جنگ های زمان ظهور با چه ابزار آلاتی خواهد بود؟
در این راستا نکاتى است که باید در نظر گرفت:
۱ کلمه «سیف» که در روایات آمده، کنایه از مطلق سلاح مى باشد. چنانکه در بسیارى موارد چنین کاربردى دارد.
۲ آنچه مسلم است سلاحهاى موجود دنیا به گونهاى است که نابود کننده هر کسى است که در برد مؤثر آن باشد در حالى که سلاح امام زمان «عج» و یارانش تنها انسان هاى تبهکار و فاسد و بىایمان را از بین مىبرد و خوبان از گزند آن در امانند. اما این که این ویژگى چگونه به دست مىآید بر ما پوشیده است مىتوان احتمال داد که آن حضرت به سلاح فوق مدرنى دست مى یابند که چنین کاربردى دارد و سلاحهاى دیگران در برابر آن ناتوان است و کارایى چندانى ندارد و نیز ممکن است سلاح جدیدى توسط آن حضرت به کار گرفته نشود و با سلاح هایى ابتدایى به نبرد برخیزند و اراده الهى بر از کار افتادن دیگر سلاحها تعلق گیرد.
سؤالاتى که درباره ابزار دفاعى آن حضرت قابل طرح است عبارتند از:
۱- آیا ابزار دفاعى آن حضرت سلاح سردى چون شمشیر خواهد بود یا نه؟
۲- مفاد روایات اسلامى کدام نظریه را تأیید مى کند؟
۳- آیا تکامل صنعتى و ماشینى در آن روزگار از بین خواهد رفت یا نه؟
در این راستا نکاتى است که باید در نظر گرفت:
۱ کلمه «سیف» که در روایات آمده، کنایه از مطلق سلاح مى باشد. چنانکه در بسیارى موارد چنین کاربردى دارد.
۲ آنچه مسلم است سلاحهاى موجود دنیا به گونهاى است که نابود کننده هر کسى است که در برد مؤثر آن باشد در حالى که سلاح امام زمان «عج» و یارانش تنها انسان هاى تبهکار و فاسد و بىایمان را از بین مىبرد و خوبان از گزند آن در امانند. اما این که این ویژگى چگونه به دست مىآید بر ما پوشیده است مىتوان احتمال داد که آن حضرت به سلاح فوق مدرنى دست مى یابند که چنین کاربردى دارد و سلاحهاى دیگران در برابر آن ناتوان است و کارایى چندانى ندارد و نیز ممکن است سلاح جدیدى توسط آن حضرت به کار گرفته نشود و با سلاح هایى ابتدایى به نبرد برخیزند و اراده الهى بر از کار افتادن دیگر سلاحها تعلق گیرد.
سؤالاتى که درباره ابزار دفاعى آن حضرت قابل طرح است عبارتند از:
۱- آیا ابزار دفاعى آن حضرت سلاح سردى چون شمشیر خواهد بود یا نه؟
۲- مفاد روایات اسلامى کدام نظریه را تأیید مى کند؟
۳- آیا تکامل صنعتى و ماشینى در آن روزگار از بین خواهد رفت یا نه؟
مى گوییم براى یافتن پاسخ این سؤالات هم از منابع حدیث و هم از دلایل عقلى مى توان کمک گرفت اما به نظر عقل: هیچ دلیلى وجود ندارد که با جهش جامعه انسانى به سوى حق و عدالت ترقى جامعه متوقف گردد. افزون بر آن یکى از پایه هاى استقرار حکومت واحد جهانى به هم پیوستگى دنیا از نظر وسایل ارتباطى است و این موضوع بدون تکامل صنعتى ممکن نیست. پس بعید نیست بگوییم همان گونه که قلم کنایه از علم و فرهنگ است.
شمشیر هم کنایه از قدرت و نیروى نظامى مى باشد. از همین جا مى توانیم به این سخن اعتراف کنیم که نمى توانیم نوع این سلاح را نه از نظر مادى یا روانى بودن و نه از جهات دیگر تعیین کنیم. همین اندازه اجمالا مى توانیم بگوییم یک سلاح برتر خواهد بود. هم چنان که مى دانیم آن سلاح سلاحى نیست که گناهکار و بى گناه را با هم نابود کند. و اما به نظر احادیث: احادیثى که نقل شده، به نوبه خود هر کدام تکامل علوم را در ابعادى مختلف براى انسان گوشزد مى کنند. از باب نمونه در کتاب منتخب الاثر عناوین ذیل را مشاهده مى کنیم که همگى بر پیشرفت و رشد علوم آن روزگار دلالت مى کنند:
۱- باب سوم در این که زمین، کنوز و معادن خود را اظهار مى کند. در این باره ده حدیث است. از باب نمونه: موسى بن جعفر (ع) فرمود: براى آن حضرت گنجینه هاى زمین ظاهر مى شود و هر امر دورى، براى ایشان نزدیک مى گردد.
۲- باب چهارم: در این که برکات سماوى و ارضى و غیر این دو ظاهر مى شوند و در آن ۱۲ حدیث است. از باب مثال: پیامبر (ص) فرمود: در زمان آخر امتم مهدى خروج مى کند و حال آن که باران او را سیراب و زمین نباتاتش را بر وى عرضه مى کند.
۳- باب یازدهم در این که زمین در دولت وى عمران مى یابد. در این زمینه ۵ حدیث وارد شده است. از آن جمله: حضرت فرمود: روى زمین خرابى باقى نمى ماند مگر این که مهدى آن را آباد مى کند.
۴- باب دوازدهم در این که امور در عصر ایشان تسهیل پیدا کرده و عقول مردم هم تکامل پیدا
مى کند و در آن ۷ حدیث نقل شده است.
از باب نمونه امام صادق (ع) فرمود: در زمان قائم آل محمد (ص) مؤمنى که در مشرق است برادر خود را که در مغرب است مى بیند. همین طور مؤمنى که در مغرب است برادر خود را که در مشرق است، مشاهده مى کند.
موفق باشید
tebyan.net
طیبه
ارسال در ۱۷ مهر ۱۳۸۹
1
داخل هر فیلمی که بازی می کنه اون فیلم جذابتر به نظر می رسه
پاسخ به کامنت