رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

«خوش نشین‌ها» پایان خوش و متفاوتی خواهد داشت

گفتگو با «ایرج محمدی» تهیه کننده سریال «خوش نشین‌ها»
«ایرج محمدی» سال‌هاست که به عنوان تهیه کننده تلویزیونی با «مهران مهام» فعالیت می‌کند. «خوش نشین‌ها» سریال جدید این دو تهیه کننده مدتی است که پخش آن از شبکه سوم سیما آغاز شده است و بازیگران پرقدرت عرصه طنز هم چون حمید لولایی، سیروس گرجستانی و مرجانه گلچین رو در روی هم قرار گرفته و لحظات طنزی را ایجاد کرده اند.
«محمدی» که قرار است با «سعید آقاخانی» بعد از پایان فیلم برداری «خوش نشین‌ها» سریال نوروزی را نیز با مشارکت یکدیگر بسازند درباره بازتاب این سریال می‌گوید: از لبخندی که بر لبان مردم می‌نشیند راضی هستم و لبخند آن‌ها به ما انرژی می‌دهد تا کار خود را بهتر و با کیفیت بیشتری ادامه دهیم.
گفت وگو با «محمدی» در شرایطی انجام شد که او به شدت درگیر تولید سریال «خوش نشین‌ها» بود. او طی حرکت به سمت لوکیشن ضبط سریال در تماسی تلفنی درباره ساختار سریال، فیلم نامه و بازتاب‌های آن با خراسان سخن گفت که جای تشکر دارد.
ابتدا از مراحل اولیه ساخت سریال «خوش نشین‌ها» بگویید.
طرح اولیه ای داشتیم که به مدت ۲ تا ۳ ماه روی آن کار کردیم و بعد از به تصویب رسیدن طرح نویسنده‌های خوب سریال «سعید جلالی» و «علیرضا کاظمی‌پور» روی طرح کار کردند تا به یک قوامی‌برسد

گفتگو با «ایرج محمدی» تهیه کننده سریال «خوش نشین‌ها»
«ایرج محمدی» سال‌هاست که به عنوان تهیه کننده تلویزیونی با «مهران مهام» فعالیت می‌کند. «خوش نشین‌ها» سریال جدید این دو تهیه کننده مدتی است که پخش آن از شبکه سوم سیما آغاز شده است و بازیگران پرقدرت عرصه طنز هم چون حمید لولایی، سیروس گرجستانی و مرجانه گلچین رو در روی هم قرار گرفته و لحظات طنزی را ایجاد کرده اند.
«محمدی» که قرار است با «سعید آقاخانی» بعد از پایان فیلم برداری «خوش نشین‌ها» سریال نوروزی را نیز با مشارکت یکدیگر بسازند درباره بازتاب این سریال می‌گوید: از لبخندی که بر لبان مردم می‌نشیند راضی هستم و لبخند آن‌ها به ما انرژی می‌دهد تا کار خود را بهتر و با کیفیت بیشتری ادامه دهیم.
گفت وگو با «محمدی» در شرایطی انجام شد که او به شدت درگیر تولید سریال «خوش نشین‌ها» بود. او طی حرکت به سمت لوکیشن ضبط سریال در تماسی تلفنی درباره ساختار سریال، فیلم نامه و بازتاب‌های آن با خراسان سخن گفت که جای تشکر دارد.
ابتدا از مراحل اولیه ساخت سریال «خوش نشین‌ها» بگویید.
طرح اولیه ای داشتیم که به مدت ۲ تا ۳ ماه روی آن کار کردیم و بعد از به تصویب رسیدن طرح نویسنده‌های خوب سریال «سعید جلالی» و «علیرضا کاظمی‌پور» روی طرح کار کردند تا به یک قوامی‌برسد و پیش مرحله نگارش را آغاز کردند و حین نگارش جلسه‌های متفاوتی با نویسنده‌ها برگزار کردیم که خوشبختانه به هم فکری مشترکی رسیدیم و توانستیم پی ریزی سریال «خوش نشین‌ها» را انجام دهیم.
جناب «محمدی» می‌گویند «اگر آشپز دو تا بشه، آش یا شور می‌شه یا بی نمک»؛ چرا آشی که با آقای مهام می‌پزید همیشه خوب از کار در می‌آید؟!
(می‌خندد)- اگر بخواهیم مثال آشپزی را برای سریال «خوش نشین‌ها» بزنیم باید بگویم ما چند آشپز داریم، دو آشپز نویسنده و دو آشپز تهیه کننده داریم که به دست سرآشپز «کارگردان» می‌رسد که خوب می‌پزد. به هر حال تلاش و زحمت‌های دوستان است. همه اعضای گروه دقت نظر خاصی نسبت به کار دارند و دلایلی را که سبب موفقیت و جذب مخاطب سریال می‌شود درکار استفاده می‌کنیم و چیزهایی را که مخاطب نمی‌پسندد به کار نمی‌گیریم.
بعضی از کارها متن خوب یا کارگردان خوب ندارد و ما سعی می‌کنیم در کارمان از نویسنده‌ها و کارگردان خوب استفاده کنیم. بازیگران خوب را انتخاب می‌کنیم و در کنار آن عوامل پشت دوربین نیز به درستی انتخاب می‌شوند و هم دلی، مشارکت جمعی و تعامل همه عوامل باعث می‌شود که سریال خوبی ساخته و به مخاطب ارایه شود.
مثل این که از دست پخت سرآشپزتان «سعید آقاخانی» در سریال «زن بابا» راضی بودید که دوباره یک کار شبانه دیگری را با هم تولید می‌کنید؟
ساخت کار طنز دشوار است و باید نویسنده توانای طنز داشته باشیم و «سعید آقاخانی» نویسنده و جزو بازیگران طنز است و طی سال‌ها فعالیت در این عرصه آموخته است که چه طور کارگردانی آثار طنز را برعهده بگیرد.
«آقاخانی» یکی از کارگردان‌های طنز خوب کشور است. ما از میان کارگردان‌های طنز افرادی را انتخاب می‌کنیم که استعداد طنز را داشته باشند و قلم آن را بشناسند. بنابراین او را دعوت به کار کردیم و در حال حاضر مشغول به کار هستیم.
شنیده ام که با «سعید آقاخانی» تا اردیبهشت قرارداد بسته اید و قرار است سریال نوروزی را هم بسازید؟
برای نوروز نیز تصمیم ساخت سریال داریم تا خدا چه بخواهد و تلاش می‌کنیم طرح خوبی داشته باشیم تا بسازیم. چند طرح به دست ما رسیده که در حال بررسی هستیم و بعد از این که طرح از طرف ما مورد قبول قرار گرفت به شبکه ارایه می‌دهیم و در صورت تصویب شبکه به امید خدا کار را آغاز می‌کنیم.
اگر بخواهیم سریال نوروزی را بسازیم با کارگردانی «سعید آقاخانی» و برخی عوامل سریال «خوش نشین‌ها» سریال را می‌سازیم، اما نویسنده‌ها تغییر می‌کنند.
به عنوان یک تهیه کننده در طول ساخت سریال آیا تعاملاتی در نگارش فیلم نامه با نویسنده‌ها دارید؟
بله- برای قوام کار و تبدیل به یک فیلم نامه خوب جلسه‌های مختلفی با نویسنده‌ها قبل و بعد از نگارش فیلم نامه گذاشتیم. ما تهیه کننده‌ها پا به پای نویسنده‌ها و کارگردان جلو می‌رویم و اگر سکانسی دچار کمبود طنز باشد یا نقطه قوت قصه ضعیف شده باشد جلسه ای می‌گذاریم و گفت وگو می‌کنیم تا تغییر و تحولی صورت بگیرد و به نتیجه مطلوبی برسیم. این از ویژگی کارماست.
نبود فیلم نامه کامل و آماده نبودن آن سبب نمی‌شود تا قصه‌ها غیرمنسجم شود و داستان و بازی‌ها یکدست نشود؟
اگر بی دقتی در کار صورت گیرد این اتفاق می‌افتد، اما ما به طور معمول به گونه ای کار را مقابل دوربین می‌بریم که هیچ زمان، صحنه، لنگ فیلم نامه نباشد، اگر صحنه فیلم برداری، لنگ فیلم نامه باشد و بخواهد فیلم نامه صفحه به صفحه به دست ما برسد مشکلات زیادی در تولید و در کیفیت سریال به وجود می‌آورد.
اکنون که با شما گفت وگو می‌کنم ۵ قسمت از فیلم نامه نوشته شده را مقابل دوربین نبرده ایم. ما سریال «خوش نشین‌ها» را با ۱۵ قسمت آماده کلید زدیم و قسمت‌های ۲۰ تا ۲۵ به نگارش درآمده است و از قسمت ۱۶ تا ۲۵ در حال فیلم برداری است. در پاسخ به سوال شما باید بگویم هنگامی‌کار یکدست نمی‌شود و قصه‌ها غیرمنسجم است که صحنه لنگ فیلم نامه باشد ولی هیچ زمان سریال ما لنگ فیلم نامه نشد.
از انتخاب بازیگران سریال برایمان بگویید؟
تعداد بازیگران طنز ما مشخص هستند، اما همیشه سعی می‌کنیم به گونه ای بازیگران طنز را انتخاب کنیم که مطابق با نقش باشند، یعنی به خوبی بتوانند نقش را درآورند.
ما دو تهیه کننده در ساخت سریال‌های طنز و غیرطنز خود بازیگرانی را انتخاب می‌کنیم که مقابل دوربین رفته اند و استعداد خوبی دارند، به طور مثال بازیگران خانم جوانی را که برای نخستین بار مقابل دوربین یک سریال سنگین طنز برده ایم تجربه بازی داشتند.
ما برای متفاوت شدن سریال «خوش نشین‌ها» از بازیگرانی نظیر سیروس گرجستانی، حمید لولایی و محمد کاسبی استفاده کردیم که به سابقه بازی در کارهای طنز را داشتند و در این سریال این سه شخصیت طنز را برای نخستین بار در کنار هم استفاده کردیم.
درباره پخش سریال، از مسئله زمان گرفته تا ممیزی‌ها مشکلی با تلویزیون ندارید؟
خیر- زیرا ناظر کیفی در کار داریم و تاکنون دچار مشکلی نشدیم.
تا به حال از بازخوردهایی که از سریال گرفته اید، راضی هستید؟
ما نباید از خود تعریف کنیم که سریال خوب شده است. مردم باید نظر بدهند و خوشبختانه در برخوردی که با مردم دارم از سریال «خوش نشین‌ها» راضی هستند. تماس‌های مختلفی که دوستان مختلف از شهرستان‌ها و تهران با ما دارند نشان می‌دهد که بیننده سریال هستند و از «خوش نشین‌ها» خوش شان آمده است. ما یک گروه ۵۰ نفری هستیم که کار می‌کنیم. و هر کدام از آن‌ها بازتاب‌هایی را که می‌گیرند به ما اطلاع می‌دهند و بازتاب‌های خوب گرفته شده نشان می‌دهد که سریال با اقبال خوبی از سوی بیننده‌ها روبه رو شده است.
انتخاب نام سریال برچه اساسی بود و چرا نام آن تغییر کرد؟
انتخاب نام مناسب برای سریال خیلی مهم بود زیرا نام سریال باید با کار، موقعیت‌ها و مضمون هم خوانی داشته باشد و هم چنین در کلام و لفظ بتواند به خوبی ادا شود. نام‌های مختلفی برای سریال انتخاب کردیم که مورد پسند همه نبود و در لحظه‌های پایانی پخش سریال به نام «خوش نشین‌ها» رسیدیم که علاوه بر کارگردان و ما تهیه کننده‌ها همه با این نام موافق بودند.
این روزها تهیه کننده‌ها و کارگردان‌ها بیشتر به سراغ اثر طنز می‌روند. چه شد که شما به سمت ساخت این گونه آثار گرایش پیدا کردید؟
در گذشته سابقه ساخت طنز زیادی داشتم. قبل از همکاری با «رضا عطاران» و «سعید آقاخانی» با «مرضیه برومند» چند کار طنز ساختم. تجربه همکاری با «مسعود شامحمدی» و «فریدون حسن پور» را داشتم. سابقه کار طنز سبب شده است که ما در این زمینه تجربه اندوزی کنیم و البته علاقه نیز در کنار آن وجود دارد. ساخت کار طنز سخت است و باید مواظب باشیم که به لودگی کشیده نشود، هجو نباشد، اثری را تولید کنیم که لبخندی روی لبان مردم بنشانیم و در کنار آن نیز از محتوای خوبی برخوردار باشد. برای رسیدن به چنین طرح و هدفی انسان باید زمان زیادی را صرف کند به همین دلیل علاقه مندی ما به گونه طنز پارامتر دیگری است.تجربه و علاقه باعث می‌شود در کارهای مان یک درمیان کار طنز داشته باشیم.
«خوش نشین‌ها» پایان خوش و البته متفاوتی خواهد داشت؟
انشاءا… سعی خود را می‌کنیم که علاوه بر این که پایان خوشی داشته باشد در نهایت متفاوت نیز باشد و بیننده‌ها از تماشای ۳۳ قسمت این سریال نتیجه گیری کنند. تلاش خود را می‌کنیم که علاوه بر متفاوت بودن پایان خوشی را برای سریال پیش بینی کنیم.
سخن پایانی تهیه کننده سریال «خوش نشین‌ها» با خوانندگان این صفحه درباره تولید سریال.
از لبخندی که بر لبان مردم می‌نشیند، راضی هستیم و خوشحال می‌شویم و لبخند آن‌ها به ما انرژی می‌دهد تا کار خود را بهتر و با کیفیت بیشتری ادامه دهیم.


«خوش نشین‌ها» پایان خوش و متفاوتی خواهد داشت

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد