بازتاب انتقال مهدوي كيا در رسانه‌هاي آلمان
«ماهي بزرگ» در تور فرانكفورت

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

پيوستن مهدي مهدوي‌كيا، بازيكن ‌٢٩ ساله‌ي تيم ملي ايران به اينتراخت فرانكفورت، بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي آلمان داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پايگاه اينترنتي باشگاه اينتراخت فرانكفورت در اين باره نوشت:« مهدي مهدوي‌كيا، بازيكن پيشين HSV در فصل آينده اينتراخت را تقويت خواهد كرد.»

اين پايگاه اينترنتي، مهدي را «ماهي بزرگي» خواند كه در تور فرانكفورتي‌ها افتاده است.

اين سايت با اشاره به سابقه كيا نوشت: مهدوي‌كياي ‌٢٩ ساله جمعه شب با قراردادي ‌٣ ساله به اينتراخت فرانكفورت پيوست. اين بازيكن ايراني از سال ‌١٩٩٨ در بوندس‌ليگا توپ مي‌زند. او پس از يك سال بازي در بوخوم به هامبورگ پيوست و در آن جا بازيكن محبوب هواداران بدل شد.

‌٢٢٣ بازي در بوندس‌ليگا و ‌٢٩ گل زده در كنار ‌٤٥ پاس گل عملكرد اين ايراني در HSV بوده است. او از سال‌ها پيش يكي از اركان اساسي تيم ملي ايران است. او در سال ‌٢٠٠٦ بازوبند كاپيتاني تيم ملي كشورش را به بازو مي‌بندد. مهدوي‌كيا در سال ‌٢٠٠٣ به عنوان بازيكن سال آسيا انتخاب شد.

مبلغ قرارداد كيا اعلام نشده است. او كه در هامبورگ بالغ بر ‌٥/٢ ميليون يورو در سال حقوق مي‌گرفت با پايان يافتن قراردادش به عنوان بازيكن آزاد راهي اينتراخت فرانكفورت شد.

مهدوي‌كيا در باشگاه جديدش جايگزين آلبرت اشترايت خواهد شد. او دومين بازيكن تازه وارد اين تيم پس از يونيشي ايناموتوي ژاپني است كه از گالاتاسراي راهي اين تيم شد.

حضور دو آسيايي در فرانكفورت از جمله نكاتي است كه مورد توجه رسانه‌ها بوده است.

كيكر هم در خبري به اين جابه‌جايي پرداخت و نوشت: مهدي مهدوي‌كيا فعاليت خود را از باشگاه پيروزي تهران آغاز كرد و در ژانويه ‌١٩٩٩ به بوخوم پيوست؛ اما، با سقوط به اين تيم به بازي‌هاي بوندس‌ليگاي دو، راهي هامبورگ شد و ‌٢١١ بار براي اين تيم در بوندسليگا به ميدان رفت كه حاصل آن ‌٢٦ گل زده بود. ‌٩٣ بازي ملي و ‌١٢ گل زده حاصل سال‌ها بازي مهدوي‌كيا در تيم ملي ايران است. از افتخارات كيا در فوتبال آلمان مي‌توان به پيروزي در ديدار پاياني جام اتحاديه باشگاه‌هاي آلمان در سال ‌٢٠٠٣، دو بار مقام سومي در بوندسليگا در سال‌هاي ‌٢٠٠٠ و ‌٢٠٠٦ و مقام چهارمي در سال ‌٢٠٠٣ بود. او يكي از بازيكنان تيم ملي ايران در جام جهاني ‌١٩٩٨ بود.

پيروزي ‌٢ بر يك برابر تيم ملي آمريكا در جام‌جهاني ‌١٩٩٨ فرانسه يكي از نقاط درخشان مهدوي‌كيا در سطح ملي بوده است.

مهدوي‌كيا ده سال است كه از اركان اساسي تيم ملي كشورش به شمار مي‌آيد.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com