سویا قهرمان جام یوفا شد

تیم فوتبال سویا اسپانیا با برتری مقابل دیگر تیم هموطن خود اسپانیول برای دومین سال پیاپی قهرمان مسابقات فوتبال جام یوفا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام یوفا شب گذشته بین دو تیم اسپانیایی سویا و اسپانیول در ورزشگاه همپدن پارک شهر گلاسکو اسکاتلند برگزار شد که در نهایت پس از 120 دقیقه تلاش به برتری 5 بر3 قرمزپوشان سویا انجامید.

مدافع عنوان قهرمانی جام یوفا که با هدف تکرار قهرمانی و شکست رکورد رئال مادرید در کسب دو قهرمانی پی در پی در جام یوفا به مصاف اسپانیول آمده بود با ارائه بازی برتر در دقیقه 18 توسط آدریانو به گل نخست رسید. اما برتری این تیم تنها 10 دقیقه دوام داشت و آلبرتو رییرا با شوتی سرکش در دقیقه 28 بازی را به تساوی کشاند تا نیمه نخست به رغم برتری نسبی سویا با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام برسد.

شروع نیمه دوم با برتری اسپانیول همراه بود این تیم در چند صحنه روی دروازه پالوپ خطرساز شد اما این دروازه بان آماده به خوبی از قفس توری تیمش حراست کرد تا آتش حملات حریف فروکش کند.

در دقیقه 67 هورتادو پرز مویسس پشت محوطه جریمه اسپانیول مرتکب خطایی شد که مستوجب دریافت کارت زرد بود. با دریافت کارت زرد دوم، مدافع با تجربه اسپانیول از زمین مسابقه اخراج شد تا تیمش در ادامه بازی با یک بازیکن کمتر به کار ادامه دهد.

سویا از کمبود نفری حریف نهایت بهره را برد و با حملات پی درپی فتح دروازه اسپانیول را جستجو می کرد اما در مقابل قدرت دفاعی این تیم راه به جایی نبرد تا بازی در پایان 90 دقیقه تلاش با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

با تساوی دو تیم در پایان 90 دقیقه تعیین تیم برتر زمین به دو وقت 15 دقیقه ای موکول شد که بازهم نتیجه ای جز تساوی در بر نداشت. در آخرین دقایق وقت تلف شده اول تیم سویا توسط فردریک کانوته به گل دوم رسید و در حالی تنها 15 دقیقه تا فتح جام یوفا فاصله داشت با گل دقیقه 115 دومینگوس یوناتاس ناچار به حضور در ضیافت پنالتی ها شد.

در ضربات پنالتی این تیم سویا بود که با اتکا به دروازه بانی آماده به نام پالوپ برتری خود را بر حریف دیکته کرد و با پیروزی 3 بریک ضیافت بی رحم پنالتی ها را به اتمام رسد.

سویا در مجموع 5 بر 3 پیروز شد و برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی جام یوفا را از آن خود کرد. حال شاگردان خوانده راموس شانه به شانه  تیم های پرافتخار اسپانیایی می سایند و خود را به عنوان قدرتی تازه در فوتبال اروپا مطرح کرده اند.

این تیم فصل گذشته با برتری 4 بر صفر مقابل تاتنهام در دیدار نهایی جام یوفا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com