رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

فیلم‌ اولی‌ های جنجالی در جشنواره فجر امسال

«آزمایشگاه» داستان یک جوان خجول شهرستانی است که با رتبه اول از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و برای استخدام به آزمایشگاه یک بیمارستان می‌آید اما….
فیلم‌ اولی‌ های جنجالی در جشنواره فجر امسال  

در جشنواره فجر امسال از نام‌های بزرگ خبری نیست. فیلمسازان بزرگ و باتجربه سینمای ایران جایشان خالی است.

به هر حال طبیعی است که وقتی سال گذشته بیشتر فیلمسازان باتجربه سینمای ایران چون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، محمد بزرگ‌نیا، ابراهیم حاتمی‌کیا،‌کمال تبریزی و خیلی‌های دیگر در جشنواره فجر فیلم داشته‌اند، امسال دیگر رونق سال گذشته را در میان اسم‌های مطرح نداشته باشیم. فقط داریوش مهرجویی است که با «نارنجی‌پوش»‌اش امید اول نام‌های جشنواره امسال محسوب می‌شود.

 پس سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یکی دیگر از آن جشنواره‌هایی است که باید در آن دنبال استعدادهای جدید و جوان گشت. درست مثل همان سالی که پرویز شهبازی و «نفس عمیق»‌اش کشف شدند یا حمید نعمت‌الله با «بوتیک» بر سر زبان‌ها افتاد.

 گاهی البته این فیلم اولی‌ها جزو آدم‌های مطرح سینما در رشته‌های دیگر هستند که برای اولین‌بار در سمت کارگردانی ظاهر می‌شوند درست مثل نیکی کریمی که بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه بازیگری،‌چند سال پیش اولین فیلمش «شب» در جشنواره فیلم فجر اکران شد.(و البته هیچ‌گاه به نمایش عمومی درنیامد!)
 
امسال در این جمع پیمان معادی را با «برف روی کاج‌ها» داریم. پیمان معادی با «جدایی نادر از سیمین» این روزها حسابی بر سر زبان‌هاست. معادی که سینما را با فیلمنامه‌نویسی شروع کرد و از قضا بیشتر فیلمنامه‌هایی هم که نوشته مانند «آواز قو» فروش‌های خوبی داشته‌اند، تازه ۲-۳ سال است که با بازی در فیلم‌های اصغر فرهادی برای عامه مردم تبدیل به یک چهره آشنا شده است.

 اولین فیلم پیمان معادی با عوامل کاملا حرفه‌ای ساخته شده که البته از او که سال‌هاست در سینمای ایران با چهره‌های مهم و تاثیرگذار همکاری کرده، عجیب نیست. به همین دلیل هم توانسته برای سرمایه‌گذاری روی فیلمنامه‌اش و ساخت این فیلم با یکی از مهم‌ترین تهیه‌کننده‌های سینمای ایران، یعنی سید جمال ساداتیان همکاری کند. نقش اول فیلم برعهده مهناز افشار است و ویشکا آسایش، حسن معجونی(بازیگر خوب تئاتر)، شیرین یزدانبخش و صابر ابر دیگر بازیگران فیلم معادی هستند.

فیلم داستان زندگی زنی است که در مواجهه با یک اتفاق بزرگ در زندگی‌اش، در دو راهه تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد: او یا باید مطابق عرف دست به انتخاب بزند و یا راه دلش را برود. محمد کلاری هم فیلمبرداری اولین فیلم معادی را برعهده دارد که معمولا در هر فیلمی حضور داشته باشد،‌ تاثیر پررنگ و بسزایی دارد.

رضا درمیشیان یکی دیگر از فیلم‌ اولی‌های جشنواره امسال است. او سال‌هاست که به عنوان دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، مدیر روابط عمومی و حتی فیلمنامه‌نویس در سینمای ایران حضور داشته. با کارگردانانی چون داریوش مهرجویی و فریدون جیرانی در «سنتوری»، «طهران،تهران» و سه گانه «ستاره‌ها» کار کرده.

فیلمبرداری اولین فیلم درمیشیان حدود ۳ماه طول کشید و تمام صحنه‌های آن به مدیریت تورج اصلانی در شهر استانبول ترکیه فیلمبرداری شد. داستان فیلم درباره دو جوان از نسل سوم مهاجرانی است که در خارج از کشور زندگی می‌کنند. ژاله و حامد تنها چند ساعت برای پرواز فرصت دارند و باید تصمیمات مهمی برای زندگی‌شان بگیرند. باران کوثری، بابک حمیدیان و مهران احمدی بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند. هنوز که چیزی مشخص نیست اما خبرها حاکی از آن است که اصلاحیه‌هایی به فیلم درمیشیان وارد کرده‌اند.
 
ساخته رضا عطاران هم از فیلم‌های اول کنجکاوی‌برانگیز امسال است. «رضا هرگز نمی‌خوابد» اولین فیلم عطاران، بازیگران خوب سینمای کمدی ایران، در مقام کارگردان است. نکته جالبش حضور خداداد عزیزی در فیلم است. در این فیلم که نام قبلی‌اش «هیچ‌کس فرشته نیست» بود اکبر عبدی، مریلا زارعی، رضا عطاران، ویشکا آسایش و سروش صحت بازی می‌کنند.

فیلم ماجرای معلمی ساده و درستکار به نام رضاست که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با زن‌ها دچار مشکل است. با دختری پاستیل فروش آشنا می‌شود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبه‌روست و رضا را ترغیب به کارهایی می‌کند که باب میلش نیست.

هرچند می‌گویند این فیلم بیشتر برای گیشه ساخته شده اما تجربه کارگردانی رضا عطاران در تلویزیون نشان می‌دهد که او حرف‌هایی برای گفتن دارد که شنیدن‌شان خالی از لطف نیست.

حمید امجد برای تئاتری‌ها نام آشناتری است. کارگردان و نویسنده باسابقه تئاتر ایران که از دوستان نزدیک بهرام بیضایی هم هست امسال اولین تجربه سینمایی‌اش، «آزمایشگاه» را جلوی دوربین برده. فیلمی که مایه‌های کمدی دارد و باران کوثری و رامبد جوان در کنار بازیگران تئاتری چون افشین هاشمی و هدایت هاشمی در این فیلم بازی می‌کنند.
 
«آزمایشگاه» داستان یک جوان خجول شهرستانی است که با رتبه اول از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و برای استخدام به آزمایشگاه یک بیمارستان می‌آید اما از لحظه اول با روابط و رقابت‌‌های آشکار و پنهان حرفه‌ای و عاطفی مواجه می‌شود. قطعا دیدن اولین کار سینمایی حمید امجد، خالی از لطف نخواهد بود.

مصطفی شایسته آخرین کارگردان فیلم اولی این گروه است. چهره شاخص سینما که پیش از این در مقام تهیه‌کننده در تعدادی از مهم‌ترین فیلم‌های سینمای ایران چون «کنعان»، «بی‌پولی» و «کافه ستاره» ظاهر شده و یکی از شرکای دفتر مهم تولید و پخش هدایت فیلم است. اولین فیلم مصطفی شایسته «من همسرش هستم» نام دارد و طبیعی است که جمعی از حرفه‌ای‌ترین‌های سینمای ایران در این فیلم با وی همکاری می‌کنند.

 نیکی کریمی و مصطفی زمانی بازیگران نقش‌های اصلی فیلم شایسته هستند. فیلم داستان یک زوج جوان است که به واسطه یک اتفاق دچار مشکل پیش‌بینی نشده‌ای در زندگی خانوادگی خود می‌شوند.
 
البته به جز این اسامی هستند کسان دیگری که در سینما فعالیت داشته‌اند و امسال قرار است با اولین فیلم‌شان در جشنواره فجر حضور پیدا کنند. وحید اسلامی، منتقد سینما، فیلم «دزدان خیابان جردن» و سید جواد هاشمی، بازیگر با فیلم «پیشونی سفید» به عنوان کارگردان در جشنواره فجر امسال حضور دارند.

از طرف دیگر فیلمسازان اول دیگری هم در جشنواره امسال حضور دارند که با عوامل کاملا حرفه‌ای و با تجربه سینمای ایران همکاری کرده‌اند. یکی از این فیلم‌ها «میگرن» مانلی شجاعی‌فرد است که می‌گویند تجربه متفاوت و جذابی است و جزو امیدهای فیلم‌ اولی‌های جشنواره امسال محسوب می‌شود.

تجربه نشان داده که همیشه در بخش فیلم‌های اول، اثری پیدا می‌شود که تماشاگران را سر ذوق بیاورد و فیلمسازش را سر زبان‌ها بیندازد. امسال هم که اصلا جشنواره فجر متعلق به نام‌های جوان و تازه است و کنجکاوی‌ها برای دیدن فیلم‌هایشان بیشتر. فقط خدا کند که این همه شور و اشتیاق که در مورد فیلمسازان جوان وجود دارد، بعد از دیدن فیلم‌هایشان هم در ما باقی بماند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد