ژورکوف پديده جديد ميلان


شنبه 9 تير ماه 1386   04:11
 
images/20070630/milan.jpg :ميلان قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد، ولي براي ماندن در زمره بزرگان احتياج به شور و اشتياق جوانان دارد.
ميانگين سني روسونري بالاست و با خداحافظي چند بازيکن با سن و سال همچون کاستاکورتا و اوج گيري جوانان تيم نظير يوان ژورکوف دوباره ميلان را در حد يک مدعي خواهيم ديد.
ژورکوف را به جز سبک بازي اش از خيلي از جهات مي توان با زوانمير بوبان مقايسه کرد. بوبان هم پس از پا به سن گذاشتن رودگوليت ، وقتي بسيار گمنام بود، به روسونري آمد و از ميلان به جمع ستارگان جهان راه يافت. ميلان در فصل آينده با وجود ژورکوف قهرماني در ليگ ايتاليا و ليگ قهرمانان اروپا را نشانه مي رود.
او را پتي زيدان يا زيدان کوچک مي نامند. عده اي ، وي را وارث مانوئل روي کاستا مي دانند، اما تا پايان سال 2007 ، وي را فقط و فقط با نام خودش مي شناسند. يوان ژورکوف.
کشف جديد ميلان در 20 سالگي حرفهاي زيادي براي گفتن دارد. ميلان ، باشگاهي است که از دير باز در کشف پديده هاي بزرگ موفق بوده است. در شروع فصل گذشته ، آريدو برايدا و آدريانو گالياني توانستند ژورکوف را با پرداخت فقط 2 ميليون پوند به دام اندازند. ژورکوف ديد بسيار خوبي دارد، هر کاري دلش بخواهد با توپ مي کند، بلند قامت و قدرتمند است.
اين انتقال براي ميلاني ها يک پيروزي کامل بود. ليون ، آرسنال و آژاکس هم خواهان ژورکوف بودند، اما او روسونري را انتخاب کرد. برايدا، مدير امور نقل و انتقالات ميلان مي گويد: انتقال کاکارا به خاطر مي آوريد؟ ما به دنبال کسي مي گشتيم که در فصلهاي آينده به برنامه ما بخورد. پيش بيني کرديم که او براي ما کارساز خواهد بود و او را گرفتيم.
مسلما او به عنوان يک بازيکن جوان ، چيزهايي نشان داده که ميلاني ها او را به خدمت گرفته اند. او در بازيهاي زير 19 ساله هاي اروپا براي قهرماني فرانسه هت تريک کرد و فوريه سال گذشته ، در برد عجيب 4 بر يک رن برابر ليون گل زد. کاکا درباره آن مي گويد: يوان با استعداد و با هوش است. با بازيکنان جواني همچون او ميلان وارد دوره جديدي از افتخار خواهد شد.
کارلو آنچلوتي سعي مي کند او را کم کم در ترکيب اصلي وارد کند. کارلو مي گويد: او يک هافبک مدرن است که مي تواند در پستهاي متنوع زيادي بازي کند. او با تکنيک و سريع است. افتخار مي کنم که باشگاه ما توانسته او را به خدمت بگيرد.
ژورکوف در روش 1-3-2-4 به عنوان بازيکن حامي تک مهاجم بازي مي کند. او درهمين مکان بود که در سال 2006 با فرانسه نايب قهرمان بازيهاي زير 21 ساله هاي اروپا شد. ژورکوف در رن در پست هافبک راست بازي مي کرد. چزاره مالديني ، رئيس کميته استعداديابي ميلان مي گويد: ما فکر مي کنيم او حتي بتواند با کاکا رقابت کند. تکنيک ژورکوف فوق العاده است ، او با توپ اعجاز مي کند.


مترجم: مزدک ميرزايي
منبع: کالچو ايتاليا

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com