رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

تکراری که در فیلمنامه ها اتفاق می افتد هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد

بهشاد مختاری ـ بازیگر مجموعه طنز «خنده بازار» که در حال حاضر هم در طنز «خانه اجاره ای» ایفای نقش می کند ـ درباره ی روندی که تلویزیون در جهت شادتر کردن فضای آنتن پیش گرفته است، گفت: چه در مناسبت ها و چه در غیرمناسبت ها وجود طنز الزامی است، چرا که مخاطبان ما نیاز به شادی و خندیدن دارند.

این بازیگر طنز خاطرنشان کرد: به عقیده ی من تولید و پخش برنامه ها و سریال های طنز برای مخاطبان ضروری است و مناسبت خاصی ندارد؛ در حال حاضر تنها شبکه ای که توانسته باکس خود را از برنامه ها و سریال های طنز پر نگه دارد شبکه سه سیماست؛ امیدوارم سایر شبکه ها هم برنامه ها و سریال های این چنینی تولید و پخش کنند.

وی افزود: خندیدن و شاد شدن در هر شرایطی خوب است و درمانی است برای همه دردها؛ بنابراین روندی که مدیران شبکه های تلویزیونی جهت شادتر کردن فضای سریال ها پیش گرفته اند خیلی خوب است و خوشحالم از اینکه این اتفاق افتاده و کمال تشکر را دارم از مسؤولانی که این رویکرد را انتخاب کردند.

مختاری در ادامه با اشاره به سریال های درامی که از تلویزیون پخش می شوند یادآور شد: اکثر فیلمنامه هایی که در ژانر درام در تلویزیون کار می شود کارهای دست برده شده و ۱۰ بار کار شده ای هستند که شاید تاکنون ما شبیه این داستان ها را ده ها بار در فیلم ها و سریال ها دیده باشیم؛ بنابراین با این تکراری که در فیلمنامه ها اتفاق می افتد هیچ جذابیتی نمی تواند برای مخاطبان داشته باشد ولی خوشبختانه این تکرار ها در برنامه ها و سریال های طنز کمتر اتفاق می افتد به دلیل اینکه محوریت طنز به بازیگران آن بستگی دارد، طنز در برخی مواقع نوتر از درام است به همین خاطر جذابیت بیشتری نسبت به درام دارد.

او درباره ی طنزهایی که گاهی اوقات به سمت لودگی و تمسخر بیننده می روند، گفت: مساله ی لودگی در برنامه ها و سریال های طنز تلویزیون به کارگردان و نویسنده بستگی دارد؛ به عقیده ی من در ساخت این گونه برنامه ها افرادی که در رأس قرار دارند باید کار کمدی را به خوبی بشناسند تا بتوانند اثر موفقی از خود به جای بگذارند.

این بازیگر طنز با بیان اینکه در وهله ی اول دیده شدن یک برنامه یا سریال طنز موفق به بازیگران آن بستگی دارد، ادامه داد: به عقیده ی من طنز بازیگر محور است و بازیگرانی که برای ایفای نقش ها انتخاب می شوند بیش از هر چیز دیگری مهم هستند. در گام دوم یک طنز موفق و خوب باید فیلمنامه ی خوب داشته باشد، فیلمنامه ای که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند و به نوعی با شخصیت های آن همذات پنداری کند.

وی درباره ی تغییرات عوامل یک سریال اعم از کارگردان، بازیگران و یا حذف شدن برخی صحنه ها در راستای شادتر شدن فضای داستان خاطرنشان کرد: اگر اینگونه تغییرات درست و به جا باشد صد در صد در شادتر کردن فضای داستان بی تاثیر نخواهد بود. او اضافه کرد: به عنوان مثال آقایان لطیفی و فتحی از جمله درام نویسان خوب ایران هستند و کارهایی هم که تاکنون کارگردانی کرده اند موفق بوده ولی زمانی که به عنوان مثال داستان های درام را به آقایانی همچون رضا عطاران یا مهران مدیری واگذار کنند قطعا خنده دارتر می شود و طنز بیشتری در آن حاکم می شود یا ممکن است بر عکس این اتفاق بیفتد؛ بنابراین گاهی اوقات این تغییرات می تواند جالب باشد مهم این است که این جابه جایی چطور باشد و چه کسی جایگزین چه کسی شود.

مختاری نظر کلی اش درباره ی تولید و پخش برنامه ها و سریال های طنز را اینگونه عنوان کرد: اینگونه برنامه ها و سریال ها باید بار طنزی برای جذب مخاطب و خنداندن آن ها داشته باشد تا از آن ها به خوبی استقبال شود. ما در تولید و پخش برنامه های طنز همیشه دو هدف، خنداندن و جذب کردن را دنبال می کنیم ولی در داستان های درام یک هدف را مد نظر داریم.

این بازیگر در ادامه درباره ی نقشی که در سریال در حال پخش «خانه اجاره ای» شبکه سه سیما دارد، توضیح کوتاهی داد و گفت: در این سریال سه برادر هستیم که پدرمان فوت کرده و یک سوپرمارکت از او به ما به ارث رسیده است. سه برادر به نام های جلال، جهان و جمال هر کدام یک شخصیت جداگانه دارند و نقش من به عنوان برادر کوچکتر جمال یک پسر پرحرف است که همیشه دوست داردحرف بزند. علیرغم سن بالایی که دارم ولی همیشه در همه برنامه ها و سریال های طنز تلویزیون نقش پسر بچه ها را به من می دهند، می توانم بگویم ۹۵ درصد نقش هایی که ایفا می کنم زیر ۱۸ سال است اما در کل همه نقش هایم را دوست دارم.

بهشاد مختاری در پایان درباره ی همکاری اش با گروه «خنده بازار» به ایسنا گفت: در ابتدا من از طریق آقای برزگر ـ نویسنده سریال شب های برره ـ به این گروه آمدم، پیش از اینکه به گروه خنده بازار بیایم کمی دو دل بودم و خیلی تمایل نداشتم ولی زمانی که وارد این گروه شدم نظرم تغییر کرد طوری که اگر هر کسی به من بگوید با این گروه همکاری نکن، قبول نمی کنم و همکاری ام را ادامه می دهم چرا که همه عواملی که در «خنده بازار» کار می کنند بی ادعا هستند و جو خیلی صمیمی میان آن ها حاکم است.

تکراری که در فیلمنامه ها اتفاق می افتد هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد