معرفي باشگاه بایرن مونیخ آلمان

باشگاه: بايرن مونيخ fc Bayern munchen
رئيس باشگاه: فرانس بکن باوئر
استاديوم: آلیانز آرنا
سایت باشگاه: www.fcbayern.com
سرمربي : فلیکس ماگات
شهر زيباي مونيخ مهد فوتبال کشورآلمان به شمار مي آيد . اين شهر پر جمعيت که به نام باواريا مشهور است المپيک سال 1972 را برگزار نموده است و از جمله مراکز صنعتي آلمان محسوب مي شود .
تيم بزرگ بايرن هميشه در رقابت هاي متعدد درخشيده و کسب افتخار نموده است.
کار اجرايي باشگاه بايرن را پيشکسوتان اين باشگاه برعهده دارند.
اعجوبه فوتبال آلمان، فرانس بکن باوئر( بازيکن ، کاپيتان و مربي اسبق بايرن و تيم ملي) اينک به عنوان رئيس باشگاه ، کارل هاينس رومينيگه نايب رئيس، اولي هوينس مديرفني و سپ ماير در سمت مربي مشغول به کار هستند.
روي نيمکت بايرن مربياني همچون تراپاتوني( ايتاليايي)، ريبک ( آلماني) نشسته اند. اکنون رهبري کادر فني بايرني ها برعهده فلیکس ماگات مربي خوش فکر و زيرک آلمانی است .
بايرن در کلکسيون افتخارات خود جامهاي متعددي را داراست به طوري که پرافتخارترين تيم آلماني محسوب شده و از نظر کسب جام و افتخار در اروپا ، پس از رئال مادريد و آث ميلان و لیورپول در رتبه چهارم قرار دارد.
بايرن در سالهاي 1969، 1972، 1973، 1974، 1980، 1981، 1985، 1986، 1987، 1989، 1990، 1994، 1997، 1999، 2000، 2001 و 2003 و 2005 و 2006 به جام قهرماني باشگاه هاي آلمان (بوند سليگا) دست يافته است.
از يک رستوان شروع شد
باشگاه بايرن مونيخ در تاريخ فوريه سال 1900 توسط "فرانتس جان" در يک رستوران به نام "گيسلا" واقع در شهر مونيخ تاسيس شد. هسته اوليه بايرن ازافرادعلاقه مندي که ازتيم ام. تي. وي 1879 جدا شده بودند تشکيل شد. آنها ابتدا نام شوابينگر - محله اي که رستوران مذکور در آن واقع شده بود- را براي تيم تازه تاسيس انتخاب کردند . بازيکنان اين تيم از روي کلاه هايي ازجنس کاه که برسرمي گذاشتند به سادگي قابل شناسايي بودند . آنها براي دستيابي به موفقيت تا سال 1932 و فتح جام قهرماني آلمان انتظار کشيدند و جام بعدي بيست و پنج سال بعد يعني در سال 1957 که قهرماني جام حذفي بود به آنها رسيد. اما با وجوداستارت ديرهنگام مونيخي ها براي کسب جام، اين تيم به يکي از قدرتمندترين تيم هاي تاريخ فوتبال تبديل شد.
قيصر وارد مي شود
بايرن تا سال 1963 در بوندس ليگا محلي از اعراب نداشت. اما تنها دو سال بعد براي رسيدن به صدر جدول با تيم هاي مطرح آن زمان شانه به شانه ساييد. در همين دوران بود که بازيکن افسانه اي و جاوداني آلمان يعني فرانس بکن باوئر ظهور کرد. سپ ماير درون دروازه قرار مي گرفت. قيصربکن باوئر و گردمولر آهسته و پيوسته اين تيم را به سمت قدرت مطلق پيش مي بردند.
در واقع از سال 1966 استارت واقعي زده شد و هر سال جام پشت جام بود که به ويترين افتخارات بايرن اضافه مي شد: 18 مقام قهرماني ليگ به علاوه يازده جام حذفي دستاورد پايه هاي محکمي بود که نسل قيصر ساختند، بازيکناني مثل اولي هوينس، کارل هاينس رومينيگه و لوتارماتئوس در همين تيم به بازيکنان اسطوره اي بدل شدند.
فتوحات اروپايي
دستاوردهاي بايرن در سطح قاره حتي از موفقيت هاي داخلي آنها چشمگيرتر است: سه مقام قهرماني جام باشگاه هاي اروپا در فاصله سال هاي 76-1974 و تکرار اين عنوان در مسابقات ليگ قهرمانان اروپا درسال 2001، به علاوه جام برندگان جام سال 1967 که با پيروزي يک برصفر دررنجرز گلاسکو به دست آمد و جام يوفا در سال 1996 که با پيروزي پنج بر يک مقابل اف سي بوردو( با بازيکناني مثل زيدان و ليزارازو) در مجموع دو ديدار رفت و برگشت کسب شد.
بايرن يکي از معدود باشگاهاي اروپايي است که هر سه جام معتبر اروپايي را فتح کرده است.
سال هاي قحطي جام
بين " هت تريک" بايرن مونيخ درجام قهرماني باشگاههاي اروپا که در دهه هفتاد رخ داد و جام بعدي اروپايي که توسط اين تيم فتح شد دو دهه فاصله افتاد. تيم رويايي دهه هفتاد در فينال سال 1974 اتلتيکو مادريد را شکست داد ، دوسال بعدي در برابر فيناليست هاي اروپا از جمله "ليدز يونايتد" و "سن اتين" با پيروزي تيم آلماني همراه بود. اما آلماني ها تاسال 1996 که به جام يوفا رسيدند ، سال هاي پياپي در مسابقات نهايي جام هاي اروپايي با شکست از حريفاني چون استون ويلا( جام برندگان جام 1982)، اف سي پورتو( 1987) و منچستر يونايتد( ليگ قهرمانان 1999) در حسرت جام ماندند. فينال سال 1999 از همه خاطره انگيزتر بود، تيم باواريايي تا دقيقه پاياني جام را در دست داشت، اما دو گل سولشاير و شرينگهام در زمان تلف شده بازي ، همه چيز را به هم ريخت.
انتقام سخت
بايرن حتي در سال 2000 با شکست در مرحله نيمه نهايي در برابر رئال مادريد از کسب افتخاري ديگر باز ماند ، تا اينکه يک سال بعد "اوتمارهيتزفيلد" ماموريت انتقام از تيم هاي اسپانيايي و انگليسي را به بهترين شکل به انجام رساند. آنها در مرحله يک چهارم نهايي تيم منچستر يونايتد را حذف کردند و آنگاه نوبت به حذف رئال مادريد در مرحله نيمه نهايي رسيد .
باواريايي ها در مسابقه فينال ، ابتدا از روي نقطه پنالتي از والنسيا عقب افتادند اما اشتفان افنبرگ در نيمه دوم بازي را به تساوي کشاند تا در ضيافت ضربات پنالتي که چهارده بازيکن از دو تيم در آن شرکت داشتند، اين تيم آلماني باشد که با درخشش اوليورکان يک بار ديگر جام را به خانه مي برد.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi