رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

راهنمای خرید دوربین عکاسی

خرید دوربین عکاسی همواره یک انتخاب خوب برای خانواده است. در این که داشتن یک دوربین عکاسی برای ثبت روزها، لحظات و اتفاقات خوب و به یادماندنی نظیر یک مسافرت شیرین نوروزی چقدر مطلوب و وسوسه‌برانگیز است، شکی نیست و سخن ناگفته‌ای وجود ندارد جز این که عکاسی از لحظات خوب، خودش بخشی از خوبی لحظه‌هاست و لذت اتفاقات دلنشین را دو چندان می‌کند و البته این که با یک دوربین عکاسی ـ که حتی عکس‌هایی با کیفیت پایین را ثبت و ماندگار کند ـ می‌توان از حسرت‌های آینده جلوگیری کرد. قبول دارید که اتفاقات و جشن‌های بسیاری را در گذشته از سر گذرانده‌اید که امروز آرزو می‌کنید ای کاش آن موقع دوربینی در دست داشتید و از لحظات آن خاطره‌سازی می‌کردید.
بر این اساس خرید یک دوربین عکاسی مخصوص خانواده بویژه برای زمانی که به یک سفر خاطره انگیز می‌روید ، اگر ضروری نباشد دست‌کم یک اولویت ویژه است.
امروزه دوربین‌های عکاسی دیجیتال با امکانات بسیار و قیمت پایین تولید و عرضه می‌شوند و علاوه بر عکاسی آسان، انتخاب‌های متعددی را با هر مقدار پول در اختیار شما می‌گذارند. با این حال، خریدهایی که آخر سر چنگی به دل نمی‌زند و بدتر از آن مایه پشیمانی و دلسردی می‌شود درباره دوربین‌های عکاسی نیز شایع است. احتمالا در میان اطرافیان، افرادی را می‌شناسید که دوربین عکاسی گرانی دارند، ولی ذوق عکاسی ندارند یا برای مثال معتقدند عکس‌هایی که می‌گیرند، ‌دلچسب و باکیفیت نیستند. دلایل این نارضایتی‌ها و احتمالا دردسرها متعددند اما اغلب به ناآگاهی و بی‌خبری از اصول خرید دوربین عکاسی بازمی‌گردند.

خرید دوربین عکاسی همواره یک انتخاب خوب برای خانواده است. در این که داشتن یک دوربین عکاسی برای ثبت روزها، لحظات و اتفاقات خوب و به یادماندنی نظیر یک مسافرت شیرین نوروزی چقدر مطلوب و وسوسه‌برانگیز است، شکی نیست و سخن ناگفته‌ای وجود ندارد جز این که عکاسی از لحظات خوب، خودش بخشی از خوبی لحظه‌هاست و لذت اتفاقات دلنشین را دو چندان می‌کند و البته این که با یک دوربین عکاسی ـ که حتی عکس‌هایی با کیفیت پایین را ثبت و ماندگار کند ـ می‌توان از حسرت‌های آینده جلوگیری کرد. قبول دارید که اتفاقات و جشن‌های بسیاری را در گذشته از سر گذرانده‌اید که امروز آرزو می‌کنید ای کاش آن موقع دوربینی در دست داشتید و از لحظات آن خاطره‌سازی می‌کردید.
بر این اساس خرید یک دوربین عکاسی مخصوص خانواده بویژه برای زمانی که به یک سفر خاطره انگیز می‌روید ، اگر ضروری نباشد دست‌کم یک اولویت ویژه است.
امروزه دوربین‌های عکاسی دیجیتال با امکانات بسیار و قیمت پایین تولید و عرضه می‌شوند و علاوه بر عکاسی آسان، انتخاب‌های متعددی را با هر مقدار پول در اختیار شما می‌گذارند. با این حال، خریدهایی که آخر سر چنگی به دل نمی‌زند و بدتر از آن مایه پشیمانی و دلسردی می‌شود درباره دوربین‌های عکاسی نیز شایع است. احتمالا در میان اطرافیان، افرادی را می‌شناسید که دوربین عکاسی گرانی دارند، ولی ذوق عکاسی ندارند یا برای مثال معتقدند عکس‌هایی که می‌گیرند، ‌دلچسب و باکیفیت نیستند. دلایل این نارضایتی‌ها و احتمالا دردسرها متعددند اما اغلب به ناآگاهی و بی‌خبری از اصول خرید دوربین عکاسی بازمی‌گردند. اگر در خانه دوربین عکاسی ندارید، زودتر دست به کار شوید و اگر قصد خرید دارید، توصیه‌های زیر را آویزه گوش کنید تا مغبون نشوید:
 ـ درباره آنچه می‌خرید، اطلاعات کسب کنید.
خرید دوربین عکاسی با سایر وسایل منزل و لوازم شخصی تفاوت دارد و اینجا ممکن است هر قدر پول بدهید آش نخورید! برخی امکاناتی که دوربین‌های عکاسی جدیدتر دارند، احتمالا اصلا به دردتان نمی‌خورد و فقط باید پول این امکانات را بپردازید.
ـ‌ کاربرد دوربین عکاسی را برای خودتان مشخص کنید.
دوربین‌های عکاسی دیجیتال به ۳ دسته حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و آماتور تقسیم می‌شوند. از واژه آماتور بدتان نیاید، چون احتمالا همین نوع دوربین‌ها به کارتان می‌آید و برای عکاسی خانوادگی نیز کاملا مناسبند. انواع آماتور به ۲ دسته معمولی و کامپکت (فشرده) تقسیم می‌شوند. انواع فشرده که ظاهری شبیه قوطی کبریت دارند، معمولا امکانات پایینی ارائه می‌کنند که مناسب عکاسی خانوادگی نیست.
این نوع دوربین‌های عکاسی معمولا کاربرد توریستی دارند و به درد افرادی می‌خورند که آن را مدام با خود حمل می‌کنند و به سبکی و کوچکی آن بیش از هر چیز اهمیت می‌دهند. دوربین‌های حرفه‌ای چنان که از نامشان پیداست، به کار حرفه‌ای‌ها می‌آیند و پیچیدگی عکاسی با آنها اغلب برای کاربران آماتور دردسرساز است.
علاوه بر آن بسیار گرانند، بدون لنز عرضه می‌شوند، سنگین و جاگیر هستند و امکاناتشان زودتر از سایر دوربین‌های عکاسی، قدیمی و ارزان می‌شود. این دوربین‌ها با لنز جداگانه از یک تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند و اغلب قابلیت فیلمبرداری در آنها موجود نیست.
 دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای می‌توانند جایگزین دوربین آماتوری قدیمی‌تان شوند و قیمتی بیش از ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان دارند. برای شروع، همان دوربین‌های آماتوری مناسب هستند که امکان عکاسی ساده (حالت اتوماتیک) را دارند و با وجود پیشرفت تکنولوژی بیش از اندازه هم مناسبند!
فراموش نکنید امکاناتی که امروزه در دوربین‌های آماتور وجود دارند تا چند سال پیش قیمت گزافی داشتند و فقط در دوربین‌های حرفه‌ای یافت می‌شدند. پس همان اول کار قصد خود از کاربرد دوربین عکاسی را مشخص کنید و با حرف دیگران وسوسه نشوید.
انواع جدید دوربین‌های آماتور قیمت بالاتری دارند و اگر می‌خواهید از پولتان بیشترین استفاده را ببرید، مدل‌هایی را بخرید که چند ماه و حتی یک سال از عرضه آنها به بازار گذشته باشد، چون ارزان‌تر و مطمئن‌تر هستند.
دوربین‌های آماتور اغلب از ۱۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند؛ ولی حدود ۲۵۰ هزار تومان، قیمت بسیار مناسبی برای کاربران عکاسی خانگی است. با این پول، دوربینی با امکانات کافی و معقول گیرتان می‌آید.
ـ با افراد خبره مشورت کنید.
می‌توانید پیش از خرید، از اینترنت یا کاتالوگ‌ها برای بررسی امکانات دوربین عکاسی استفاده کنید. نظرخواهی از افراد خبره هم لازم است و مطمئن باشید اگر بدون آگاهی درباره کاربرد و امکانات دوربین عکاسی و صرفا براساس مبلغی که در اختیار دارید یا ظاهر دوربین، آن را بخرید زیان می‌کنید.
برخی امکانات دوربین‌ها هیچ وقت به کارتان نمی‌آید و برخی دیگر از امکانات که اتفاقا در تبلیغ دوربین از آنها استفاده می‌شود، عملا با ارزش یا ویژه نیستند. انتخاب را به فروشنده واگذار نکنید؛ چرا که برای خرید هر دوربینی توجیه کافی یافت می‌شود.
یادتان باشد بالا بودن قیمت یک دوربین لزوما به معنای برتری آن نیست. همان طور که گفته شد، دوربین‌های مدل جدید به واسطه برخی امکانات که گاه کاملا بی‌ارزشند و فقط به دلیل جدید بودن گرانند، امکانات اضافی این دوربین‌ها ارزش اضافه مبلغی را که می‌پردازید، ندارند.
ـ در خرید لوازم جانبی دقت کنید و محتاط باشید.
تخفیفی که فروشنده به هر دلیل قبول می‌کند، هنگام فروش لوازم جانبی عملا جبران می‌شود. بدتر آن که اغلب لوازم جانبی به چند برابر قیمت به خریداران بی‌اطلاع فروخته می‌شود. کیف دوربین، کارت حافظه، باتری، شارژر باتری و احتمالا محافظ لنز (فیلتر UV)‌ وسایل جانبی ضروری هستند و برای خرید آنها باید به اندازه خود دوربین اطلاعات داشته باشید.
برای این‌که باتری و شارژر درون جعبه دوربین باشد از مارک‌های معتبر خریداری کنید. جدیدترین کارت حافظه را نخرید که حسابی گران است و به انواع ۲ یا ۴ گیگابایت اکتفا کنید.
دوربین‌های عکاسی امکان انتخاب کیفیت عکس را به کاربر می‌دهند، ولی این را در نظر بگیرید که قرار نیست با بالاترین کیفیت عکاسی کنید. عکس باکیفیت، حافظه زیادی اشغال می‌کند و از آنجا که اغلب عکس‌ها روی کاغذ عکاسی چاپ نخواهند شد، پس از مدتی حافظه (هارد)‌ رایانه‌تان پر از عکس‌هایی می‌شود که حجم زیادی دارند. کارت‌های حافظه که ظرفیت آنها از ۱۰ گیگابایت تجاوز نمی‌کند به یمن تولید انبوه و گسترش تکنولوژی ساخت، ارزان هستند.
محافظ لنز هم عملا قیمتی ندارد، ولی بنا به تجربه فروشندگان معتقدند سود این کار در لوازم جانبی است! اگر فروشنده قیمت‌های نجومی ارائه کرد، برای خرید لوازم جانبی به مغازه دیگری مراجعه کنید و مقایسه قیمت‌ها و چانه‌زنی را از یاد نبرید.
ـ عکاسی را یاد بگیرید.
لازم نیست در کلاس آموزشی ثبت‌نام کنید. پیش و پس از خرید کمی درباره اصول عکاسی بیاموزید تا هم خرید بهتری داشته باشید و هم با ثبت تصاویر عالی از عکاسی لذت ببرید. آزمون و خطا بهترین راه یادگیری عکاسی است که امکانات آن در دوربین‌های دیجیتال بخوبی مهیاست، چون می‌توانید عکسی را که انداخته‌اید، همان لحظه ببینید.
اصول هنر عکاسی، ساده و بدیهی هستند و حتی حرفه‌ای‌ها هم برای یادگیری همه امکانات دوربینشان راه دور و درازی نمی‌روند. اگر روش به کارگیری همه امکانات دوربین آماتور خود را بیاموزید، تقریبا تمامی اصول فنی این هنر را آموخته‌اید و دیگر یادگیری کار با امکانات دوربین‌های جدیدتر و حرفه‌ای دشوار نیست. کسانی که کار کردن با دوربین ساده خود را یاد بگیرند، حتی می‌توانند نسبت به برخی صاحبان دوربین‌های حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای عکس‌های بهتری بگیرند. دیگر این که آشنایی با قابلیت‌های دوربین عکاسی و برخی نکات فنی آنها برای ثبت تصاویر و نگهداری از دوربین عکاسی کمتر با مشکل مواجه می‌شوند. برای مثال استفاده دائمی از امکان فوکوس اتوماتیک یا بالا بودن نور تصویر دوربین عکاسی، مصرف باتری را افزایش می‌دهد و در نتیجه علاوه بر این‌که این تصور را به وجود می‌آورد که باتری‌ها خراب هستند، پس از مدتی به علت افزایش تعداد دفعات شارژ باتری، واقعا عمر آنها کم می‌شود. هنگامی که می‌خواهید برای اولین بار از دوربین‌تان استفاده کنید، بهتر است افراد خبره را طرف مشورت خود قرار دهید.
ـ با امکانات اساسی دوربین عکاسی آشنا شوید.
رزولوشن یا وضوح تصویر پس از مارک دوربین عکاسی، اصلی‌ترین مشخصه آن است.
این پارامتر با واژه مگاپیکسل توصیف می‌شود و با کیفیت عکسی که ثبت می‌شود و قابلیت بزرگ کردن آن روی کاغذ عکاسی رابطه دارد. هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد، عکس گرفته شده قابلیت بزرگ شدن بیشتری دارد. بنابراین در عکس‌های خانوادگی که معمولا در اندازه‌های استاندارد و آلبومی چاپ می‌شوند، به وضوح تصویر بالایی نیاز نیست. تا چند سال پیش، داشتن دوربینی که ۱۰ مگاپیکسل وضوح تصویر داشته باشد برای بسیاری یک آرزو بود؛ اما امروزه اغلب دوربین‌های ساده وضوح تصویری معادل ۸، ۱۰ یا ۱۲ مگاپیکسل دارند. برای عکاسی آماتور کیفیتی معادل ۶ یا ۸ مگاپیکسل مناسب است و حجم زیادی از حافظه را هم اشغال نمی‌کند.
یکی دیگر از امکانات مهم عکاسی که در دوربین‌های آماتور اهمیت بیشتری دارد، قدرت بزرگنمایی یا زوم است. این مشخصه به ویژگی ساختاری لنز دوربین بستگی دارد و در دوربین‌های آماتور که برخلاف انواع حرفه‌ای قابلیت نصب لنز جدید ندارند، قابل تغییر نیست.
افزایش قدرت زوم، قیمت دوربین را بالا می‌برد. با این حال بزرگنمایی ۶ تا ۱۰ برابر کافی به نظر می‌رسد و اگر قرار باشد از اعضای خانواده‌تان عکس بگیرید، حتی همین مقدار هم ضروری نیست. قابلیت‌های دیگری نظیر تعداد عکس‌ها در ثانیه، سرعت شاتر، میزان باز شدن دیافراگم، حالت شاتر نامحدود، قدرت فلاش و… بیشتر به کار حرفه‌ای‌ها می‌آید و برای کاربران آماتور همان میزان قابلیتی که در دوربین‌های ساده تعبیه شده، ‌کاملا کافی است. خلاصه آن که اعداد و ارقام نباید خریدار را بفریبد. با پیشرفت فناوری امروزه قابلیت‌های اصلی و اساسی برای یک عکاسی لذت‌بخش و باکیفیت در ساده‌ترین دوربین‌های دیجیتال تعبیه شده و اگر هنگام خرید حاضر شویم برای مثال به دلیل ۲ یا ۳ واحد وضوح تصویر یا قدرت زوم بالاتر چند ده هزار تومان بیشتر بپردازیم، احتمالا پولمان را دور ریخته‌ایم.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد