سايت گل: "افشين قطبي" ، درباره بازيكنان پرسپوليس سخن نگفت

سايت فوتبال گل روز شنبه نوشت "افشين قطبي" قرارداد سرمربيگري در تيم فوتبال پرسپوليس تهران را امضا كرد ولي وي در مورد بازيكنان اين تيم صحبتي نكرد.

به نوشته اين سايت، مذاكره قطبي با پرسپوليس هفته‌ها جريان داشت و سرانجام روز جمعه شكل رسمي به خود گرفت.

اين سايت به نقل از "فوتبال مديا.كام" نوشت: قطبي قراردادي يك ساله با پرسپوليس امضا كرده و احتمالا هفته آينده به ايران سفر خواهد كرد. وي ‪ ۲۸‬سال بعد از ترك ايران به عنوان يك نوجوان، اكنون به عنوان سرمربي سرخپوشان به كشورش باز مي‌گردد.

سايت فوتبال مديا گفت‌وگويي نيز با وي انجام داده كه قطبي در مورد سه دليل مهم خود براي قبول سرمربيگري باشگاه پرسپوليس پاسخ داده است: من تجربه‌ها و چالش‌هاي تازه را دوست دارم. كار در فوتبال ايران، تعصب و قدمتي كه باشگاه پرسپوليس دارد و فوتبال ايراني به علاوه توانمندي بازيكنان، برخي از دلايل من براي قبول اين مسئوليت هستند.

وي در مورد انتخاب و چينش بازيكنان تيم توسط "حميد استيلي" و ديگر كمك مربيان تيم و همچنين فعال نبودن باشگاه در خريد بازيكنان جديد، گفت:
اين شرايطي است كه وجود دارد و بايد بتوانم بهترين بهره و نتيجه را از آن بگيرم. نهايتا هم من به عنوان سرمربي مسئول و پاسخگوي همه مسايل خواهم بود.

قطبي در مورد اين شايعات كه در صورت نتيجه نگرفتن در پنج مسابقه نخست، اخراج خواهد شد، پاسخ داد: در فوتبال حرفه اي، سطح توقعات بسيار بالاست و من به فشار رواني و فيزيكي در چنين شرايطي عادت دارم. من از هر چالش و مبارزه تازه‌اي استقبال مي‌كنم و براي رسيدن به هدف اصلي كه قهرماني با پرسپوليس است، همه توانم را به كار خواهم گرفت.

تحليلگر سابق تيم ملي فوتبال كره جنوبي در مورد خريد "محمد نصرتي" به توصيه وي نيز گفت: ترجيح مي‌دهم در حال حاضر به صورت خاص در مورد بازيكنان اظهار نظر نكنم.

قطبي در مورد ديدار ايران - كره در جام ملتهاي آسيا و خوشحالي خود به‌خاطر برد كره، به "فوتبال مديا" گفت: به عنوان يك ايراني، من هم نسبت به كشورم، مردم و تيم ملي علاقه و تعصب دارم. اما به عنوان سرمربي بين- المللي هم وظايف و تعهداتي نسبت به تيم و بازيكنان دارم بنابراين موقعيت دشواري است كه بايد با نگاه كاملا حرفه‌اي با آن مواجه شد.

وي در مورد قرار گرفتن مقابل تيم ملي كشور خود، ادامه داد: اين احساس را با كلمات نمي‌توان توصيف كرد. مربيان زيادي در سراسر دنيا در چنين موقعيتي قرار مي‌گيرند و زمان آن رسيده كه مربيان ايراني نيز توانمندي خود را در عرصه بين‌المللي نشان دهند. اميدوارم تلاش‌هاي من راه را براي حضور مربيان ايراني در فوتبال بين‌المللي هموارتر كند.

قطبي درمورد تيم كره نيز گفت "اين تيم هميشه در يك سوم آخر زمين مشكل داشته و در جام ملتهاي امسال نيز از انگيزه و اشتياق كافي برخوردار نبود.

از سوي ديگر ساير تيم‌ها دفاعي تر و سازمان يافته‌تر بودند در حاليكه با احتياط بيشتري حمله مي‌كردند و ديگر اينكه دروازه بان‌ها نسبت به گذشته پيشرفت قابل توجهي داشتند."

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com