عراق به دنبال خلق آخرين شگفتي جام


 
images/20070728/Iraq.jpg
 
:قبل از شروع جام ملتهاي آسيا، هيچکس پيش بيني نمي کرد ديدار نهايي اين دوره از مسابقات را 2تيم عربستان و عراق برگزار کنند.
البته در اين که عربستان يکي از قدرتهاي برتر فوتبال آسياست شکي وجود ندارد، اما حضور عراق در ديدار نهايي ، آن هم در شرايطي که تيمهاي بزرگي مثل ايران ، استراليا، ژاپن ، کره جنوبي و چين انگيزه هاي زيادي براي قهرماني داشتند، بعيد به نظر مي رسيد.
تيمهاي عربستان و عراق در شرايطي امروز ديدار پاياني جام ملتهاي آسيا را برگزار مي کنند که عربستان طي 6دوره گذشته اين رقابت ها 5بار در ديدار پاياني حضور داشته و اين بار ششمين حضورش در فينال جام ملتهاي آسيا را تجربه مي کند.
عربستان نخستين بار در جام ملتهاي 1984سنگاپور به فينال رسيد و با برتري برابر چين اولين قهرماني اش در قاره آسيا را کسب کرد و پس از آن تنها يک دوره و آن هم در جام ملتهاي 2004چين بود که از راهيابي به ديدار پاياني بازماند. در مقابل عراق براي نخستين بار است که به فينال جام ملتهاي آسيا راه پيدا مي کند و طبيعي است که برتري اين تيم در ديدار امروز، نخستين افتخاراين کشور بحران زده را در جمع بزرگان قاره کهن رقم مي زند.
عربستان ، ايران و ژاپن تاکنون سابقه 3دوره قهرماني در جام ملتهاي آسيا را در کارنامه دارند، اما 2بار نايب قهرماني عربستان در اين رقابت ها، آنها را پرافتخارترين تيم قاره آسيا کرده است.
اگر عربستان در جام چهاردهم هم قهرمان شود، جايگاه اين تيم به عنوان پرافتخارترين تيم حاضر در جام ملتهاي آسيا تثبيت خواهد شد که اين اتفاق حداقل براي فوتبالدوستان ايراني و ژاپني خوشايند نخواهد بود.
با وجود آن که پيروزي هاي عراق در جام ملتهاي آسيا تاکنون 50نفر را به کام مرگ کشيده است ؛ اما بار ديگر فوتبال مي تواند التيام زخمهاي مردم اين سرزمين باشد. بايد ديد آنها در خلق آخرين شگفتي جام چهاردهم تا چه حد موفق خواهند بود؟

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com