رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

کامپیوترهایی که سیم‌کارت می‌خورند

هر روز پرکاربردتر از دیروز. شاید این جمله مشابه یک جمله تبلیغاتی باشد؛ اما این روزها مصداق بی‌چون و چرای دنیای فناوری است.
دنیایی که هر روز نسبت به روز قبلش تغییرات ملموس‌تری را شاهد است. به خصوص اگر قرار باشد در این بین رهبران فناوری جهانی تغییر شگرفی در روند تولید محصولات خود داشته باشند.
ظهور گوشی‌های دو سیم‌کارته شاید یکی از این تغییرات دنیای فناوری باشد. گوشی‌هایی که نمونه‌های چینی بی‌نام و نشان و بی کیفیتش شاید چند سالی باشد که در بازار تلفن همراه کشورمان پشت ویترین برخی از فروشگاه جا خوش کرده‌اند. اما در این بین و درحالی که دو سالی است شرکت کره‌ای سامسونگ بازار این نوع از گوشی‌ها را هدف گرفته است دیگر رقیب کره‌ای این برند یعنی ال جی نیز وارد این حوزه شده و طی یک سال گذشته یک مدل گوشی دو سیم‌کارته عرضه کرده است.
نکته قابل تامل در بازار گوشی‌های دوسیم‌کارته زمانی نمایان می‌شود که حاکم بی‌چون و چرای این بازار؛ یعنی نوکیا فنلاندی نیز پس از انتقادهای فراوان وارد این بازار شده است. اما جدا از توجه برندهای تولیدکننده تلفن همراه به ساخت گوشی‌های دوسیم‌کارته، چرایی تغییر نگرش نسبت به یک سیاست ده ساله آن هم در بین اکثر تولیدکنندگان می‌تواند زوایای پنهانی از این بازار نسبتا نوظهور را نمایان سازد. برای کاربران ایرانی شاید داشتن یک گوشی دو سیم‌کارته تنها در یک دلیل ابتدایی بیشتر خلاصه نمی‌شود.

هر روز پرکاربردتر از دیروز. شاید این جمله مشابه یک جمله تبلیغاتی باشد؛ اما این روزها مصداق بی‌چون و چرای دنیای فناوری است.

دنیایی که هر روز نسبت به روز قبلش تغییرات ملموس‌تری را شاهد است. به خصوص اگر قرار باشد در این بین رهبران فناوری جهانی تغییر شگرفی در روند تولید محصولات خود داشته باشند.
ظهور گوشی‌های دو سیم‌کارته شاید یکی از این تغییرات دنیای فناوری باشد. گوشی‌هایی که نمونه‌های چینی بی‌نام و نشان و بی کیفیتش شاید چند سالی باشد که در بازار تلفن همراه کشورمان پشت ویترین برخی از فروشگاه جا خوش کرده‌اند. اما در این بین و درحالی که دو سالی است شرکت کره‌ای سامسونگ بازار این نوع از گوشی‌ها را هدف گرفته است دیگر رقیب کره‌ای این برند یعنی ال جی نیز وارد این حوزه شده و طی یک سال گذشته یک مدل گوشی دو سیم‌کارته عرضه کرده است.

نکته قابل تامل در بازار گوشی‌های دوسیم‌کارته زمانی نمایان می‌شود که حاکم بی‌چون و چرای این بازار؛ یعنی نوکیا فنلاندی نیز پس از انتقادهای فراوان وارد این بازار شده است. اما جدا از توجه برندهای تولیدکننده تلفن همراه به ساخت گوشی‌های دوسیم‌کارته، چرایی تغییر نگرش نسبت به یک سیاست ده ساله آن هم در بین اکثر تولیدکنندگان می‌تواند زوایای پنهانی از این بازار نسبتا نوظهور را نمایان سازد. برای کاربران ایرانی شاید داشتن یک گوشی دو سیم‌کارته تنها در یک دلیل ابتدایی بیشتر خلاصه نمی‌شود. جدا کردن مخاطبان کاری از مخاطبان شخصی در ارائه دادن شماره تلفن تنها دلیلی است که مخاطبان ایرانی را به سمت خرید گوشی‌های دوسیم‌کارته سوق می‌دهد. دلیلی که شاید در سایر کشورها به عنوان آخرین دلیل مصرف‌کنندگان این نوع از گوشی‌ها باشد.

اگر اخبار عرضه مدل‌های متنوع گوشی‌های تلفن همراه را دنبال کرده باشید، حتما این نکته را درک کرده‌اید که این نوع از گوشی‌ها همیشه برای نخستین‌بار در بازارهای کشورهای در حال توسعه‌ای همچون هند یا چین عرضه می‌شود. چرا؟ جواب این سوال بسیار ساده است. شرایط اقتصادی حاکم بر کاربران این کشورها از یک سو و ارائه خدمات با قیمت‌های بسیار متفاوت و رقابتی از سوی اپراتورهای فعال باعث شده است تا کاربران این کشورها که از قضا کاربران به شدت اقتصادی نیز هستند به تهیه گوشی‌های دوسیم‌کارته رو آورند.

به گفته کارشناسان کاربران گوشی‌های دوسیم‌کارته در کشورها درحال توسعه تنها به دلیل مدیریت هزینه‌های خود اقدام به خرید این نوع از گوشی‌ها می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است قیمت ارائه شده در بخش پهنای باند و خدمات دیتا یا همان اینترنت در یک اپراتور به شدت پایین‌تر از اپراتور رقیب خود باشد که همین امر باعث می‌شود مشترکان، خدمات دیتایی خود را از این اپراتور اخذ کنند. در نقطه مقابل هم ممکن است خدمات مکالمه اپراتور رقیب نسبت به سایر اپراتورها بسیار پایین‌تر باشد که بر همین اساس کاربران خدمات مکالمه‌ای خود را با آن اپراتور انجام دهند.

آمدن گوشی دو سیم‌کارته نوکیا آغازگر تحول جدیدی در بازار ایران است. هرچند که این نخستین گوشی دو سیم‌کارته بازار ایران نبوده است، اما تفاوت قیمتش نشان می‌دهد که هدف‌گیری آن، مشترکان دهک‌های پایین‌تر جامعه هستند.

اما از سوی دیگر در بازار اپراتورهای ایرانی آنچنان رقابتی شاهد نیستیم. دو اپراتور فعال این بازار دارای تعرفه‌هایی نزدیک به یکدیگر هستند که رسما و عملا رقابتی را در بین آنها باقی نمی‌گذارد به جز رقابت‌های تبلیغاتی. در آن سوی بازار نیم نگاهی به بازار سیم‌کارت این نتیجه را برای کاربران زیرک روشن می‌کند که بازار سیم‌کارت نیز چندسالی است در یک رکود کامل به سر می‌برد؛ اما چرا ممکن است ورود گوشی دوسیم‌کارته نوکیا رکود حاکم بر بازار سیم‌کارت را تغییر دهد؟
طرح‌های به ظاهر تشویقی

هم اکنون تنها تفاوتی که در تعرفه ارائه خدمات اپراتورهای ایرانی وجود دارد، اختصاص تخفیف‌هایی در سرویس‌هایی همچون سرویس‌های دوستان است. به این معنا که اپراتورها با تعریف سرویس دوستان، کاربران را تشویق می‌کنند که بین ۵ تا ده نفر از دوستانی که بیشترین میزان مکالمه را با آنها دارند در این سرویس‌ها قرار داده تا بتوانند از ده تا ۲۰ درصد تخفیف در هزینه نهایی مکالمه با آنها استفاده کنند.

از سوی دیگر، اما استفاده از خدمات اینترنت بر بستر تلفن همراه نیز دیگر دلیل استفاده کاربران از گوشی‌های دو سیم‌کارته است. چرا که بعضا به دلیل فناوری به‌کارگرفته شده از سوی اپراتورها در آنتن‌ها و تجهیزات شبکه، ممکن است در برخی از مناطق سرعت ارائه خدمات در یک اپراتور نسبت به اپراتور رقیب کاهش داشته باشد که همین امر نیز می‌تواند یکی از دلایل به‌کارگرفته شدن گوشی‌های دوسیم‌کارته باشد. هم اکنون نوکیا در بازار دوسیم‌کارته‌ها دو مدل C1 و C2 را عرضه کرده است. ال جی تنها با Gx200 در بازار حضور داشته و سامسونگ با مدل‌های B5702، B5722، C3212، C5212، D780 و C6112 بیشتر از سایر رقبای خود در این بازار فعالیت دارد.

نسل سوم و دستگاه‌های جدید

جدا از گوشی‌های دوسیم‌کارته به نظر می‌رسد که بازار کالاهای ارتباطی طی یک سال آینده در ایران با چرخشی تکنولوژیکی همراه باشد. بر اساس گفته مسوولان، اپراتور سوم تلفن همراه که قرار است در اصل، عمده خدمات خود را بر بستر باند پهن ارائه دهد، تا پایان سال جاری سیم‌کارت‌های خود را ارائه می‌دهد.

همین امر باعث می‌شود که نگرش کاربران نسبت به دستگاه‌های قابل حملی که قابلیت استفاده از خدمات نسل سوم را دارند افزایش یابد. شاید در حال حاضر، تنها مثال معرف این نوع از دستگاه‌ها آی پاد شرکت اپل باشد که در مدل ۳اG خود قابلیت به کارگیری سیم‌کارت را دارد. اما همین امر یعنی رشد شبکه‌های ۳اG در جهان باعث ساخت دستگاه‌های مشابه دیگری توسط سایر برندها شده است که از جمله آن می‌توان به تبلت گالکسی سامسونگ اشاره کرد. لوح لمسی‌ای که شاید یکی از تفاوت‌های آن نسبت به آی پد قابلیت تماس تلفنی‌اش باشد.

جدا از تبلت‌ها یا همان لوح‌های لمسی، سازندگان لپ تاپ نیز به سمت به کارگرفتن سیم‌کارت در دستگاه‌های خود رفته‌اند. شاید این تعبیر که گفته می‌شد گوشی‌های موبایل در حال تبدیل به رایانه‌های قابل حمل هستند این روزها به واسطه همین تغییرات زیاد کاربرد نداشته باشد. چرا که در این بین، به نظر می‌رسد لپ تاپ‌ها و به‌خصوص خانواده کوچک شده یا مینی آنها نیز به سمت به‌کارگرفتن سیم‌کارت‌ها سوق یافته اند.

مینی لپ تاپ بوکلت نسل سوم، اولین سری از رایانه‌های قابل حمل نوکیا است. این شرکت سال گذشته خبر عرضه این محصول را اعلام کرد و به این ترتیب، رسما وارد بازار رایانه شد. این دستگاه با وزن ۲۵/۱ کیلوگرم مجهز به یک نمایشگر ۱۰ اینچ با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل بوده و باتری آن ۱۲ ساعت شارژ می‌ماند. این نت بوک برپایه سیستم عامل ویندوز ۷، پردازشگر اتم Z530 با سرعت ۶/۱ گیگاهرتز و چیپ ست US15W اینتل قرار دارد.

یکی از اهداف نوکیا از عرضه این محصول، نزدیکی هر چه بیشتر رایانه‌های قابل حمل به سرویس‌های اینترنت موبایل نسل سوم است.

Asus Eee PC 1005PEG، یکی از مدل‌های مینی لپ تاپ محصول ایسوس است که با نام تجاری Asus Eee PC 1005PEG عرضه می‌شود. این محصول مجهز به پردازشگر جدید ۶۶/۱ گیگابایتی Atom N450 Pine اینتل با کارت گرافیک Intel X3150 است. این مدل به دلیل اتصالات متنوعی که دارد با هدف توسعه بازار اینترنت موبایل و در پاسخ به نیاز این بازار عرضه شده است.

Samsung N150 HAZ1IT، این مینی لپ تاپ سامسونگ یک مدل رایانه قابل حمل از سری “ان- ۱۵۰” است که مجهز به شکاف وارد کردن سیم‌کارت نسل سوم و اتصال به اینترنت از طریق HSDPA است. همچنین صفحه نمایشگر ضد انعکاس این محصول به کاربر اجازه می‌دهد که حتی زیر نور شدید خورشید نیز به وضوح مانیتور را ببیند.

MSI Wind U123، در نمایشگاه سبیت ۲۰۰۹‌هانفور آلمان، “ام. سی. آی” این نت بوک جدید را در دو مدل U123H و U123T معرفی کرد و از آوریل ۲۰۰۹ اولین نمونه‌های آن در بازار ژاپن عرضه شد.

مدل نت بوک U123H مجهز به شکاف سیم‌کارت نسل سوم و اتصال به اینترنت از طریق شبکه HSDPA است و مدل U123T دارای آنتن تنظیم‌کننده تلویزیون است. MSI Wind U123 دارای یک چیپ ست اینتل مدل ۹۴۵اGSE+ICH7M، پردازشگر اینتل ۶۶/۱ گیگاهرتزی Atom N280، یک گیگابایت حافظه ۵۳۳ مگاهرتزی DDR2 و یک دیسک سخت «ساتا» است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد