مهدی هاشمی: من خطر نکردم
شاید اگر مهدی هاشمی نبود خیلی از فیلم ها در سینمای ایران شکل نمی گرفت شاید هم شکل دیگری می شد. از معجزه خنده، دو نفر با یک بلیت و همسر گرفته تا آقا یوسف و آلزایمر که سیمرغ بلورین بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را برایش به ارمغان آوردند. او در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با فیلم تلفن همراه آقای رئیس جمهور و ضد گلوله حضور دارد. فیلم هایی که در هر کدامشان بازی هاشمی از نقاط قوت فیلم محسوب می شود.او امسال در جشنواره تئاتر هم داوری می کند.
آقای هاشمی امسال دو فیلم تلفن همراه آقای رئیس جمهور کار علی عطشانی و ضد گلوله ساخته مصطفی کیایی را در جشنواره فیلم فجر دارید. در این فیلم ها نقش های متفاوتی دارید و مثل همیشه پر انرژی ظاهر شدید. این تفاوت کاراکترها چگونه شکل گرفت؟
من سعی می کنم بازی پر از انرژی در طول فیلمبرداری داشته باشم حالا نمی دانم در ادامه راه تولید مثل صداگذاری، تدوین و… چه اتفاقاتی می افتد و این مراحل چقدر روی کیفیت فیلم تأثیر می گذارند چرا که این بخش ها هم مهم هستند و مثلاً تدوین خوب باعث می شود فیلم متوسط بهتر شود. درباره فیلم ضد گلوله هم باید بگویم ارتباط خوبی با تماشاچی برقرار کرد.
ضد گلوله پس از، بعدازظهر سگی سگی دومین فیلم بلند مصطفی کیایی محسوب می شود. البته او در تلویزیون هم نویسندگی سریال «راه دررو» را بر عهده داشته است. به عنوان یک بازیگر با تجربه کار کردن با یک کارگردان جوان برایتان چطور بود؟
خیلی خوب بود. کیایی فضای کارش را به خوبی می شناسد و همیشه داغ و پر از انرژی است.
دو فیلمی که امسال در جشنواره دارید فیلمنامه های خوبی داشتند. نظرتان درباره اهمیت فیلمنامه چیست؟ فکر می کنید یک قصه خوب چقدر کمک می کند تا بازیگر توانایی هایش را به درستی نشان بدهد؟
فیلمنامه خیلی مؤثر است و به کیفیت کار کمک می کند اما با همه اهمیتی که فیلمنامه دارد باید دید در اجرا چه اتفاقاتی می افتد چرا که ممکن است فیلمنامه خوب باشد ولی در زمان اجرا فضاسازی خوب و درستی اتفاق نیفتد.
تلفن همراه آقای رئیس جمهور به دلیل سیاسی بودن فضای خاصی داشت. آیا برای پذیرفتن این نقش خطر کردید؟
خیر، مگر خطر دارد؟ شاید از نظر شما این نقش لطمه پذیر بود اما من اینگونه نگاه نکردم .