پرونده کشتي فرنگي بدون طلا بسته شد

دوشنبه 20 آذر ماه 1385   00:13
: مهدي شربياني ، کشتي گير 120 کيلوي تيم فرنگي هم نتوانست از فينال اين وزن طلا بگيرد تا کار فرنگي کاران ايران با 5 مدال و بدون طلا پايان يابد.
شربياني ديشب در فينال وزن 120 کيلو بدون آن که فني رد و بدل شود ، با حکم سکه ، کشتي را به حريف کره اي واگذار کرد تا او هم مانند عابدين زاده ، هاشم زاده و اميري به مدال نقره قناعت کند.به هر ترتيب کسب 5مدال رنگارنگ توسط ملي پوشان فرنگي کار از حيث کمي نيز کارنامه اي مقبول و نشاندهنده پيشرفت کشتي فرنگي ايران طي سالهاي اخير و بويژه نسبت به عملکرد فرنگي کاران در بازيهاي آسيايي 2002 بوسان کره جنوبي است.
کشتي فرنگي ايران که در 3 وزن اول برغم حضور 2 فيناليست به 2 مدال نقره بسنده کرده بود در 4 وزن دوم نيز شاهد راهيابي 2 نفر از فرنگي کاران در مرحله نهايي بود. در شرايطي که در ميان 4 کشتي گير حاضر در 4 وزن دوم سامان طهماسبي و حميد ريحاني از شانس بيشتري براي حضور در فينال برخوردار بودند اما در کمال تعجب هيچکدام از آنها به فينال راه نيافتند. در اين ميان سامان طهماسبي دارنده مدال برنز مسابقه هاي جهاني چين ناکام بزرگ بود که حتي از دستيابي به مدال برنز آسيايي دوحه باز ماند. در 66 کيلو حميدريحاني شايستگي کسب مدال طلا را داشت.
او مقابل کيم مون چول کره اي در وقت اول مقتدر و جنگنده ظاهر شد و با اجراي 3 بارانداز بدون نقص به برتري 7 بر صفر رسيد اما در وقت دوم اين کره اي با فنون سالتو و بارانداز نتيجه را 4 بر صفر به سود خود تمام کرد. در وقت سوم در ميان ناباوري ريحاني نتيجه را يک - يک واگذار کرد و از حضور در فينال بازماند. ريحاني در ديدار رده بندي با پيروزي بر هوانگ کيائو از چين صاحب مدال برنز شد. در وزن 55 کيلو جاسم اميري يکي از شايسته ترين و در عين حال بدشانس ترين فرنگي کاران ما در دوحه بود که بر اثر اشتباه محرز داوري از کسب مدال طلا بي نصيب ماند. جاسم اميري پس از پيروزي بر کشتي گيران عراق و فيليپين به مصاف يک حريف قدر از کره شمالي به نام جاکوانگ رفت و در يک کشتي پر افت و خيز در پايان 3 وقت مبارزه با حساب 5 بر 4اين کره اي را شکست داد تا در فينال با هوافنگ جيائو از چين برود. در اين کشتي جنجالي داوران حق مسلم اميري را پايمال کردند و در حالي که او در وقت سوم توسط داور وسط به عنوان کشتي گير پيروز و قهرمان اين وزن معرفي شده بود نتيجه تغيير يافت و در ادامه اميري که از مصدوميت شديد نيز رنج مي برد در ميان ناباوري بازنده و به مدال نقره رضايت داد.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi