inter

معرفی باشگاه اینتر میلان
اين هفته: اينتر ميلان ايتاليا
باشگاه: اينتر ناسيونال F.C.inter national
استاديوم: سن سيرو( جوزپ مه آتزا)
سايت رسمي باشگاه: www.inter.it
پيراهن: آبي و مشکي، شورت ورزشي مشکي
سرمربي: مانچینی
شهر ميلان يکي از شهرهاي زيبا و در عين حال پر جمعيت کشور ايتالياست که از حيث اهميت چيزي از "رم" کم ندارد. تقريباً در حدود 100 سال پپش در اين شهر چيزي به نام فوتبال حرفه اي وجود نداشت ، تا آنکه در آغاز سده جديد و در سالهاي 1898 تا 1900 باشگاه فوتبال "ميلان" در اين شهر تاسيس شد و مورد توجه جوانان ميلاني قرار گرفت. در سال 1908 گروهي از بازيکنان حاضر در باشگاه "ميلان" تصميم گرفتند که با جدايي از اين تيم ، تيم جديدي تاسيس کنند و با ديگر همبازيان سابق خود که در "ميلان " مانده بودند ، رقابت کنند.
باشگاه ميلان پس از مدتي به تيم "ای سی ميلان" تبديل شد و در اين سو تيم "اينترناسيونال" تولد خود در دنياي فوتبال را جشن گرفت. انتخاب اين نام بر اساس تصميم اعضاي باشگاه صورت گرفته بود. در حقيقت از همان ابتدا قرار شد که اينتر براي همه بازيکنان ايتاليايي و غيرايتاليايي خانه تازه اي باشد و در جذب بازيکنان خارجي هيچ محدوديتي در نظر گرفته نشد تا اينتر رسماً با هر گونه نژاد پرستي مخالفت کرده باشد. در ادامه همين روند ، "هرنست ماکنت" ، بازيکن سوئيسي "اينتر" ، به عنوان اولين کاپيتان اين تيم انتخاب شد. آبي و مشکي هاي ميلان بسيار زودتر از حد تصور به جاده افتخار گام نهادند. اين تيم تنها دو سال پس از تاسيس و در سال 1910 ميلادي به اولين عنوان قهرماني در ليگ باشگاههاي ايتاليا( کالچيو) دست يافت." اينتر" براي سومين بار، در سال 1930 نيز اسکودتو را فتح کرد.
اين تيم با هفت قهرماني ديگر در سالهاي 1966 ، 1965 ، 1964، 1963.1953،1940.1938توانست با مجموع 10 قهرماني در ليگ ايتاليا نشان يک ستاره طلايي را بر روي پيراهن خود ثبت کند. اين تيم در سالهاي 1971،1980،1989 نيز توانست قهرمان " کالچيو" شود ، اما در حال حاضر "اينتر" بيش از 14سال است که در حسرت تکرار اين افتخار و چهاردهمين قهرماني به سر مي برد. البته آنها یک قهرمانی عجیب را در سال 2005-2006 بدست آوردند.تیم یوونتوس که به دنبال فساد از سری آ اخراج شده بود عنوان قهرمانی خود را نیز از دست داد و تیم اینتر که انصافا شایسته هم بود صاحب جام قهرمانی شد.
از ليگ ايتاليا که بگذريم ، پنج قهرماني جام حذفي نيز از افتخارات آبي هاي ميلاني در سطح مسابقات داخلي به شمار مي رود ، اما کارنامه درخشان" اينترميلان" در جام هاي اروپايي نيز بسيار ديدني بوده ، اينتر در تاريخ 95 ساله خود 34 حضور در رقابتهاي اروپايي داشته است. اين تيم در اين حضورها مجموعاً 229 بازي انجام داده که در 116 مسابقه پيروز بوده و 59 تساوي و 54 باخت نيز حاصل عملکرد اينتر در اين مسابقات بوده است.
آبي هاي ميلان در سالهاي 1964و 1965 با غلبه بر تيم هاي" رئال مادريد" اسپانيا و بنفيکاي پرتغال به عنوان قهرماني جام قهرمانان باشگاههاي اروپا دست يافتند و درسالهاي 1967 و 1972 به عنوان نايب قهرماني اين مسابقات رضايت دادند.
"اينتر" در دهه نود ميلادي سه بارجام "يوفا" را تصاحب کرده است . اين تيم با شکست" آ.اس.رم "در فينال جام 1991 براي اولين بار جام را به خانه برد. "سالزبورگ" اتريش در سال 1994 دومين قرباني قهرماني اينتر در جام يوفا بود و آبي پوشان با شکست" لاتزيو" در فصل 1998 اين افتخار را براي بار سوم به دست آوردند. قهرماني در دو جام باشگاههاي جهان درسالهاي 1964 و 1965 نيز از افتخارات" اينترميلان" محسوب مي شود.
اينتر هم اکنون از اميدهاي اول قهرماني نيز به شمار مي آيد و از صدر نشينان " کالچيو" است.
همچنين آبي پوشان ميلاني به مرحله حذفی جام قهرمانان اروپا نيز راه يافته اند و مي توانند با از پيش رو برداشتن " والنسيا " باز هم به دنبال افتخار تازه اي براي کشور چکمه باشند.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi