رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

از کارتریج‌های آبکی تا تلویزیون‌های LED

بازار کامپیوتر، لوازم صوتی و تصویری و همچنین کالاهایی که ما آنها را با عنوان دیجیتال می‌شناسیم، در این روزهای راکد و بی‌رونق چندان هم بی سر و صدا و آرام نیست و در آن شاهد اتفاقاتی هستیم که فعالان بازار دلیل بروز این اتفاقات را اگر تلخ و ناخوشایند باشند و مورد انتقاد، به گردن رکود حاکم بر بازار و بحران اقتصادی می‌اندازند.

نمی‌دانیم اگر این بحران اقتصادی رخ نمی‌داد و بازار هم با یک دوره رکود طولانی مدت مواجه نمی‌شد، برخی از افراد سودجو که کالای قاچاق و بدون گارانتی را با سوءاستفاده از نام شرکت‌های گارانتی‌کننده رسمی‌ به فروش می‌رسانند، چه می‌کردند.

و اینکه آیا برخی از افرادی که قطعاتی مانند کارتریج‌های اورجینال را از روی چاپگرها برداشته و به جای آن یک کارتریج تقلبی بی‌کیفیت یا بهتر بگوییم یک بار مصرف را نصب می‌کنند، دیواری کوتاه تر از بحران اقتصادی و رکود حاکم بر بازار برای توجیه کار خود خواهند یافت؟

بازار کامپیوتر، لوازم صوتی و تصویری و همچنین کالاهایی که ما آنها را با عنوان دیجیتال می‌شناسیم، در این روزهای راکد و بی‌رونق چندان هم بی سر و صدا و آرام نیست و در آن شاهد اتفاقاتی هستیم که فعالان بازار دلیل بروز این اتفاقات را اگر تلخ و ناخوشایند باشند و مورد انتقاد، به گردن رکود حاکم بر بازار و بحران اقتصادی می‌اندازند.

نمی‌دانیم اگر این بحران اقتصادی رخ نمی‌داد و بازار هم با یک دوره رکود طولانی مدت مواجه نمی‌شد، برخی از افراد سودجو که کالای قاچاق و بدون گارانتی را با سوءاستفاده از نام شرکت‌های گارانتی‌کننده رسمی‌ به فروش می‌رسانند، چه می‌کردند.

و اینکه آیا برخی از افرادی که قطعاتی مانند کارتریج‌های اورجینال را از روی چاپگرها برداشته و به جای آن یک کارتریج تقلبی بی‌کیفیت یا بهتر بگوییم یک بار مصرف را نصب می‌کنند، دیواری کوتاه تر از بحران اقتصادی و رکود حاکم بر بازار برای توجیه کار خود خواهند یافت؟

البته برخی از اتفاقات در بازار تنها برای فعالان آن صنف تلخ و ناراحت‌کننده است و مصرف‌کنندگان را تا حدودی خوشحال کرده است. کاهش قیمت کالاهای مختلف به هر علتی که باشد برای مصرف‌کنندگان خبری خوش است.چه این کاهش قیمت به دلیل کاهش تقاضا باشد و چه به هر دلیل دیگر.

کاهش اجاره بهای فروشگاه‌ها نیز از اتفاقات خوشایندی است که هم فعالان صنف را منتفع می‌کند و هم مصرف‌کنندگان را. البته به شرطی که کاهش هزینه اجاره‌بهای واحدهای عرضه‌کننده کالا منجر به کاهش قیمت‌ها نیز شود. به هر حال بازار طی مدت اخیر با اتفاقاتی از این قبیل کم و بیش مواجه بوده است و این نشان می‌دهد بازار رایانه و تجهیزات دیجیتالی هنوز زنده است و نفس می‌کشد. حتی اگر ماه رمضان هم از راه برسد و دوران رکود هنوز به پایان نرسیده باشد.


واردات سرور بدون انتقال ارز
چندی پیش اتحادیه صنف رایانه، داده‌ورزی و ماشین‌های اداری طی اطلاعیه‌ای از واردات سرور بدون انتقال ارز آزاد خبر داد.

بر اساس اعلام این اتحادیه، از این پس کلیه مراحل مربوط به این کالا، از واردات گرفته تا ثبت سفارش و… بدون انتقال ارز آزاد صورت می‌گیرد.

شهرام شیر مست، رییس اتحادیه صنف رایانه، داده‌ورزی و ماشین‌های اداری در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه اکثر سرورهای موجود در بازار محصول کشور آمریکا هستند و همچنین به دلیل تحریم اقتصادی ایران از طرف این کشور ما در زمینه واردات و حتی ثبت سفارش این کالا با مشکل مواجه بودیم.

به همین دلیل ترتیبی اتخاذ شد تا ثبت سفارش بدون انتقال ارز از طرف وزارت بازرگانی قابل پذیرش باشد و به تعبیر کلی این کالا نیز مانند کالاهایی چون مانیتور، انواع چاپگر، دستگاه‌های فتوکپی، اسکنر، پلاتر‌ها و….بدون انتقال ارز ثبت سفارش و وارد کشور شوند.

شیر مست افزود: همان زمان که کالاهای مذکور قرار شد بدون انتقال ارز وارد کشور شوند، سرور نیز در لیست این کالاها بود، ولی به دلایلی از لیست جا افتاد و این اواخر توانستیم با پیگیری‌های فراوان، برای ورود این کالا نیز چنین شرایطی را فراهم کنیم.


کارتریج‌های آبکی
این روزها در بازار چاپگرها که نوسانات شدیدی را در زمینه قیمت طی روزهای اخیر تجربه کرده‌اند، اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه برخی از واردکنندگان چاپگر با برندهای سرشناس، در کارگاه‌های زیر زمینی که در نقاط مختلف شهر قرار دارند، کارتریج‌های اورجینال را از چاپگر خارج کرده و به جای آن کارتریج‌های بی‌کیفیت و در حقیقت یکبار مصرفی را در چاپگر جاسازی می‌کنند که پس از مدت کوتاهی غیر قابل استفاده می‌شود.

بر اساس اعلام برخی از فعالان بازار، این افراد کارتریج‌های اورجینالی را که از چاپگر‌ها خارج کرده‌اند، در بازار با قیمت بالا به فروش می‌رسانند و به این ترتیب سود سرشاری بابت کلاهی که بر سر مصرف‌کنندگان می‌گذراند، عایدشان می‌شود.

البته بسیاری از فعالان بازار چاپگر در خیابان ایرانشهر این ادعا را تکذیب کرده و می‌گویند امکان ندارد مصرف‌کننده متوجه تعویض کارتریج در چاپگر نشود و هیچ فروشنده‌ای ریسک نمی‌کند تا در این شرایط نامطلوب اقتصادی اندک مشتریان خود را از دست بدهد.

این در حالی است که شهرام شیرمست، رییس اتحادیه صنف رایانه، داده‌ورزی و ماشین‌های اداری با تایید این خبر گفت: ما طی سال گذشته نیز با چنین مشکلی مواجه بودیم و بر پایه شکایات مردمی‌ افراد متخلف معرفی، شناسایی و مجازات شدند. شیرمست با بیان اینکه در سال ۸۸ گزارشی بابت بروز این اتفاق به اتحادیه نشده است، گفت: در صورتی که چنین موردی مشاهده شود، اتحادیه واحد یا شخص متخلف را شناسایی کرده و مجازات می‌کند.

به گفته وی، نحوه مجازات نیز به این صورت است که اموال و پولی که بابت خرید و فروش این کارتریج‌ها شخص یا شرکت خاطی به دست آورده، مصادره می‌شود و برای وی جریمه در نظر می‌گیرند و تشکیل پرونده می‌دهند.

در صورتی که این اقدام مجدد صورت گیرد، پروانه کسب و فعالیت شخص خاطی باطل می‌شود.
شیر مست در مورد میزان جریمه افرادی که به این طریق از مصرف‌کنندگان کلاهبرداری می‌کنند، گفت: میزان جریمه معادل ۳ برابر پولی است که بابت فروش کارتریج‌ها کسب شده است.
فعالان بازار باز هم علت بروز این اتفاق و همچنین کلاهبرداری‌هایی از این دست را رکود حاکم بر بازار می‌دانند.


و اینک تلویزیون‌های LED
طی سال‌ها اخیر کمپانی‌های تولید‌کننده تلویزیون، نوید ورود تلویزیون‌های LED را به بازار داده بودند.
مصرف‌کنندگان ایرانی نیز منتظر عرضه این تلویزیون‌ها به بازار بودند.

این اواخر سامسونگ چند مدل محدود از این تلویزیون‌ها را به بازار داخلی عرضه کرده است که فعالان بازار معتقدند به دلیل عرضه محدود این تلویزیون‌ها به بازار و همچنین تبلیغات کمرنگی که در این زمینه شده است، این تلویزیون‌ها چندان در بین عامه مصرف‌کنندگان شناخته شده نیستند و حتی گروهی هنوز از وجود چنین تلویزیون‌هایی در بازار داخلی بی‌اطلاعند.

البته مادیران نیز وعده عرضه تلویزیون‌های LED شارپ را طی هفته‌های آینده داده است.

فعالان بازار با اشاره به قیمت بالای تلویزیون‌های LED نسبت به LCD‌ها می‌گویند که قیمت بالا، تنوع محدود مدل‌ها و همچنین اطلاع رسانی و تبلیغات ضعیف برای این تلویزیون‌ها باعث شده این تلویزیون‌ها فروش چندانی در بازار نداشته باشند.

ایزدنیا، مدیر فروش شرکت حافظ پخش، عرضه‌کننده تلویزیون‌های سامسونگ در این باره می‌گوید: تلویزیون‌های LED طی ماه‌های گذشته وارد بازار شده‌اند و در حال حاضر این محصولات در دو سری B6000 و B7000 با سایزهای ۴۰،۴۶ و ۵۰ اینچ در بازار موجودند که قیمتی بین دو میلیون و ۶۴۰ هزار تا ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان دارند.

به گفته این گفته که واردات محدود این تلویزیون‌ها و همچنین تبلیغات ضعیف عامل تقاضای کم برای این تلویزیون‌ها است، صحت ندارد و طی مدت ورود این تلویزیون‌ها به بازار، تقاضا در حدی بوده است که نیازی به تبلیغات نبوده است.

اما نکته‌ای که برخی از فعالان بازار به آن اشاره می‌کنند، این است که احتمالا با عرضه گسترده این تلویزیون‌ها، قیمت LCD‌های معمولی در حد قابل توجهی کاهش می‌یابد. به عبارتی ورود این تلویزیون‌ها زمینه‌ساز بروز رکود شدید در بازار تلویزیون‌های LCD معمولی است.

در این باره ایزدنیا می‌گوید، تلویزیون‌های LED به دلیل قیمت بالایی که دارند در حال حاضر نمی‌توانند عرصه را بر LCD‌‌های معمولی که بسیار پرمخاطب هستند، تنگ کنند.

اما مرعشی یک فروشنده دیگر گفت: در شرایط فعلی که قیمت‌ها در بازار تلویزیون به شدت کاهش یافته است، پیش‌بینی می‌شود LED که قیمت بالایی دارند با اقبال فروش خوبی مواجه نشوند.
وی معتقد است تلویزیون‌های LED را باید از دسته محصولاتی نامید که مختص مصرف‌کنندگان پردرآمد است.


رم گران و اپتیکال درایو کمیاب
طی روزهای اخیر اخباری در مورد افزایش قیمت رم و همچنین کاهش عرضه اپتیکال درایو و رم به گوش می‌رسد.

فعالان بازار معتقدند، طی روزهای اخیر رشد قیمت‌ها در بازار رم در حدود دو تا دوهزار تومان بوده است.

یکی از عرضه‌کنندگان رم در بازار داخلی در این مدت می‌گوید: طی ماه‌های اخیر به دلیل کاهش عرضه رم و اپتیکال درایو شاهد رشد قیمت‌ها در بازار این کالا هستیم.

به گفته وی، با توجه به اینکه شرکت‌های تولیدکننده با کمبود منابع مالی مواجه هستند، حجم تولید خود را کاهش داده‌اند که این موضوع باعث کاهش عرضه و رشد قیمت‌ها در بازار داخلی شده است.

کوهستانی یکی از مدیران شرکت سازگار ارقام نیز، در این زمینه می‌گوید: طی ماه‌های اخیر به دلیل اینکه سهامداران آمریکایی بخش زیادی از سهام خود را از شرکت‌های تولیدکننده در چین، مالزی و… بیرون کشیده‌اند، تولیدکنندگان ناچار شده‌اند تولید را کاهش دهند تا با مشکلات بیشتری مواجه نشوند.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت رم در حدود یک تا سه دلار افزایش یافته است، ولی قیمت اپتیکال درایو با وجود کاهش عرضه تغییری نکرده است.


گران‌قیمت‌های کم‌فروش
یکی از اتفاقاتی که بازار کالاهای مختلف، به ویژه گوشی موبایل این اواخر با آن مواجه بوده است، کاهش شدید تقاضا برای مدل‌های گران قیمت است. این درحالی ست که قیمت این کالاها نسبت به ماه‌های گذشته در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

طبق اعلام فعالان بازار، کاهش نقدینگی مردم از جمله دلایل اصلی است که به بی‌رونقی بازار گوشی‌های گران قیمت دامن زده است.

کاهش اجاره بهای فروشگاه‌های موبایل در پاساژ علاءالدین یکی دیگر از اتفاقاتی است که بازار گوشی موبایل با آن مواجه شده است.

فعالان بازار بر این باورند افزایش تعداد مراکز خرید و فروش گوشی موبایل و همچنین رکود حاکم بر بازار باعث این اتفاق شده است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد