"سويا" قهرمان جام حذفي فوتبال اسپانيا شد

يك گل زود هنگام " فردريك كانوته " ، سويا قهرمان جام يوفا را در فينال جام حذفي اسپانيا موسوم به " كوپا دل ري " يك بر صفر بر ختافه در ورزشگاه سانتياگو برنابو پيروز كرد.

به گزارش آسوشيتدپرس از مادريد،اين مهاجم سابق تاتنهام و اهل كشور مالي در يك شب گرم با استفاده از يك پاس ضعيف "روبن پوليدو" دفاع وسط ختافه به عقب، تك گل پيروزي بخش سويا را در دقيقه يازدهم بازي به ثمر رساند.

اين پيروزي به سويا باشگاهي كه ‪ ۱۰۲‬سال قدمت دارد، اجازه داد سومين جام را در اين فصل تصاحب كند. سويا پيشتر با كسب يك پيروزي سه بر صفر بر بارسلونا، قهرمان سوپرجام اروپا شده و متعاقبا پس از پيروزي سه بر يك بر اسپانيول در ضربات پنالتي، به نخستين باشگاهي تبديل شد كه توانست پس از متجاوز از بيست سال قهرماني خود را در جام يوفا نيز اعاده كند.

در عوض، ختافه كه حدود ‪ ۶۱‬سال قدمت دارد و داراي بودجه كمتر بوده و تنها سه فصل پيش به لاليگا راه يافته تنها توانست به لطف تجارب برند شوستر سر مربي خود كه گفته مي‌شود قصد دارد به رئال مادريد برود، خود را به فينال رساند.

قدمت بيشتر سويا در ليگ اسپانيا باعث شد تا در ورزشگاه برنابو نقش يك ميزبان را داشته باشد و بتواند از رختكن رئال مادريد استفاده كند.

سويا براي نخستين بار از سال ‪ ۱۹۶۲‬كه در فينال جام حذفي با نتيجه دو بر يك از رئال مادريد شكست خورد ، توانست دوباره به فينال راه يابد.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com