خبرگزاري فرانسه: "علي كريمي، مارادوناي آسيا" مبارزه جانانه ايران را ستود

خبرگزاري فرانسه در گزارشي از كوالالامپور نوشت: "علي كريمي" معروف به "مارادوناي آسيا" پايداري تيم ملي فوتبال ايران را پس از جبران عقب ماندگي خود از ازبكستان و شكست دادن نخستين حريف خود در مسابقات جام ملتهاي آسيا ستود.


اين مرد سال فوتبال سابق آسيا، گفت: ايران هنوز به دليل شكست خود در مرحله نيمه نهايي مسابقات جام ملتها در سال ‪ ۲۰۰۴‬افسوس مي‌خورد و سخت مي‌كوشد تا اين جام را پس از ‪ ۳۱‬سال تصاحب كند.

وي اظهارداشت: "گلي كه ما خورديم، ناشي از اشتباه يكي از بازيكنان ما بود، ولي پس از آن اشتباه، ما خود را جمع و جور كرده و خيلي خوب حمله كرديم تا اينكه سرانجام توانستيم به پيروزي دست يابيم."
كريمي گفت: "ما براي پيروزي بر ازبكستان، انگيزه زيادي داشتيم و كاملا بديهي است كه ما براي پيروزي آمده بوديم و اين آن چيزي بود كه به آن فكر مي كرديم و به آن دست يافتيم."
ايران در ديدار چهارشنبه خود با يك گل به خود توسط "رحمان رضايي" بازيكن دفاع در دقيقه ‪ ،۱۶‬از حريف عقب افتاد، ولي بعدا توانست با گلهاي سيد "جلال حسيني" و "جواد كاظميان" به پيروزي دو بر يك دست يابد.

كريمي به پايگاه اينترنتي جام ملتها گفت: "در هر تورنمنت، پيروزي در اولين بازي، يك موهبت است و در برابر ازبكستان، اين موهبت نصيب ما شد." وي اظهارداشت: "برغم اين حرفها، ما هنوز بايد در ديگر بازيهاي خود خوب عمل كنيم."
خبرگزاري فرانسه در ادامه مي‌افزايد: ايران قهرمان سه دوره از مسابقات جام ملتها كه براي آخرين بار در سال ‪ ،۱۹۷۶‬پيش از انقلاب ايران و وقوع يك جنگ طولاني با عراق، به اين عنوان دست يافت و متعاقبا از اين عنوان محروم شد، از نظر خيليها يك مدعي فت‌ح جام است.

كريمي ‪ ۲۸‬ساله گفت: "بي ترديد، ما در اينجا در جام ملتها يكي از تيمهاي برتر هستيم. ما قصد داريم جايگاه مكان سومي خود را در مسابقات گذشته جام ملتها در چين بهبود ببخشيم. هدف ما رسيدن به فينال و فتح مسابقات است."
كريمي كه قدرت دريبل زني وي باعث شد تا وي را به "ديه گو مارادونا" فوتباليست حماسي آرژانتين تشبيه كنند، در سال ‪ ۲۰۰۴‬با به ثمر رساندن پنج گل براي ايران، گلزن برتر مشترك مسابقات شناخته شد.

ايران در نهايت با ضربات پنالتي از چين كشور ميزبان شكست خورد.

ولي ستاره كريمي افول كرده و وي اخيرا پس از گذراندن يك دوره دو ساله نا اميدكننده در بايرن مونيخ، به "اسپورتس كلاب" قطر پيوست.

ايران، روز يكشنبه در يكي از داغ‌ترين ديدارهاي گروه سه، در برابر چين الهه انتقام سال ‪ ۲۰۰۴‬قرار خواهد گرفت.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com