رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

عکس تکنولوژی‌هایی‌ که فرزندان ما به آنها خواهند خندید!

در آینده ای نه چندان دور برخی از فناوری ها به تنها در موزه ها یافت خواهند شد و نسل آینده به آن ها خواهد خندید.

عینک‌های سه‌بعدی

نیازی نیست که نابغه رایانه‌ای باشید تا زوال عینک‌های سه‌بعدی را به چشم ببینید! به خصوص وقتی با افراد عینکی مواجه می‌شوید که روی عینک طبی خود یکی از همین عینک‌های سه‌بعدی کذایی را قرار داده‌اند و به نمایشگر زل زده‌اند، بیشتر به نتیجه تحقیق خود مطمئن می‌شوید. این نوید را به شما می‌دهیم که به زودی تلویزیون‌های هوشمند سه‌بعدی تازه‌ای روانه بازار خواهند شد که دیگر نیازی به عینک‌های عجیب و غریب ندارند.

سیم و کابل
همین سیم‌هایی که همه جا را گرفته و گاه زیر دست و پایمان می‌رود به زودی زود از بین خواهد رفت! فرقی نمی‌کند که از شبکه استفاده می‌کنید یا مشغول شارژ کردن باتری وسیله برقی خود هستید، چند سال آینده این سیم‌های دست و پا‌گیر از زندگی الکترونیکی همه ما رخت برخواهند بست و فناوری بی‌سیم همه جا را فتح خواهد کرد.

کامپیوتر رومیزی

اشکال و انواع جدیدی از کامپیوتر‌های رومیزی همچون اولترابوک‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند با به‌کار‌گیری سرویس‌هایی چون Cloud رفته‌رفته جای رایانه‌های رومیزی را خواهند گرفت؛ احتمالا فرزندان ما برای بازدید از رایانه‌های رومیزی به موزه‌های فناوری اطلاعات مراجعه خواهند کرد. دیسک‌های نوری از آنجایی که دیسک‌های بلوری (Blu-Ray) آخرین حد پیشرفت فناوری این دیسک‌ها به حساب می‌آیند، به زودی اشتراک‌گذاری و فروش آنلاین فیلم و آهنگ و سایر اطلاعات، نسل این دیسک‌های فشرده دوست‌داشتنی را منقرض خواهد کرد.
امروزه با ظهور سرویس‌هایی چون iTunes (سرویس فروش ارزان‌قیمت آلبوم‌های موسیقی اپل) و Netflix (سرویس اجاره و نمایش فیلم و سریال) نمی‌توان بیش از این اقبالی را برای دیسک‌های نوری در نظر گرفت.

صفحه کلید
شاید صفحات کلید هم عاقبتی چون دیسکت‌ها را به چشم ببینند و در آینده نه چندان دور از صحنه روزگار خارج شوند. حقیقت آن است که تبلت و گوشی‌های امروزی بدون داشتن صفحه کلید مجزا نیز توانسته‌اند کارایی بسیار خوبی از خود نشان دهند؛ از این گذشته معرفی فناوری‌هایی چون Kinect، چشم‌خوانی (eye tracking) و هرچه پیشرفته‌تر شدن نرم‌افزارهای تشخیص صوت و کلام موجبات انقراض امپراتوری صفحه‌کلید را کلید زده‌اند!

درایوهای USB
باید با فلش درایوهای رنگ‌ووارنگ و همه شکلی که میز رایانه، جیب شلوار، داشبورد ماشین، جاسوییچی و همه قسمت‌های زندگی ما را اشغال کرده‌اند، خداحافظی کنید. در واقع با همه‌گیر و ارزان‌تر شدن سرویس‌های Cloud و افزایش روزافزون حضور و سرعت اینترنت (البته اگر از سرعت اینترنت کشور ما فاکتور بگیرید) به زودی دیگر خبری از فلش مموری‌های چند گیگابایتی نخواهد بود.

iPod، راهیاب ماهواره‌ای و دوربین‌های دیجیتال

امروزه بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای هزینه کردن چندباره و خرید انواع و اقسام ابزارهای الکترونیکی با این اوضاع اقتصادی، یک ابزار همه‌فن‌حریف تهیه کنند. شاید همان‌طور که گوشی موبایل با داشتن امکاناتی همچون ساعت باعث شد تا کار و کاسبی ساعت‌فروشی‌ها خراب شود، حال تبلت‌ها مانند غولی شده‌اند که قرار است همه چیز را قورت بدهند.

ریموت کنترل‌های دوست‌داشتنی

این فناوری قدیمی قرار است که بند و بساط خود را جمع کند و برود. همان‌طور که شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی اعلام کرده‌اند، قرار است ریموت‌های لمسی و حرف‌گوش‌کنی به خانه‌مان بیاید که یک‌تنه کار همه ابزارهای الکترونیک خانگی را انجام دهند.

تلفن‌های ثابت

تلفن‌های ثابتی که عمو گراهام‌بل با آن همه مشقت، اختراع و به خانه انسان‌ها روانه کرد و خبرهای خوب و بد زیادی را برایمان منتقل کردند کم‌کم باید رخت برببندند و بروند و فرزندش یعنی گوشی تلفن همراه جای آن را تمام و کمال خواهد گرفت. البته ما شک داریم که بتوان از تلفن‌های ثابت خداحافظی کرد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد