رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

همه‌چیز درباره مجموعه ساخت ایران با حکایت تکراری

«ساخت ایران» سومین سریال شبکه نمایش خانگی پس از قلب یخی و قهوه تلخ است که سری اول آن شامل قسمت‌های یک و دو در هفته سوم اسفندماه عرضه شد.

این سریال را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده که پیش از این فصل‌های اول و دوم سریال قلب یخی را برای عرضه در شبکه نمایش خانگی ساخته بود. محمدرضا گلزار و امین حیایی در کنار فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، بهاره رهنما، گوهر خیراندیش، الیکا عبدالرزاقی، مهران رجبی و … از بازیگران این مجموعه هستند. «ساخت ایران» قرار است در ۸ فصل ۲ قسمتی (مجموعا ۱۶ اپیزود) عرضه گردد. در تیم تولید سریال، محمدحسین لطیفی به عنوان کارگردان از قلب یخی و خشایار الوند به عنوان نویسنده از قهوه تلخ آمده‌اند. برخی بازیگران هم از میان بازیگران این دو سریال انتخاب شده‌اند. امین حیایی پیش از این در قلب یخی حضور داشت و الیکا عبدالرزاقی هم از بازیگران قهوه تلخ بوده است. از طرف دیگر، بهنام تشکر و پروین قائم‌مقامی پیش از این در سریال موفق «ساختمان پرشکان» حضور داشتند و در این سریال نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

حراجی

قلب یخی و قهوه تلخ در مجموع تجربه‌های خیلی موفقی نبودند؛ اما به نظر می‌رسد از تجربیات تولید آن مجموعه‌ها در «ساخت ایران» استفاده شده است؛ مثلا همین که قرار است این مجموعه در ۱۶ اپیزود تولید و پخش شود نشان از درک درست سازندگانش دارد. تجربه نشان داده که شبکه نمایش خانگی کشش پخش هفتگی سریال‌های طولانی را به دلایل مختلف چون هزینه خرید هفتگی سریال‌ها برای مخاطبان، مشکلات پخش و …. ندارد؛ نمونه آن «قهوه تلخ» که پس از پخش قسمت‌های اولیه و با توجه تاخیرهای موجود در عرضه آن، اشتیاق مخاطبانش برای خرید آن کاهش یافت و در نهایت در حالی که به سری شماره ۳۰ هم نرسیده بود به وقفه طولانی و توقف رسید هرچند که ضعف‌های هنری این سریال را هم در کاهش اقبال مخاطبانش نباید بی‌تاثیر دانست. بنابراین این که مجموعه «ساخت ایران» قرار است در ۱۶ اپیزود ارایه شود نشان از شناخت صجیح ظرفیت‌های شبکه نمایش خانگی دارد.
از طرف دیگر، شخصیت‌های سریال «ساخت ایران» محدودند و مثل دو سریال قبلی نمایش خانگی، مخاطب با مجموعه‌هایی پربازیگر روبرو  نیست. در قلب یخی، تعداد زیادی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون مانند حمید فرخ‌نژاد، الناز شاکردوست، حمید گودرزی، حسین یاری و … نقش‌آفرینی می‌کردند که این موضوع مانع از شخصیت‌پردازی درست بازیگران می‌شد. در قهوه تلخ هم مشابه همین موضوع برای تیم بزرگ مهران مدیری وجود داشت که شخصیت‌پردازی بازیگران به علت تعدد شخصیت‌ها، محدود به چند ویژگی رفتاری و یکی دو تکیه‌کلام تکراری آن‌ها شده بود و در واقع شخصیت‌پردازی چندانی شکل نگرفته بود. اما در «ساخت ایران» موضوع سریال حول چند شخصیت اصلی با بازی امین حیایی، محمدرضا گلزار و بهنام تشکر می‌گذرد که این تعداد شخصیت، متناسب با کشش داستان و سریال است.
داستان «ساخت ایران» درباره دانشمندی با بازی بهنام تشکر است که پس از چندسال نظریه‌پردازی و آزمایش، سرانجام پودری درست می‌کند که با آن، هر آب گل‌آلودی را به آب شیرین و هر آبی را به بنزین بدل می‌سازد. او قرار است برای ارایه توضیحات این کشف بزرگش به فرانسه برود که طی ماجراهایی، مدارک سفرش به دست دزدی به نام محسن با بازی امین حیایی می‌افتد و او تصمیم می‌گیرد با گذرنامه و اطلاعات آن دانشمند، زندگی جدید برای خود بسازد و پس از رفتن به فرانسه، دوستش با بازی محمدرضا گلزار را در آنجا می‌بیند.
مشاور فیلمنامه این مجموعه پیمان قاسم‌خانی است و موضوع کلی داستان آن هم شبیه بسیاری از آثاری است که پیمان قاسم‌خانی نوشته است: قرارگرفتن یک فرد عادی در یک موقعیت اشتباهی. در فیلم «مکس» یک خواننده خارج از کشور با یک استاد موسیقی اشتباه گرفته می‌شد، در «مرد هزارچهره» شخصیت اصلی در موقعیت‌های اشتباهی مختلفی گرفتار می‌شد، در «سن پطرزبورگ» دو شخصیت اصلی خود را به جای دکترهای خارجی معرفی می‌کردند، در «مارمولک» هم همین داستان به شکلی دیگر اتفاق می‌افتاد و … به نظر می‌رسد خط اصلی داستان «ساخت ایران» هم همین باشد: محسن خود را به جای دانشمند شیمی معرفی می‌کند و به فرانسه می‌رود و در موقعیت‌های طنزآمیزی گیر می‌کند.
از طرف دیگر زوج محمدرضا گلزار و امین حیایی پس از فیلم‌های «کما» و «شیش و بش» (که کپی ضعیفی از فیلم سن‌پطرزبورگ بود) به نظر می‌رسد آن جذابیت گذشته را نداشته باشد. اما نکته دیگر مربوط به کارگردان این مجموعه است که بلافاصله پس از پایان فصل دوم سریال قلب یخی به سراغ «ساخت ایران» آمده و آن هم طی مدت کوتاهی به بازار عرضه شده است و جالب آن که در ابتدای این مجموعه هم از امضای خاص خود استفاده کرده و در تبلیغات آن هم از عبارت «اثری متفاوت از» استفاده شده در حالی که همین چندوقت‌پیش مخاطبان نام همین کارگردان را در مجموعه قلب یخی با عنوان «اثری ماندگار از» دیده بودند که همین باعث کاهش اعتماد مخاطبان به این مجموعه جدید می‌شود. از طرف دیگر، همین موضوع که بازیگرانی مثل امین حیایی و الیکا عبدالرزاقی (که مخاطب آن‌ها را به تازگی در دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی دیده است) به این سرعت در مجموعه جدیدی به ایفای نقش پرداخته‌اند از جذابیت این مجموعه برای مخاطبان می‌کاهد.
در ساخت این مجموعه در قسمت‌های زیادی از دوربین روی دست استفاده شده است که به جذابیت و تازگی نماهای سریال کمک کرده است. از طرف دیگر ریتم و سرعت پیشرفت داستان هم مناسب است و نقدهای اجتماعی خوبی هم در لابلای داستان دیده می‌شود که داستان را از یک سرخوشی صرف و فضایی می‌رهاند و به زندگی روزمره مخاطبانش نزدیک می‌کند. صحنه تصادف در قسمت دوم سریال هم از نظر اجرا خوب از آب درآمده و تجربه موفقی بوده است.
در مجموع تماشای دو قسمت اول «ساخت ایران» مخاطب را خسته نمی‌کند و در برخی موقعیت‌ها هم خنده‌دار و جالب است. به نظر می‌رسد با پیشرفت داستان شاهد موقعیت‌های جالب‌تری هم باشیم اما همان‌طور که گفته شد خط اصلی داستان تکراری است و باید امیدوار بود که نویسنده سریال بتواند در قالب همین خط تکراری موضوعات و موقعیت‌های جدید بیافریند. باید منتظر ماند و ادامه این مجموعه را دید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد