نگاه ليگ به جدال حجازي - دايي

چهارشنبه 21 شهريور ماه 1386   23:33
 

images/20070912/saipa.jpg

 
: ديدارهاي هفته پنجم ليگ برتر که از سه شنبه با پيروزي سپاهان در شيراز و صدرنشيني اين تيم شروع شده بود ، فردا با 7 بازي دنبال مي شود و در شرايطي که 2 تيم بالاي جدول در ميدان حاضر نيستند ، همه نگاهها به بازي حساس استقلال و سايپاست.

استقلال بدون بياتي نيا

در حالي که صادق ورمزيار مربي استقلال ، غيبت محسن بياتي نيا را فاجعه اي براي تيم خود نمي داند، حجازي از پزشکان تيم بخصوص دکتر نوروزي خواسته هر چه سريع تر تکليف اين بازيکن را مشخص کنند و اگر پاي بياتي نيا نياز به جراحي دارد ، اين جراحي هر چه سريع تر انجام شود. سرمربي استقلال که مدت زيادي است در انتظار رسيدن ITC فرهاد مجيدي از امارات به سر مي برد، در حال حاضر آرش برهاني و حميد شفيعي را دراختيار دارد. اتفاقا هر دو در اين فصل موفق به گلزني شده اند و برخلاف بياتي نياي غايب ، بار رواني فراواني را روي دوش خود تحمل نمي کنند. نکته مهم درباره شفيعي (که شايد به همين دليل حجازي اصلا نمي خواست شفيعي را در اين ديدار به ميدان بفرستد) جدالي بود که 2 تيم استقلال و سايپا پيش از آغاز فصل درباره او داشتند و کار آنها را به کميته انضباطي کشاند. حجازي به اين دليل مهم دوست نداشت در بازي با سايپا از شفيعي استفاده کند ولي به سبب مشکل مجيدي و مصدوميت بياتي نيا مجبور است از وجود اين بازيکن استفاده کند. مشکل اصلي حجازي در چارچوب دروازه با بازگشت طالب لو به پايان رسيده اما او همچنان غيبت صادقي را در تيم خود حس خواهد کرد. استقلال پس از پيروزي روحيه بخش در برابر شيرين فراز حالا مي تواند به برتري در بازي حساس اين هفته اميد داشته باشد. در آن سو علي دايي قرار دارد که دو روز پيش به يکي از خبرگزاري ها گفته حجازي بزرگتر من است و براي او احترام بسياري قائل هستم ولي او را دربازي جمعه شکست مي دهم. او براي آن که تيمش آرامش لازم را براي بازي فردا حفظ کند ، بازيکنانش را تا بعد از بازي ممنوع المصاحبه کرد.

فرار از بحران

براي تيمهايي که در 4 هفته نخست نتايج خوبي نگرفته اند و از سوي هواداران پرشمار خود تحت فشار قرار دارند ، پيروزي در ديدار رودررو به اندازه 6 امتياز مي ارزد. ابومسلم و نفت با وجود هواداران زياد ، وضعيت خوبي در جدول ندارند ولي خداداد عزيزي سرمربي ابومسلم در برنامه 90 مدعي شد تيم تحت رهبري او خيلي زود از اين وضعيت بحراني خارج خواهد شد. شايد او اميدوار است بازي فرداي مشهد به سود ابومسلم تمام شود.

در انتظار درخشش جوانان

سعيد آذري ، مدير باشگاه ذوب آهن مدعي است باشگاه او استراتژي استفاده از جوانان را براي جورجوويچ تعريف کرده و به همين دليل او را به بهانه استفاده بيش از اندازه از بازيکنان جوان برکنار نمي کند. جورجوويچ هم گفته ، منتظر روزي است که بازيکنان جوانش خود را نشان دهند و تيم او را به يک پيروزي درخشان برسانند. او هفته گذشته تا اين برد تاريخي فقط به اندازه 9 دقيقه فاصله داشت که ضربه آزاد ابراهيم صادقي ، کاپيتان سايپا بازي را به تساوي کشاند.

نبرد کريمي ها

شيرين فراز در حالي به اهواز رفت که فرمان کريمي مدير اين باشگاه همه همکاران ميودراگ يسيچ سرمربي اين تيم و حتي اصغر شرفي مدير فني اين باشگاه را از کار برکنار کرد و با يسيچ راه را ادامه مي دهد. فيروز کريمي ، سرمربي استقلال اهواز هم در شرايطي که تيم او حال و روز خوشي ندارد به بازي خانگي فردا فکر مي کند. بايد ديد جنگ باشگاه هاي خصوصي به کجا ختم مي شود.

بازي سخت جهانپور مجيد جهانپور

حتي پس از تساوي خانگي با ابومسلم هم از سوي باشگاه تهديد نشد و مهندس شاد ، مديرعامل پگاه او را در اين سمت ماندگار دانست اما خود او هم در گفتگوي اوايل هفته با «جام جم» گفته بود ، تصميم باشگاه 4 هفته ديگر همين نخواهد ماند. به اين ترتيب بايد پذيرفت بازيهاي سرنوشت ساز جهانپور از همين بازي فردا آغاز مي شود. حريف فرداي جهانپور ، دارابينيان است که تيم تحت رهبري او بازي آبرومندانه اي را مقابل پرسپوليس انجام داد و در عين شايستگي ، بازي را واگذار کرد.

روز انزلي چي ها

وقتي ملوان در اوج باشد و بازي اين تيم در ورزشگاه تختي انزلي هم برگزار شود ، نبايد انتظار داشته باشيم سکوهاي اين ورزشگاه جاي خالي داشته باشد. محمد احمدزاده ، سرمربي ملوان حالا با ايستادن در مکان سوم جدول ، توقع بالاي همشهري هاي خود را برآورده کرده و اميد زيادي دارد در بازي فردا با مس (که اين تيم هم نتايج خوبي گرفته) صاحب هر 3 امتياز بازي شود.

روز حياتي وينگو

وينگو بگوويچ ، سرمربي پاس همدان پس از اخراج سهراب بختياري زاده و اصغر طالب نسب خود را در موقعيت بدي قرار داده است.
بي شک همداني ها با نتيجه اي بد به ياد اين 2 بازيکن خواهند افتاد که گفته مي شود هر دو راهي ليگ يک شده اند. صباباتري که هم اکنون در خانه شماره 4جدول قرار دارد ، اگر پاس را شکست دهد به آن چيزي که در فصل نقل و انتقالات دنبال آن بود خواهد رسيد. مسوولان اين باشگاه گفته بودند به چيزي جز حضور در مثلث مدعيان قهرماني فکر نمي کنيم.
برنامه بازيهاي فردا را ببينيد (همه بازيها راس ساعت 20 آغاز مي شود):
ابومسلم با صنعت نفت داور: رحيم رحيمي مقدم
ذوب آهن با برق شيراز داور: جمشيد دانش مهر
پاس همدان با صباباتري داور: سعيد مظفري
استقلال اهواز با شيرين فراز داور: سيداحمد صالحي
پيکان با پگاه گيلان داور: تورج حق وردي
ملوان انزلي با مس کرمان داور: البرز حاجي
پوراستقلال تهران با سايپا داور: هدايت ممبيني

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com