رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

سایت‌های همسریابی، از سراب تا واقعیت

مرضیه شکوری با بیان اینکه هر موضوعی که دارای یک ارتباط جمعی باشد، از یک تاریخ تولد برخوردار است، گفت: پدیده های اجتماعی پیچیده و تنیده شده در موضوع ارتباطات، مسئله‌ای است که خود بشر مبدع و شروع کننده آن است و به همین دلیل پیدا کردن تاریخ تولد آن خیلی سخت نیست.

وی درباره همسریابی اینترنتی و تاریخچه آن اظهار کرد: ادبیات نظری این موضوع در دهه ۹۰ توسط ایالات متحده آمریکا ارائه شد و این ادبیات در محاورات ارتباطات جمعی شکل تازه ای به خودش گرفت یعنی تولید جدیدی از انسان در ارتباطات شکل گرفت.

دانشجوی دکترای جامعه شناسی بیان کرد: نخستین سامانه طراحی شده اینترنتی برای ازدواج و همسریابی در سال ۱۹۹۵ و در ایالات متحده شکل رسمی و مصوب شد که البته رویکرد آن بیشتر دوست یابی بود.

وی در پاسخ به این سوال که این سامانه برای عرضه خانم ها به آقایان بوده یا خیر؟ گفت: اینکه از ابتدا چنین نگاه و دیدگاهی توسط طراحان وجود داشته، شاید خیلی درست نباشد زیرا آنها هم در راستای رفع معظلات اجتماعی خودشان مترصد چنین سایت و سامانه ای بودند اما در عمل این سایت و سامانه اینگونه خودش را نشان نداد زیرا اساسا سایت همسریابی نبود.

این مدرس دانشگاه به ایران نیز اشاره و اظهار کرد: ایران نیز به اقتباس از این الگوی به اصطلاح جهانی شروع به طراحی سامانه ای کرد که قصد اولیه آن همسریابی بود اما وقتی این سایت و سامانه از روی یک سامانه غربی به نام دوست یابی است، لاجرم مشخصاتی که در این سامانه طراحی می شود، رنگ و بوی همان مقصد اولیه را دارد لذا خیلی از سایت هایی که در حال حاضر وجود دارد، بعضا دارای نگاه همسریابی نیستند و حتی این سایت ها دارای مجوزهای رسمی و مصوب نیز هستند هر چند که سایت های غیر رسمی نیز در این میان رشد کرده‌اند.

وی که در یک برنامه‌ رادیویی با موضوع "ازدواج های اینترنتی " صحبت می‌کرد ادامه داد: بخشی از این سایت ها نیز بین مخاطبان لینک ایجاد کرده اند تا به عنوان همسریابی به دنبال دوست یابی بروند؛ چیزی که در شرق معنای دقیقی ندارد.

شکوری با بیان اینکه امروز انسان تک بعدی با معیارهای مادی گرایی و اومانیستی رو به شکست است، اظهار کرد: این شکست توسط خود غربی ها نیز اذعان می‌شود. مقالات اجتماعی در کشورهای راس مانند ایالات متحده آمریکا به این نکته صریحا اشاره می کنند که این شیوه کنونی به شکست منجر شده است. اما با توجه به نگاه کدخدا محوری خودشان به کشورهای دارای منافع مشترک، اشاعه کردند.

وی بیان کرد: وقتی سبک زندگی در این پروسه و فرآیند تغییر می کند، شاکله های سبک زندگی نیز تغییر می کند؛ یکی از شاکله های سبک زندگی نحوه ایجاد تشکیل خانواده است. البته سنتی یا مدرن بودن ازدواج باعث تضعیف خانواده و ارکان آن نمی شود زیرا اساسا متغیر اصلی در این حوزه شاخص های انتخاب است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد