رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

رنگ سال ۹۱ :نارنجی شاد بپوشید!

هر سال از اوایل زمستان، رنگ خیابان ها تغییر می کند اما این تغییر رنگ، ربطی به آب و هوا و برف و ریزش برگ ها و تغییر رنگ هر ساله ندارد، این تغییر رنگ، اول از ویترین مغازه ها شروع شده و بعد به تدریج، به سطح خیابان سرایت می کند، رنگ لباس ها را عوض می کند، رنگ شال ها را و بعد از مدتی، هر جایی را که نگاه کنید، رد پایی از این رنگ را می بینید؛ رنگی که با تغییر فصل هم تغییر نمی کند و تا زمستان سال بعد که دوباره، رنگ سال تعیین شود و از زیر دست طراحان لباس، طراحان وسایل خانه و طراح هر وسیله ا ی که رنگی در خود دارد، به همه جا پخش شود و رنگ دنیا را برای یک سال مشخص کند، در همه جا باقی می ماند. همان طور که امسال همه دنیا، نارنجی شده است؛ نارنجی نارنگی.

● سال نارنجی، سال نارنگی

توجه به روح زمانه بود که باعث شد با توجه به فضای سرد و ناامیدی که در سال ۲۰۱۲ برای دنیا پیش بینی شده است، پنتون رنگ نارنجی متمایل به قرمز یا نارنجی میوه نارنگی را به عنوان رنگ سال اعلام کند؛ او معتقد است رنگ میوه نارنگی یا آن طور که پنتون می گوید، تانجرین تانگو، تیفی از نارنجی است که عمق خاصی دارد؛ « این رنگ، بسیار خاص و همزمان مهیج و اغواکننده است، سایه های قرمز تیره ای که در این رنگ وجود دارد، باعث می شود تا هم سرزندگی و هیجان ناشی از هجوم آدرنالین در اثر رنگ قرمز را حس کنید و هم احساس گرمی و صمیمیت رنگ زرد را.»

● با چی بپوشید با چی نه

با اعلام رنگ تانجرین تانگو یا همان نارنجی نارنگی، به عنوان رنگ سال، طراحان مد معروف دنیا، نمایش های ویژه ای از تولیدات شان با این رنگ داشتند. تامی هیلفیگر، سینتیا اشتفی و آدرین ویتادینی، تنها چند نمونه از معروف ترین طراحان دنیا بودند که برای مدل های زمستانه و بهاره خود، رنگ نارنجی را به کار بردند. به غیر از مد و لباس، در بقیه صنایع هم نارنجی جای خود را پیدا کرده و محصولات مختلف خانگی از وسایل آشپزخانه گرفته تا مبلمان و حتی ماشین ها هم با این رنگ به بازار عرضه شده اند. به زودی ویترین مغازه ها و فروشگاه ها از این همه رنگ نارنجی با طیف های مختلف و به خصوص نارنجی تند، شعله ور خواهد شد. نکته مثبتی که در مورد رنگ نارنجی وجود دارد این است که تقریبا همه رنگ ها به آن می آیند اما قهوه ای، مشکی، سفید و آبی بیشترین رنگ هایی هستند که همراه با نارنجی استفاده می شوند، رنگ هایی که انرژی فوق العاده نارنجی را تا حدودی تعدیل کرده یا به آن جهت می دهند. به غیر از این رنگ ها، می توان از قرمز، صورتی، زرد و حتی سبز هم همراه با نارنجی استفاده کرد اما تنها رنگی که باید از استفاده از آن در کنار نارنجی اجتناب کرد، ارغوانی و زرشکی است.

● این رنگ پر از انرژی است

رنگ نارنجی، از دید روان شناسان؛ رنگ بسیار دوست داشتنی و مثبت است، نارنجی به دلیل ترکیب زرد و قرمز در آن رنگی پرانرژی به حساب می آید. بررسی روان شناسان نشان داده است هیجان، شور و شوق گرما، احساساتی است که با دیدن این رنگ به ذهن متبادر می شود. نارنجی، به شدت توجه را به خود جلب می کند، به همین دلیل در علائم و نشانه های ترافیکی هم از رنگ نارنجی استفاده می شود. انتخاب این رنگ برای لباس یا آرایش ظاهری جسارتی می خواهد که از اعتماد به نفس بالای فرد می آید اما روان شناسان معتقدند این تاثیر می تواند یک رابطه ۲ طرفه باشد یعنی استفاده از رنگ نارنجی هم می تواند به فرد اعتماد به نفس و هیجان و انرژی بدهد. لذت، شادی و بازیگوشی ای که در رنگ نارنجی وجود دارد، باعث شده تا سال ها این رنگ، بهترین رنگ برای وسایل کودکان باشد اما این به آن معنی نیست که نارنجی رنگ کودکانه ای است بلکه تحقیقات نشان داده دیدن این رنگ و آدرنالینی که از دیدن آن در بدن ترشح می شود باعث می شود تا گردش خون و در نتیجه میزان اکسیژنی که به مغز می رسد افزایش پیدا کند و باعث افزایش هشیاری و تحریک بیشتر سلول های مغزی شود. به عقیده پزشکان، این تحریکات باعث می شود تا رشد سلول های مغزی در کودکان بیشتر شده و در واقع نارنجی، کودکان را باهوش تر می کند. رنگ نارنجی، اشتها را هم تحریک کرده و همچنین ارتباط اجتماعی بین افراد را هم تقویت می کند. در ژاپن، هند و چین، نارنجی رنگ شادی است و به عنوان سمبلی برای عشق و خوشحالی به کار می رود. در مذهب هندو هم رنگ نارنجی، رنگ مقدسی محسوب می شود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد