ايران ، سرزمين اسطوره هاي گلزني


سه شنبه 22 خرداد ماه 1386   02:21
 
images/20070612/goal.jpg :اگر به سازماندهي فدراسيون فوتبال بنگريد، اگر روابط ميان کميته ها را با هم بسنجيد، اگر تلاش شبانه روزي هياتهاي بي ادعاي استانها را به تماشا بنشينيد و اگر به وضعيت ورزشگاه ها، تماشاگران و زمين هاي بازي ايران دقت کنيد، قطعا نااميد خواهيد شد.
نااميد از اين همه استعدادي که در فوتبالمان وجود دارد و ما نمي خواهيم ببينيم ، نااميد از ظرفيت هايي که در فوتبال هست ، اما به دليل نبود برنامه ريزي صحيح و نگاه آينده نگر هرگز موفقيت ها و کاميابي ها تداوم نداشته است.
اينجا ايران است ، مهد کساني که با سختي و زحمت چرخهاي سنگين فوتبال را جلو مي برند و دلالان و واسطه هايي که بي هيچ زحمتي ، مال و سرمايه مي اندوزند. اينجا ايران است ، سرزمين پادشاهان گل جهان ، بازيکناني که همانند برزيلي ها عاشق توپ و دروازه اند و براي مهاجم بودن از همديگر سبقت مي گيرند. کساني که در دنيا به اسطوره هاي گلزني معروف شده اند.

علي دايي ، شهريار گلزني فوتبال

حتما به خاطر داريد که در مقدماتي جام جهاني 94 پسرکي ترکه اي و قدبلند در پيشاني تيم پروين حضور داشت و براي ايران افتخار مي آفريد. پسرک شماره 11 آن روزها آتش به جان عراق ، ژاپن و عربستان زد و ظهور ستاره اي جديد را بعد از کريم باوي ، صمد مرفاوي و فرشاد پيوس نويد داد. روزگار گذشت و پسرک شماره 11 ديگر فقط با شماره 10 و بازوبندي بر دست شناخته مي شد. او بازي با تيمهاي بزرگ و گلزني در آن بازيها را در کارنامه داشت و تيم ملي هم براي او چيزي جز گلزني و پريدن به هوا با مشتهاي گره کرده و قدرداني از خدا نبود. علي دايي از سوي کميته بين المللي آمار فيفا به عنوان بهترين گلزن جهان انتخاب شد. او در 147 بازي ملي ، 109 گل زد تا به تنهايي يک هشتم تمام گلهاي تاريخ ايران را به ثمر رسانده باشد. او اکنون تنها عضو باشگاه صدتايي هاي بهترين گلزنان ملي است و به نظر مي رسد تا مدتها تنها عضو اين کلوب باشد.

وحيد شمسايي ، سلطان گل فوتسال

پسر چاق ديروز تبديل به بهترين گلزن فوتسال جهان شده است. وحيد شمسايي که در مصاحبه اي اعلام کرده بود 120 کيلو وزن داشته و براي کم کردن وزن خود به فوتسال روي آورده و بعد از موفقيت در اين زمينه ، همين رشته را برگزيد. شماره 9 تيم ملي فوتسال حالا براي خيلي از فوتسالي هاي جهان چهره اي شناخته شده است. برترين گلزن جهان که در بازي با اوکراين به رکورد 305 گل ملي رسيد، در بازيهاي آسيايي ژاپن نيز با زدن 8 گل ديگر اين رکورد را ارتقا بخشيد. شايد چندين دهه بگذرد تا کسي بتواند به اندازه شمسايي در رده ملي فوتسال گلزني کند. تخصص سلطان گل جهان در چرخشهاي ويرانگر و ضربات سرش است که مدافعان را دچار گمراهي مي کند و با وجود شناخته شدن روشش ، اما هنوز بهترين راه براي گلزني ايران است. اولين لژيونر فوتسال ايران که کارش را با بازي در لاتزيو آغاز کرد، براي فصل آينده پيشنهادهاي بسياري از سوي تيمهاي داخلي و خارجي دريافت کرده است.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com