رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

حس دلسوزی در میان انسانها بسیار محدود

تحقیقات جدید نشان می دهد درحالی که خبر مرگ ناگهانی یک فرد غریبه می تواند سبب اندوه فراوان انسان شود، اخبار مربوط به مرگ و میر و کشتار دست جمعی انسانها احساسات شنونده را چندان تحریک نمی کند. به گزارش سایت اینترنتی “لایو ساینس”، هم اکنون اینترنت و رسانه های پیشرفته اخباری نظیر کشتار گسترده انسانهای بی گناه در مناطقی نظیر “دارفور” در کشور سودان را مخابره می کنند اما شنیدن این قبیل اخبار معمولا واکنش چندانی در شنوندگان ایجاد نمی کند. نتایج یک مطالعه جدید محققان دانشگاه “اورگان” در آمریکا نشان می دهد انسانها معمولا در قبال شنیدن خبر مرگ یک نفر به شدت متاثر می شوند اما با بالارفتن آمار کشته شدگان میزان اندوه ناشی از شنیدن این قبیل اخبار نیز در شنوندگان کاهش می یابد. به گفته “پل سولویچ” محقق این دانشگاه، “درحالی که ما برای نجات جان یک انسان ممکن است به شدت تلاش کنیم،اما به طور مثال بین نجات جان ‪۸۷ نفر و یا ‪ ۸۸ نفر تفاوتی در ذهن انسان ایجاد نمی شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد درحالی که خبر مرگ ناگهانی یک فرد غریبه می تواند سبب اندوه فراوان انسان شود، اخبار مربوط به مرگ و میر و کشتار دست جمعی انسانها احساسات شنونده را چندان تحریک نمی کند. به گزارش سایت اینترنتی “لایو ساینس”، هم اکنون اینترنت و رسانه های پیشرفته اخباری نظیر کشتار گسترده انسانهای بی گناه در مناطقی نظیر “دارفور” در کشور سودان را مخابره می کنند اما شنیدن این قبیل اخبار معمولا واکنش چندانی در شنوندگان ایجاد نمی کند. نتایج یک مطالعه جدید محققان دانشگاه “اورگان” در آمریکا نشان می دهد انسانها معمولا در قبال شنیدن خبر مرگ یک نفر به شدت متاثر می شوند اما با بالارفتن آمار کشته شدگان میزان اندوه ناشی از شنیدن این قبیل اخبار نیز در شنوندگان کاهش می یابد. به گفته “پل سولویچ” محقق این دانشگاه، “درحالی که ما برای نجات جان یک انسان ممکن است به شدت تلاش کنیم،اما به طور مثال بین نجات جان ‪۸۷ نفر و یا ‪ ۸۸ نفر تفاوتی در ذهن انسان ایجاد نمی شود. این بدان معناست که ما برای جان همه انسانها ارزش یکسانی درنظر نمی گیریم و با بالارفتن ابعاد حوادث حساسیت انسان به افزایش آمار مرگ و میر کاهش می یابد. وی افزود: کاهش حساسیت به مرگ و میر گسترده انسانها در قرن گذشته در مواردی نظیر نسل کشی های رخ داده در ارمنستان، اوکراین، رواندا و نیز جنایات آلمانهای نازی به وضوح مشاهده شده است. به گفته “سولویچ”، باید این حقیقت را پذیرفت که دیدگاه های روان شناسی، اجتماعی و سیاسی انسانها در قرن گذشته سبب شده که نسل کشی ها همچنان ادامه یابد و اگر تلاشی برای تغییر این وضعیت صورت نپذیرد، انسان در قرن جدید نیز شاهد رخ دادن کشتارهای دست جمعی و نسل کشی های متعددی خواهد بود. “سولویچ” در گذشته آزمایشی انجام داده بود که در آن برای یک گروه از داوطلبان ابتدا عکس ‪ ۸ کودک که برای نیازهای درمانی خود در مجموع به ‪۳۰۰ هزار دلار نیاز داشتند و سبب عکس تنها یک کودک که برای درمان به ‪ ۳۰۰ هزار دلار نیاز داشت، نمایش داده شد. بیشتر بینندگان این تصاویر برای آن یک کودک حس دلسوزی بیشتری نشان دادند و خواهان کمک به او شدند. “سولویچ” عقیده دارد نتایج این قبیل آزمایشها ثابت می کنند ظرفیت انسان برای دلسوزی کردن بسیار محدود است و حتی چنانچه تعداد افراد آسیب پذیر از یک به دو نفر افزایش یابد، انسانها نمی توانند به اندازه کافی برای هر دو فرد آنها دلسوزی کنند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد