۴ قسمت از فیلمنامه بیشتر آماده نبود و در طول کار کم‌کم فیلمنامه به دستمان می‌رسید، اما در هر صورت قصه شیرینی بود.


اگر بخواهید انتقادی از فیلمنامه داشته باشید، با توجه به این که با سرعت هم نوشته می‌شد چه می‌گویید؟
به نظرم در کل کارهای طنز و نه‌تنها در این سریال، جایگاه بازیگران زن به آن معنا مشخص نیست و آنها بیشتر جنبه تزئینی دارند و اصل قصه‌ها بیشتر روی بازیگران مرد است که از این نظر واقعا انصاف رعایت نمی‌شود و امیدوارم در کارهای آینده شاهد حضور پررنگ‌تر خانم‌ها باشیم.


نقش خودتان یعنی نسرین را چقدر دوست داشتید؟
به نظرم نسرین هم یک نقش معمولی بود و جای کار زیادی نداشت.


برای پروراندن این نقش خودتان به شخصه چه کردید؟
ببینید مساله‌ای که در حال حاضر وجود دارد این است که کارگردان‌ها به محض این که یک کار شروع می‌شود و قرار است مقابل دوربین برویم می‌گویند خودت یک کاری‌اش بکن. پس این وسط نقش کارگردان و نویسنده چه می‌شود؟
نمی‌شود که خودم همه وجوه کاراکترم را دربیاورم. دوست داشتم حداقل در چهارچرخ این کار را نکنم، اما متاسفانه باز هم نشد. بنابراین باز هم خودم بیشتر روی این شخصیت کار کردم.


فکر می‌کنید چرا این اتفاق می‌افتد؟
چون همه چیز ضعیف است؛ از فیلمنامه گرفته تا گریم و ما داریم بی‌خودی دست و پا می‌زنیم. برای همین هم هست که به فکر افتادیم و متاسفانه همه هم تنها از بازیگر توقع دارند و از او می‌خواهند که شاهکار بسازد.


چهار چرخ در پرونده هنری شما چه جایگاهی دارد؟
چهار چرخ تجربه خوبی بود. توانستم در کنار همکاران خوبی مثل حمید لولایی، مریم امیرجلالی، فلامک جنیدی، مجید یاسر و… بازی کنم.


از این که این سریال در عید نوروز پخش نشد، ناراحت نشدید؟
بله، به هر حال ایام نوروز حال و هوای مخصوص به خودش را دارد.
ضمن این که ما روزی ۱۷، ۱۶ ساعت کار می‌کردیم تا بتوانیم این سریال را به آنتن نوروز شبکه ۳ برسانیم و خب در نهایت تمام این خستگی‌ها به تن ما ماند و کارهای نوروزی معمولا بیشتر دیده می‌شود و حتی بیشتر در مورد آنها قضاوت می‌شود. به هر حال اگر می‌دانستیم که چهار چرخ عید پخش نخواهد شد هیچ وقت با این عجله کار نمی‌کردیم.


بهنوش بختیاری در چند سال اخیر بسیار پرکار شده است. علتش چیست؟
به دو دلیل. یکی این که انرژی‌ای که از مردم می‌گیرم باز هم مرا ترغیب می‌کند کارهای بیشتری انجام دهم و دوم این که به هر حال من خرج زندگی‌ام را از این راه‌ می‌گذرانم و طبیعی است که باید کار کنم.


چرا بیشتر در این ژانر، یعنی طنز، بازی می‌کنید؟
چون دوست دارم مخاطبم را شاد کنم و اساسا نگاه خودم به زندگی نگاه جدی‌ای نیست و شخصیت شوخ‌طبعی دارم. فضای زندگی‌ام فضای فانتزی است و کمی با آدم‌های معمولی فرق دارد. من آدم معتقد به رویا و خیال هستم و خیلی واقعگرا نیستم. طنز را هم به همین دلیل دوست دارم، چون باعث می‌شود زندگی را راحت‌تر تحمل کنیم. به نظر من زندگی بدون شوخی، خنده و مفرح بودن بی‌معناست. یعنی شما مثل یک گیاه فقط رشد می‌کنی و هیچ اتفاق خاصی برایت نمی‌افتد. البته الان هم نمی‌خواهم روی این تاکید کنم که می‌خواهم فقط کار طنز بکنم ولی ناراضی هم نیستم و خوشحالم از این که سبکی برای خودم دارم. به هر حال تقریبا در این ژانر پذیرفته شده‌ام ولی خب این دلیل نمی‌شود که بگویم در هیچ نقش جدی یا عجیب و غریبی بازی نخواهم کرد.


در حال حاضر بازی در سینما را بیشتر می‌پسندید یا تلویزیون؟
من دوست دارم در کار خوب بازی کنم. البته مخاطب تلویزیون صمیمانه‌تر و نزدیک‌تر به ماست و بیشتر از جانب او مورد قضاوت قرار می‌گیریم.


شما تقریبا با همه کارگردان‌های طنز کار کرده‌اید. از کدام یک بیشتر آموختید؟
نمی‌توانم اسم خاصی را نام ببرم چون از همه آنها درس‌هایی را آموختم که برایم بسیار ارزشمند بوده است. اما طبیعتا مهران مدیری نقش پررنگ‌تری در ارتباط با این موضوع دارد. چون مقوله طنز را بسیار خوب می‌شناسد و با سلیقه مخاطب هم آشنا است.


نسرین چقدر شبیه خودتان است؟
نسرین ویژگی خاصی ندارد. مثل همیشه یک دختر دانشجو، شاد و پرانرژی است. شاید شاد بودن نسرین یک جورهایی مثل خودم است.


فکر می‌کنید چهارچرخ در نهایت بتواند نظر مخاطب را جذب کند؟
امیدوارم. به هر حال همه گروه زحمت بسیاری کشیدند و بازیگران هم به خوبی از عهده نقش‌هایشان برآمده‌اند.


از این که در این سریال دو کارگردان وجود داشت دچار مشکل نشدید؟
خیر. آقای نعیمی ۶، ۵ قسمت اول کار را گرفته بودند و بعد آقای مزدآبادی به گروه پیوستند و کار را به اتمام رساندند. به هر حال مشکل چندانی از این نظر وجود نداشت.


در حال حاضر چه می‌کنید؟
در فیلم آرش معیریان با نام ساعت شلوغی یک نقش متفاوت را بازی می‌کنم، نقشی که از خودم بسیار دور است و در عین حال بسیار هم جدی است.


از کتاب‌های تازه‌تان چه خبر؟
به زودی کتاب جدیدم با نام «یک دونده زن» به بازار نشر خواهد آمد که در ارتباط با زندگی زنان است.


نوشتن را بیشتر دوست دارید یا بازی کردن را؟
نوشتن‌ آرامشی برایم به دنبال دارد که بسیار خوب و لذت‌بخش است. البته بازیگری را هم دوست دارم چون از این طریق با مخاطبانم ارتباط نزدیک‌تری دارم.


و در نهایت کدام یک از نقش‌هایتان بیشتر به دل خودتان نشسته است؟
به جرات می‌توانم بگویم هیچ‌کدام، چون هیچ طراحی خاصی در ارتباط با نقش خانم‌ها در مقوله طنز وجود ندارد که این مساله به فیلمنامه‌های ما مربوط می‌شود. به هر حال با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد نمی‌شود در یک نقش خاطره‌انگیز بازی کرد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد