real madrid

معرفی باشگاه رئال مادرید
باشگاه: رئال مادريد Real Madrid
تأسيس: 1902
استاديوم: سانتياگو برنابو
سايت اختصاصي: www. Realmadrid.com
لباس اصلی: پيراهن و شورت ورزشي سفيد
رئیس باشگاه: کالدرون
سرمربي: فابیو کاپلو
باشگاهی با یک قرن افتخار در عرصه ورزش.باشگاهی که در آن نامهای بزرگ جهان فوتبال همچون کارلس- رونالدو – رائول – کاسیلا س – هیرو- ون نیستلروی- زیدان – و........نامشان در تاریخ ورزش جهان می درخشد. این باشگاه بزرگ رئال مادرید است.
ورزش زيبا و مهيج فوتبال تاکنون باشگاهي چون رئال مادريد از حيث تعداد قهرماني و افتخار به خود نديده است، شهر قديمي و پر جمعيت مادريد، پايتخت کشور اسپانيا، مهد باشگاههاي بزرگ است.رئال و آتلتيکو دو باشگاه معروف و بزرگ اين شهر زيبا به شمار مي آيند که تا کنون در عرصه رقابت های مختلف بارها و بارها کسب افتخار نمودهاند.
باشگاه رئال مادريد سه سال پس از تاسيس، در سال 1905 نخستين قهرماني خويش را با به دست آوردن جام حذفي اسپانيا جشن گرفت. رئال 17 بار جام قهرماني مسابقات حذفي اسپانيا را از آن خود کرده است.
سفيد پوشان مادريدي در سال 1923 به اولين جام قهرماني ليگ باشگاههاي کشورشان دست يافتند و از همان سال دوران اوج خود را آغاز نمودند. رئال با هنرنمايي بازيکنان بزرگ خويش در سالهاي 1961 الي 1969 به هشت قهرماني ليگ باشگاهها رسيد. پس از آن هم در طي دهه هاي 70 و80 و90 ميلادي همچنان به عنوان يکي از قدرتهاي اسپانيا به قهرماني هايي نيز دست يافت. رئال تا کنون با 28 عنوان قهرماني در ليگ اسپانيا، يکي از پرطرفدارترين و پر افتخارترین تيمهاي اسپانيايي به شمار مي آيد.
اين باشگاه در کلکسيون افتخارات خويش جامهاي متعدد اروپايي را نيز دارد، به طوريکه هنوز باشگاهي از نظر تعداد قهرماني و کسب افتخار به رئال مادريد نرسيده است و از نگاه آمار، پر افتخارترين تيم باشگاهي جهان است.
طرفداران فوتبال در سراسر دنیا به مردان رئال لقب "قوهاي سفيد" را داده اند و بسياري از آنان در سراسر جهان، ديدارهاي اين تيم بزرگ را دنبال و پيگيري مي کنند.لقب دیگر مردان رئال که بر خلاف تصور همگان جهانی نیست و فقط در مادرید آنها را به این نام می شناسند کهکشانی ها است.
رئال مادريد 5 سال متوالي در سالهاي 1960-1959-1958-1957-1956 به قهرماني جام باشگاههاي اروپا دست يافت. همچنين در سالهاي 1966- 1998-2000-2002 اين جام اروپايي را به کلکسيون جامهاي خويش اضافه نمود و تا امروز حاکم بلا منازع این رقابت ها با 9 بار قهرمانی هستند.
"قوهاي سفيد " در سالهاي 1960-1968-2002 جام بين قاره اي را تصاحب کردند.
در سال2002، باشگاه رئال يکصدمين سال تاسيس خود را جشن گرفت و درهمين سال به قهرماني سوپر جام باشگاههاي اروپا دست يافت.
رئاليها، به جز 9 جام قهرماني باشگاههاي اروپا، در سالهاي 1986و1985 جام يوفا را فتح کردند.
باشگاه در طول حيات ورزشي اش،همواره از مربيان بزرگ و نامدار براي هدايت تيم استفاده نموده است. يوپ هاينکس ( آلمان)، جان توشاک(ولز)، فابيوکاپلو( ايتاليا) و... از مربيان طراز اول رئال به شمار مي آيند که هر يک زماني رهبري تيم را بر عهده داشتند. اينک اين سمت مجددا بر عهده کاپلو ایتالیایی مي باشد.
خورخه والدانو آرژانتيني که دراوايل دهه 90 ميلادي رهبري فني تيم را بر عهده داشت، هم اکنون مديريت فني باشگاه رئال را برعهده دارد.
در سالهاي اخير مديران رئال براي رسيدن به افتخارات بيشتر، به فکر جذب ستاره گان بزرگ جهان افتادند و در اين راه فيگو از بارسلونا، زيدان از يونتوس، کارلوس و رونالدو از اينترميلان را جذب نمودند و با اين تيم رويايي، درپي افتخارات جديد بودند. از رائول و کاسياس وهيرو مي توان به عنوان ستارگان اسپانيايي اين تيم نام برد.
رئالی ها در سال در سال 2001 در خریدی تاریخی و نجومی زیدان ستاره فرانسوی را به ازای مبلغ 66 میلیون دلار به خدمت گرفتند تا زیدان گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال لقب گیرد.تیم رئال با وجود زیدان در کنار ستارگان بزرگی چون فیگو-رونالدو- کارلس – رائول – سالگادو و کاسیلاس به عنوان بهترین باشگاه جهان شناخته شد و در فصل 2001-2002 به عنوان قهرمانی باشگاههای اروپا دست یافت.در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رئال در مرحله حذفی باید با بایرن پیکار کند.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi