نقد "وحيد هاشميان" پيش از ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و غنا

بازيكن ايراني تيم هانوفر آلمان معتقد است كه ديدارتيم‌ملي‌فوتبال ايران با غنا مي‌تواند سكوي پرتابي‌براي صعود دررنكينگ فيفا باشد.آن هم در شرايطي كه ژاپن تا آغاز رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا ديگر بازي تداركاتي ندارد.

وحيد هاشميان روز جمعه در سايت اختصاصي خود در درج مطلبي با عنوان پيش آمدي بر بازي ايران و غنا نوشته است:
تيم ملي فوتبال ايران پس از جام جهاني به كلي شكل دگرگوني به خود گرفت و براي جبران نتايج ضعيف جام جهاني با استفاده از يك مربي ايراني و كادر فني بسيار مقتدر وقدرتمند به سرعت خود را آماده حضور در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا كرد.

هر چند كه تيم آن زمان چندان هماهنگي و قدرت بالايي نداشت ، توانست در نهايت با تمام سختي‌هاي پيش‌رو از گروه خود صعود كند و يكي از تيم‌هاي حاضر در مرحله نهايي جام ملت‌هاي آسيا در مالزي باشد.

هر چند مشخص شدن اين موضوع آرامش‌خاطر خوبي به همراه داشت و اين موفقيت قدري از ناراحتي هواداران به خاطر عملكرد ضعيف تيم ملي در جام‌جهاني كاست اما باز هم دغدغه‌اي ديگر به سراغ اهالي فوتبال آمد و آن رقابت‌هاي سخت جام ملت‌هاي آسيا و آرزوي ‪ ۳۲‬ساله ايرانيان براي قهرماني در اين جام بود.

لذا بايد تيم ملي ايران آنقدر آماده مي‌شد كه در جام ملت‌هاي آسيا تنها روي اتفاقات پيش‌بيني نشده و به طور كلي غيرقابل پيش‌بيني از رسيدن به اين جام باز بماند.

از اين رو آماده‌سازي تيم‌ملي شكل تازه‌اي به خود گرفت و كادرفني با جديت بيشتري به آماده‌سازي تيم پرداخت اما باز هم مشكل جديدي در اين راه پيش روي كادرفني قرار گرفت و آن بحث بازي‌هاي تداركاتي بود.

ساليان سال است كه فوتبال ما نتوانسته بازي تداركاتي مناسبي را برگزار كند و اين مساله رفته رفته به يك دغدغه جدي در اين ورزش پرطرفدار كشور تبديل شده است.

به‌هر حال تيم‌ملي بايد اين مشكل را هم به نحوي پشت سر مي‌گذاشت و در اين راه نيز با مصاف با تيم‌هايي همچون بلاروس كنار آمد كه تقريبا تنها شباهت هايي به‌فوتبال‌ازبكستان داشت.اين بازي درحضور تماشاگران ايراني در ورزشگاه آزادي با تساوي به پايان رسيد تا فوتبال دوستان منتظر بازي آينده تيم ملي شوند.

بعد ازاين بازي فوتبال ملي ما وارد بحران حريف تداركاتي شد به نحوي كه به غيرازقطر كه آن هم در تعطيلات عيد وتقريبا بدون سروصداي رسانه‌ها برگزار شد،نتوانست حريف تداركاتي مناسبي براي خود پيدا كند وحتي حضور در تورنمنت امارات و رويارويي با دو باشگاه بزرگ بوندسليگا و در پايان تيم‌ملي امارات هم كه قبل از مصاف با قطر انجام شده بود ، براي آماده‌سازي تيمي كه براي قهرماني گام به آسيا خواهد گذاشت، كافي نبود.

حال ديگر تيم‌هاي درجه‌دوم جهان هم حاضر به رويارويي با ايران در ديداري تداركاتي نبودند و هرچه زودتر بايد فكري به حال اين تيم مي‌شد كه در آن روزها در صدر تمام تيم‌هاي آسيايي حتي ژاپن و استراليا ايستاده بود.

روزهابه‌همين شكل درحال گذر بود و خبري از حريف تداركاتي نبود تا اينكه زمزمه‌هاي‌رويارويي با مكزيك به ميان آمد،پيمودن مسافت بسيارطولاني تا مكزيك و نداشتن نفرات اصلي تيم انتقاداتي بود كه به اين بازي تداركاتي مي‌شد اما چاره‌اي به جز قبول آن نبود واين فرصت مناسبي هم مي‌توانست باشد تا با تيمي كه در جام‌جهاني تيم ملي ما را با شكست مواجه كرده بود بار ديگر رودررو شويم.

اين اتفاق افتاد ولي شكست سنگين تيم‌ملي از مكزيك نتيجه‌اي بود كه قلم‌ها را به سوي انتقادات تند از تيم ملي، كادر فني و حتي فدراسيون فوتبال حركت داد و در نهايت منجر به سقوط چند پله‌اي ايران در رنكينگ فيفا شد.

ايران كه ماه‌ها بر بام فوتبال آسياايستاده بود، حالا با قبول اين شكست سنگين از مكزيك جاي خود را به ژاپن داده‌بودوبه‌جايگاه دوم رده‌بندي كشورهاي آسيايي سقوط كرده بود.

اما با تمام اين وجود مسائلي پيش آمد كه فراموش كردن اين شكست قدري آسان‌تر شد و مسوولان بايد راهي براي جبران آن پيدا مي‌كردند،البته فاصله كم تا آغاز رقابت‌ها اجازه مانور زياد را به مسوولان نمي‌داد ولي درخشش در يك بازي تداركاتي ديگرمي‌توانست همان راه جبراني‌باشد كه به دنبال آن مي‌گشتند.

حال به بازي با غنا رسيديم، آزمون تداركاتي ديگري كه اين بار مي‌تواند باعث صعود تيم‌ملي و بازگشت به جايگاه قبلي تيم باشد.

اين بازي با وجود اينكه غنا هيچ شباهتي با حريفان ما در جام ملت ها ندارد،مي‌تواند سكوي پرتابي براي صعود در رنكينگ فيفا باشدآن هم در شرايطي كه ژاپن تا آغاز رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا ديگر بازي تداركاتي را در پيش ندارد.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com