كاكا:مي خواهم در فينال اروپا نام خود را در تاريخ آث ميلان ثبت كنم

 كاكا " ستاره تيم فوتبال آث ميلان مصمم است در فينال ليگ قهرمانان اروپا در برابر ليورپول ، با افزودن به ده گل قبلي خود در اين رقابتها و هدايت ميلان به سمت پيروزي ، نشان و علامتي از خود برجاي بگذارد.

به گزارش خبرگزاريها از ميلان، كاكا كه در فينال سال ‪ ۲۰۰۵‬در برابر ليورپول حضور داشت و در اين فينال ميلان يك پيشتازي سه بر صفر را با تساوي سه بر سه عوض كرد و سپس با ضربات پنالتي مغلوب و دل شكسته شد گفت :" من مي خواهم نام خود را در تاريخ باشگاه آث ميلان به ثبت برسانم."
وي افزود: " از زمان ورود به اين باشگاه، آرزوي من همين بود.

مي‌خواهم در كنار ديگر بازيكناني قرار گيرم كه به اين باشگاه عظمت بخشيده اند ."
كاكا گفت: " ما به فينال رسيده و تنها يك بازي تا قهرماني فاصله داريم. بگذاريد اميدوار باشيم كه اين بازي با بازي سال ‪ ۲۰۰۵‬فرق مي‌كند".

با توجه به اينكه خط دفاعي ليورپول يكي از زيرك‌ترين خطوط دفاعي است و نم پس نمي‌دهد ، مسووليت سنگيني روي دوش كاكا براي گشودن اين خط دفاعي كاملا مستحكم و فشرده وجود دارد .

ولي اين ستاره ‪ ۲۵‬ساله كه لحن ملايمي دارد از اين مسووليت خود استقبال مي كند .

اين بازيكن ميلان كه نام كامل وي "ريكاردو ايزكسون دوس سانتوز ليته" است، گفت: " هم تيمي هايم سخت به من ايمان دارند و اين مايه افتخار من است ."
وي در ادامه اظهار داشت :" من از شنيدن اينكه آنان مرا يك بازيكن تعيين‌كننده در تيم ما مي‌دانند خوشحالم و اين به من مي‌گويد كه تحت احترام كامل آنان قرار دارم."
كاكا گفت :" ولي من هميشه مي‌گويم كه يك بازيكن به تنهايي نمي‌تواند برنده شود و تلاش همه بازيكنان مهم است ."
وي " پائولو مالديني " كاپيتان ميلان را بازيكني خواند كه بيش از همه مورد ستايش وي قرار دارد .

كاكا گفت :" مالديني هميشه نخستين كسي است كه سر تمرينات حاضر مي‌شود و آخرين كسي است كه محل تمرينات را ترك مي‌كند ."
اين ستاره برزيلي درباره مالديني افزود :" وي در داخل و خارج زمين يك رهبر واقعي است و اين رهبري خود را به سبك خاص نشان مي‌دهد. اين خصيصه چيزي نيست كه بتوان آن را آموخت بلكه از بدو تولد با انسان زاده مي‌شود." كاكا در ادامه " استيون جرارد " را مرد خطرناك ليورپول خواند.

وي گفت :" جرارد يك رهبر است، وي مي‌دود، دفاع مي‌كند، شوت مي‌زند و مي‌داند چگونه تيم خود را تقويت كند ."
اين تعارف به طور متقابل توسط جرارد نيز عنوان مي‌شود .

اين هافبك انگليس مي‌گويد :" بايد مواظب كاكا بود چرا كه به دليل گلهاي زيادي كه به ثمر رسانده يكي از خطرناك‌ترين بازيكنان بوده و دستياران زيادي دارد ."
جرارد گفت :" بايد احترام زيادي براي وي قائل شد ، ولي در كل، تيم وي سرشار از بازيكناني در سطح جهاني است بازيكناني كه قهرمان جام جهاني شده‌اند ."
سرآلكس فرگوسن سرمربي منچستر يونايتد نيز كه تيمش در ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان دو گل و در ديدار برگشت يك گل از كاكا خورده نيز وي را سخت مورد ستايش قرار مي‌دهد .

فرگوسن گفت :" كاكا بازيكن خارق‌العاده‌اي است كه شناور بازي مي‌كند و پشت سر مهاجمان مرتب به اين سو و آن سوي زمين مي‌رود ."
كاكا تنها دو گل با ركورد ‪ ۱۲‬گل رود فان نيستلروي در ليگ قهرمانان اروپا فاصله دارد .

وي گفت :" زدن دو گل در فينال و تبديل شدن به گلزن برتر مشترك تمام دوران شگفت انگيز خواهد بود ولي مهمترين چيز بالابردن جام قهرماني است".

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com