ابعاد تازه‌اي از دوپينگ در اسپانيا فاش شد

افشاي ابعاد تازه‌اي از استفاده از مواد نيروزا و دوپينگ در اسپانيا كه در دنياي ورزش، جرم محسوب مي‌شود، به يك رسوايي براي اين كشور تبديل شده است.

چندماهي پس از آنكه فاش شد يك پزشك اسپانيايي با همكاري عده‌اي ديگر مواد نيروزا به دوچرخه‌سواران اسپانيايي تزريق كرده است و همين امر، موجب شد تا مدال طلاي دور اسپانيا از ورزشكاران اين كشور گرفته و دولت قوانين تازه‌اي براي تشديد مبارزه عليه دوپينگ تصويب كند، اكنون از تكرار اين جرم در فوتبال اسپانيا سخن گفته مي‌شود.

برخي منابع مي‌گويند يك پزشك اسپانيايي كه در عمليات مبارزه با دوپينگ عليه ورزشكاران بازداشت شده بود، اين اقدام را در مورد فوتباليستهاي باشگاههاي رئال مادريد، بارسلونا، والنسيا و بتيس هم انجام داده است.

اين موضوع را روزنامه لوموند فرانسه به استناد مدارك محرمانه پزشك يادشده فاش كرده اما روزنامه ال‌پاييس چاپ مادريد امروز نوشت كه "ائوفميانو فوئنتس" پزشك اسپانيايي مذكور، اين خبر را بطور كلي رد كرده است.

چهار باشگاه فوتبال اسپانيا نيز پس از رد هرگونه ارتباط با دكتر فوئنتس، خبر لوموند را تكذيب و اعلام كرده‌اند كه از راه قانوني در اين زمينه اقدام خواهند كرد.

روزنامه فرانسوي نوشته است: فوئنتس در سال گذشته ميلادي آماده كردن و دوباره به راه انداختن بازيكنان فوتبال را پس از آسيب ديدن آنان با روشهاي غيرقانوني بر عهده داشته است اما برنامه‌هاي وي در تيمهاي فوتبال فردي نبوده و بصورت گروهي انجام مي‌شده است.

دكتر فوئنتس چندماه پيش در عمليات ضد دوپينگ به ويژه عليه دوچرخه سواران بازداشت و راهي زندان شد اما هنوز در انتظار تشكيل دادگاه خود بسر مي‌برد.

وي ديروز اعلام كرد كه با شمار بسياري از ورزشكاران ارتباط داشته است كه در ميان آنها دوچرخه سواران، فوتباليست‌ها، بازيكنان بسكتبال، بوكس و غيره وجود داشته‌اند اما هرگز نامي از بازيكنان و يا تيمها نخواهد برد.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi