رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

افزایش خطر ابتلا به ALS با غذاهای دریایی غنی از جیوه

دوستداران غذاهای دریایی توجه کنند: دانشمندان هشدار داده‌اند خوردن غذاها و ماهی‌های غنی از جیوه احتمال ابتلا به بیماری‌های نورونی همچون اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) را در مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد.

مقدار عنصر جیوه در برخی از غذاهای دریایی بسیار زیاد است و افرادی که علاقه به خوردن این مواد غذایی دارند ممکن است در معرض خطر ابتلا و یا تشدید امراض غیر قابل درمانی باشند که سلول‌های عصبی را برای تعامل با عضلات بدن ناتوان می‌کند. محققان گفته‌اند علت دقیق بروز اسکلروز جانبی آمیوتروفیک معلوم نیست، اما برخی مطالعات قبلی نشان داده‌اند که قرار گرفتن بدن در معرض عنصر جیوه ممکن است یکی از عوامل خطر در این زمینه محسوب شود.

الیاس استامل از دانشکده دارتموث امریکا گفت: در نظر بسیاری از مردم، مصرف ماهی بخشی از یک رژیم غذایی سالم به شمار می رود، اما این سوال هنوز درباره سالم ماندن افراد با مصرف ماهی‌های غنی از جیوه مطرح است. این محققان از ۵۱۸ نفر پرسیدند چه مقدار در سال ماهی  و غذاهای دریایی مصرف می‌کنند؟ ۲۹۴ تن از این افراد مبتلا به ALS بودند و نسبت به ۴۴ درصد از افرادی که دچار ALS نشده بودند، مجموعاً در ۶۱ درصد از افراد مبتلا به ALS بیش از ۲۵ درصد جیوه تشخیص داده شد.

این محققان سپس در معرض جیوه قرار گرفتن سالانه افراد را با نگاهی به میانگین سطح جیوه موجود در انواع ماهی و تناوب مصرفی برآورد کردند که شرکت‌کنندگان در پاسخ‌های خود بیان کرده بودند. همچنین سطح جیوه موجود در نمونه‌گیری از ناخن شرکت‌کنندگان دارای بیماری ALS با آنهایی مقایسه شد که دچار ALS نبودند.

یافته‌ها همچنین نشان داد کسانی که از طریق مصرف سالانه غذاهای دریایی، دارای ۲۵ درصد افزایش مصرف جیوه شده بودند، دو برابر بیشتر از آنها که سطوح پایین‌تری جیوه به بدنشان رسیده بود، در معرض خطر ابتلا به ALS  قرار داشتند.کارشناسان از مردم خواسته‌اند بدقت به غذاهایی که می خورند فکر کنند و آن دسته از مواد غذایی را برای مصرف انتخاب کنند که سطوح پایین‌تری جیوه را در خود دارند.

به رغم اظهارات این محققان، از سوی دیگر، دکتر برایان دیکی از انجمن بیماری‌های عصبی امریکا خاطرنشان کرد: در حالی که این یافته‌ها نشان می‌دهد احتمال ابتلا به ALS در صورت مصرف ماهی و غذاهای دریایی غنی از عنصر جیوه بالا می‌رود، همچنان لازم است که نتایج این تحقیق مستقلاً مورد تایید قرار گیرد.

جیوه شاید عامل خطری برای ایجاد شرایط عصبی همچون ابتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک باشد، اما اگر چنین باشد هم عامل خطر بسیار کوچکی است و قطعاً علت اصلی ابتلا به ALS نیست.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد