نيكوليچ: بازيكنان ايراني براي پول بازي مي كنند

خبرگزاري فارس: سرمربي تيم ملي جوانان درباره شرايط بازيكناني ايراني گفت: متاسفانه بيشتر بازيكنان براي پول بازي مي كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس، نناد نيكوليچ اميد زيادي به موفقيت در مسابقات قهرماني جوانان آسيا و صعود ايران به جام جهاني دارد و با ارائه برنامه‌هاي منظم تلاش مي‌كند كه به خواسته نهايي خود دست يابد.
وي در گفت و گويي به سؤالات خبرنگار خبرگزاري فارس پاسخ داد كه در زير آن را مي‌خوانيد:
فارس: تيم ملي جوانان در چه شرايطي قرار دارد؟
اردوي خوبي را در تهران پشت سر گذاشتيم و با انجام برنامه هاي تاكتيكي و بدني ترجيح داديم كه چند هفته به بازيكنان جوان استراحت دهيم و در روزهاي آينده بار ديگر نفرات ملي‌پوش را به اردو دعوت خواهيم كرد.
فارس: چه برنامه‌هايي براي تيم ملي جوانان داريد؟
بعد از سپري شدن زمان استراحت، بازيكنان 2 هفته ديگر به مدت 7 روز در تهران اردو خواهند داشت. سپس براي حضور در يك تورنمنت مهم راهي چين مي‌شويم.
فارس: اين تورنمنت با حضور چه كشورهايي برگزار خواهد شد؟
تيم‌هاي بزرگي در اين تورنمنت شركت خواهند كرد و مسابقات در 2 گروه انجام خواهد شد. كره جنوبي، استراليا، ازبكستان، نيوزيلند، مونته‌نگرو از سرشناس ترين تيم ها در تورنمنت چين هستند و احساس مي كنم بازي هاي خوبي را انجام خواهيم داد.
فارس: معيارتان براي انتخاب نفرات چيست؟
عملكرد تيم‌هاي پايه استان ها را زير نظر دارم و با سفر به شهرستان‌هاي مختلف تلاش مي‌كنم كه بهترين‌ها را به اردو دعوت كنم.
فارس: براي انتخاب و شناسايي ها پديده ها تاكنون به چه شهرهايي سفر كرده‌ايد؟
به مازندران، كرمان و تبريز سفر كرده‌ام و با سفر به خوزستان، گيلان و فارس نفرات جديد را انتخاب خواهم كرد.
فارس: پتانسيل فوتبال ما را درچه سطحي مي بينيد؟
ايران از جمله كشورهايي است كه استعدادهاي زيادي در زمينه فوتبال دارد و در صورت برنامه‌ريزي منظم مي‌تواند به موفقيت هاي بزرگي در فوتبال جهان برسد.
فارس: چرا تاكنون چنين اتفاقي در سطح تيم هاي پايه رخ نداده است؟
ايران سرشار از استعدادهاي فوتبال است؛ اما بي‌نظمي، مانع بزرگي براي موفقيت در اين كشور محسوب مي‌شود. برنامه‌ريزي و مديريت نادرست از جمله عواملي هستند كه مانع موفقيت فوتبال ايران در رده‌هاي تيم‌هاي پايه شده است.
فارس: بنابراين بي‌نظمي را عامل اصلي ناكامي فوتبال پايه اي ايران مي‌دانيد؟
بله، نظم عامل مهمي براي رسيدن به قهرماني و كسب افتخارات بزرگ است. اگر چه در شرايط فعلي بيشتر بازيكنان ايران بيش از آنكه به فوتبال توجه كنند، به پول و درآمدهاي حاصل از اين رشته ورزشي تمركز كرده‌اند. به همين علت نمي توانند بسياري از توانايي‌هايشان را در شرايط ايده‌آل بروز دهند.
فارس: تيم براي حضور در مسابقات بزرگ از دكتر روانشناس بهره مي برد؟
خير، در شرايط فعلي با ايجاد ارتباط نزديك وظايف روانشناس را براي بازيكنانم انجام مي‌دهم و با بررسي‌هاي بعدي در اين زمينه تصميماتي را اتخاذ خواهيم كرد.
فارس: در مسابقات آسيا چه نتايجي را كسب خواهيد كرد؟
اين مسابقات اهميت ويژه‌اي براي ما دارد و بايد ديدارهاي حساسي را با تيم‌هاي ملي پاكستان، بحرين، عمان و لبنان برگزار كنيم و موفقيت در اين مسابقات در اولويت برنامه‌هايم قرار دارد.
فارس: به عنوان سرمربي چند درصد براي صعود ايران به جام جهاني بخت قائل هستيد؟
اميد زيادي دارم؛ اما در وهله اول مسابقات قهرماني آسيا برايمان اهميت دارد، زيرا 4 تيم برتر در اين مسابقات مي‌توانند براي راهيابي در جام جهاني اميدوار باشند.
فارس: با چند بازيكن در تورنمنت چين شركت خواهيد كرد؟
با وجود شناسايي مهره‌هاي جديد، به دليل محدوديت زماني، فهرستي 25 نفري را انتخاب كرده‌ايم و با آنها به چين سفر خواهيم كرد. در ديدارهاي دوستانه برابر ازبكستان و سوريه مهره‌هاي كليدي را شناسايي كرده و شناخت كاملي از همه نفرات حاضر در اردو داريم.
فارس: چرا اهميت صعود به جام جهاني را بعد از مسابقات قهرماني آسيا مي‌دانيد؟
چهار تيم نخست در مسابقات قهرماني آسيا مي توانند به طور مستقيم راهي جام جهاني شوند و علاوه بر اين براي شروع مسابقات مرحله مقدماتي جام جهاني يك سال فرصت داريم و اين در حالي است كه مسابقات قهرماني آسيا آبان ماه سال جاري آغاز مي شود. بايد در اين ديدارها شركت كنيم و با كسب تجربه، آمادگي بهتري را براي تورنمنت‌هاي بعدي كسب كنيم.
فارس: نظرتان درباره تيم ملي بزرگسالان ايران و حضورش در جام ملت‌هاي 2007 آسيا چيست؟
اين تيم مهره‌هاي با تجربه و لژيونرهاي بسيار خوبي را در اختيار دارد و احساس مي‌كنم در جام ملت‌ها نتايج خوبي را كسب خواهد كرد.
فارس: آيا ايران توانايي قهرماني در جام ملت‌هاي 2007 دارد؟
بله، چراكه ستاره‌هايي چون مهدوي‌كيا، كريمي، تيموريان، رضايي، زندي، نكونام و ... براي اقتدار در قاره آسيا كافي هستند. البته ساير حريفان نيز با آمادگي راهي مسابقات مي‌شوند. ژاپن، استراليا، عربستان و كره جنوبي نيز با تدارك بالايي در جام ملت‌ها شركت خواهند كرد؛ اما در مرحله گروهي ايران كار ساده‌تري را پيش روي دارد.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com