«طلا و مس»؛ فیلمی که همه باید آن را ببینند
خبرگزاری فارس: یک منتقد گفت: به نظر من برای هر چه بهتر دیده شدن شهرداری تهران (حامی فیلم) باید با یک سرمایهگذاری سازنده، فیلم را به صورت عمومیتری تکثیر کند تا در دسترس همه مردم قرار بگیرد و کسی نباشد که «طلا و مس» را ندیده باشد.
«مجید عاصمی» منتقد سینما در گفتو گو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد فیلم «طلا و مس» ساخته همایون اسعدیان، اظهار داشت: نکتهای که بیشتر در این فیلم جلب توجه میکند، استفاده از عناصری قابل تعمیم به اقشار جامعه است که به تضمین موفقیت این فیلم کمک شایانی کرده است.
وی ادامه داد: حضور موفق «نگار جواهریان» (زهرا سادات) در این فیلم یک ویژگی مهم است. او بازی بسیار خوبی در این فیلم دارد. «زهراسادات» با بازی این بازیگر موفق در پروسه فیلم به جایگاه والایی دست پیدا میکند و مخاطب محبت و فداکاریهای او را باور میکند.
این منتقد ادامه داد: به نظر من برای هر چه بهتر دیده شدن این فیلم حتما باید در نمایش خانگی به صورت گستردهای پخش شود و شهرداری تهران (حامی فیلم) بیاید و با یک سرمایهگذاری سازنده، فیلم را به صورت عمومیتری تکثیر کند تا در دسترس همه مردم قرار بگیرد و کسی نباشد که «طلا و مس» را ندیده باشد.
وی ادامه داد: «طلا و مس» از جمله آثاری است که هم ارتباط جامعه با روحانیت را مستحکم میکند هم این که باید چند بار دیده شود تا بتوان به لایههای زیرین و ارزشی آن دست پیدا کرد.
خبرگزاری فارس: یک منتقد گفت: به نظر من برای هر چه بهتر دیده شدن شهرداری تهران (حامی فیلم) باید با یک سرمایهگذاری سازنده، فیلم را به صورت عمومیتری تکثیر کند تا در دسترس همه مردم قرار بگیرد و کسی نباشد که «طلا و مس» را ندیده باشد.
«مجید عاصمی» منتقد سینما در گفتو گو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد فیلم «طلا و مس» ساخته همایون اسعدیان، اظهار داشت: نکتهای که بیشتر در این فیلم جلب توجه میکند، استفاده از عناصری قابل تعمیم به اقشار جامعه است که به تضمین موفقیت این فیلم کمک شایانی کرده است.
وی ادامه داد: حضور موفق «نگار جواهریان» (زهرا سادات) در این فیلم یک ویژگی مهم است. او بازی بسیار خوبی در این فیلم دارد. «زهراسادات» با بازی این بازیگر موفق در پروسه فیلم به جایگاه والایی دست پیدا میکند و مخاطب محبت و فداکاریهای او را باور میکند.
این منتقد ادامه داد: به نظر من برای هر چه بهتر دیده شدن این فیلم حتما باید در نمایش خانگی به صورت گستردهای پخش شود و شهرداری تهران (حامی فیلم) بیاید و با یک سرمایهگذاری سازنده، فیلم را به صورت عمومیتری تکثیر کند تا در دسترس همه مردم قرار بگیرد و کسی نباشد که «طلا و مس» را ندیده باشد.
وی ادامه داد: «طلا و مس» از جمله آثاری است که هم ارتباط جامعه با روحانیت را مستحکم میکند هم این که باید چند بار دیده شود تا بتوان به لایههای زیرین و ارزشی آن دست پیدا کرد.
عاصمی تصریح کرد: فیلم «طلا و مس» نشان میدهد که سینمای ایران جایگاه تهیه کننده خود را شناخته است. فیلم از تهیهکننده آغاز میشود و تهیه کننده مالک معنوی اثر است، چرا که «منوچهر محمدی» ادعای برادری کرده است و حال میتواند ادای ارث کند…
وی گفت: اما به عنوان جمله معترضه میتوان گفت که خوب نیست که ما به چند نفر در این حوزه بسنده کنیم. به طور مثال فقط «منوچهر محمدی»، «ابراهیم حاتمیکیا» و «پرویز پرستویی» محق هستند در جامعه، درباره موضوعات خاصی فیلم بسازند. به نظر من همه کارگردانان میتوانند فیلم بسازنند و حرفشان را بزنند.
او گفت: کار اصلی «طلا و مس» این است که سینما را از مسیر درست انتخاب میکند و طبعا در زمینه غیراکرانی هم ویژگیهای ارزشی بالایی دارد و ما را به آینده سینمای ایران امیدوار میکند.
این منتقد ادامه داد: با دیده شدن «طلا و مس» حال میتوان گفت که سینمای ایران به آرامی در مسیر طلا شدن حرکت میکند و از مس شدن فاصله میگیرد.
وی در پایان این گفتو گو در مورد کارنامه همایون اسعدیان نیز اظهار داشت: در مجموع «همایوناسعدیان» یک سینماگر موفق است که به نظر من توانسته جان سالم به در ببرد! فیلمسازهای بسیاری را داشتهایم که امروزه از آنها دیگر نامی برده نمیشود اما «همایون اسعدیان» اساسا یک فیلمساز حرفهای مطلق است که در کارنامه خود فراز و فرود دارد. به طور مثال میتوان به «ده رقمی» اشاره کرد که ضعیف است اما فیلمی چون «شوخی» از او، یک فیلم تجاری اما دیدنی بود. «طلا و مس» هم در کارنامه او مؤید یک پیشرفت فوق العاده است.