نقاشیهای «باب دیلن» کپی بودند؟!
«باب دیلن» متهم شده که نقاشیهای اخیرش کپیبرداری از عکسهای اینترنتی بودهاند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفته میشود اکثر نقاشیهای باب دیلن، هنرمند معروف آمریکایی، که از ۲۲ اکتبر (۲۹ شهریورماه) در نیویورک در معرض نمایش عموم قرار گرفتهاند، کپیبرداری از عکسهای اینترنتی بودهاند.
این نقاشی ها که حاصل سفر وی به قارهی آسیا هستند، به عنوان تصاویر دست اول از مردم، معماری و مناظر شهری و طبیعی معرفی شدهاند. اکثر این آثار هنری در طول اجراهای بهار سال گذشتهی دیلن در چین و ویتنام خلق شدهاند. نمایش این آثار هنری تا ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) در نیویورک ادمه دارد.
این در حالی است که گفته میشود بیش از نیمی از این ۱۸ نقاشی رنگ و روغن، کپی مستقیمی از عکسهایی است که هر فردی میتواند در گوگل پیدا کند و از روی آن بکشد.
یکی از این نقاشیها از روی عکسی کشیده شده که «هنری کاریتر- برسون» در سال ۱۹۴۸ گرفته است. صاحب یک وبسایت عکاسی نیز مدعی شده ،نقاشی «شانگهای» دیلن از روی یکی از عکسهای او از گوانگجو کشیده شده است.
به نوشتهی روزنامهی ایندیپندنت، دیلن در زمان شروع کار نمایشگاه هنری «گوگوشیان» نیویورک از بیان هرگونه مطلبی دربارهی منبع سوژهی نقاشیهایش خودداری کرد و گفت: «من بیشتر از زندگی واقعی نقاشی میکشم. باید همینطور شروع شود.»
«باب دیلن» متهم شده که نقاشیهای اخیرش کپیبرداری از عکسهای اینترنتی بودهاند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفته میشود اکثر نقاشیهای باب دیلن، هنرمند معروف آمریکایی، که از ۲۲ اکتبر (۲۹ شهریورماه) در نیویورک در معرض نمایش عموم قرار گرفتهاند، کپیبرداری از عکسهای اینترنتی بودهاند.
این نقاشی ها که حاصل سفر وی به قارهی آسیا هستند، به عنوان تصاویر دست اول از مردم، معماری و مناظر شهری و طبیعی معرفی شدهاند. اکثر این آثار هنری در طول اجراهای بهار سال گذشتهی دیلن در چین و ویتنام خلق شدهاند. نمایش این آثار هنری تا ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) در نیویورک ادمه دارد.
این در حالی است که گفته میشود بیش از نیمی از این ۱۸ نقاشی رنگ و روغن، کپی مستقیمی از عکسهایی است که هر فردی میتواند در گوگل پیدا کند و از روی آن بکشد.
یکی از این نقاشیها از روی عکسی کشیده شده که «هنری کاریتر- برسون» در سال ۱۹۴۸ گرفته است. صاحب یک وبسایت عکاسی نیز مدعی شده ،نقاشی «شانگهای» دیلن از روی یکی از عکسهای او از گوانگجو کشیده شده است.
به نوشتهی روزنامهی ایندیپندنت، دیلن در زمان شروع کار نمایشگاه هنری «گوگوشیان» نیویورک از بیان هرگونه مطلبی دربارهی منبع سوژهی نقاشیهایش خودداری کرد و گفت: «من بیشتر از زندگی واقعی نقاشی میکشم. باید همینطور شروع شود.»
این ترانهنویس و خواننده پیش از این نیز آثار هنریاش را در کشورهایی چون آلمان و دانمارک به نمایش درآورده بود.
رابرت آلن زیمرمان معروف به باب دیلن خواننده، نقاش، آهنگساز، شاعر و ترانهسرای آمریکایی در ۲۴ ماه می ۱۹۴۱ میلادی در مینسوتای ایالات متحدهی آمریکا زاده شد. او در نوجوانی زادگاه خود را ترک کرد و برای اینکه با گذشتهاش ارتباطی نداشته باشد، نام خود را تغییر داد.
گفته میشود او نام هنری خود را از نام «دیلن توماس» شاعر ولزی گرفته است.
وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت میپرداخت، در دههی ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهی «راک اند رول» روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانهی کلاسیک در هم آمیخت. وی در پدیدارشدن سبکی در موسیقی به نام «راک بومی» در اواسط دههی ۶۰ بسیار تاثیرگذار بود و به «شکسپیر» همنسلان خود شهرت یافت.
ترانهی معروف او «چون یک خانهبهدوش» توسط «رولینگ استون» به عنوان بهترین ترانهی تمام زمانها انتخاب شد.
او به خاطر ترانههای نغز و پرمفهومش بارها نامزد دریافت جایزهی نوبل ادبیات شده است.
دیلن در پنج دههی اخیر در موسیقی آمریکا بهعنوان پدیده مطرح بوده است.
باب دیلن از دید بسیاری تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکا بوده است. برخی از ترانههای او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوبارهخوانی شده که از جمله آنها میتوان به «از فراز برج دیدبانی» که توسط «جیمی هندریکس» اجرا شد، اشاره کرد.
مارتین اسکورسیزی کارگردان سرشناس سینما فیلم مستند «راهی به خانه نیست» را در مورد باب دیلن ساخته است. همچنین فیلم سینمایی «من آنجا نیستم» ساختهی «تاد هینز» برگرفته از زندگی این هنرمند است.