جايگزين برزگر کيست؟

دوشنبه 24 مهر ماه 1385   01:58
 
images/20061016/0000.jpg منصور برزگر، چهره اي استثنايي در تاريخ ورزش کشورمان است. او گل سرسبد دهه 70 ميلادي کشتي ايران بود و به تنهايي ، جور کشتي روبه افول کشورمان را مي کشيد.
منصور برزگر سال 1978 مربي تيم ملي کشتي آزاد ايران شد، يعني در المپيک پکن 30 سال از دوران پرافتخار مربيگري او خواهد گذشت. 30 سال حتي براي بازنشستگي يک کارمند ساده که در امور دفتري مشغول به کار بوده نيز کفايت مي کند.
چه رسد به شغلي بسيار حساس ، سنگين و پرمسووليت و سرشار از هيجان سرمربيگري. آن هم سرمربيگري ورزش اول کشور!
براستي چرا در تمام اين سالها، برزگر جديدي در کشتي آزاد چهره نشده؟ برادران خادم کاملا واجد خصيصه هاي سرمربيگري تيم ملي بودند ؛ اما آنها افقهاي دورتري را هدف قرار دادند. مجيد ترکان هم مي توانست سرمربي موفقي شود، اما حتي کشتي مازندران هم الان تلاش بارزي براي به کار گماردن او انجام نمي دهد و اميدواريم حداقل فدراسيون يزداني خرم ، مجيد ترکان را به صحنه اصلي کشتي کشور برگرداند. محمدحسن محبي هم در سال 2002 توانست تيم ملي را قهرمان جهان کند، اما طالقاني او را کنار گذاشت.
خلاصه اين که شايد خود برزگر هم ديگر خسته شده باشد و تمايلي نداشته باشد که مثلا تا المپيک 2012 لندن ، سرمربي تيم ملي بماند و فدراسيون کشتي بايد نيروي قابل اعتماد و شاخصي را جايگزين او کند. البته سرمربي نبودن برزگر به معناي چشم پوشي از توانايي هاي او نيست و در هر بخشي از کشتي کشور از وجود او مي توان و بايد استفاده کرد. اما در شرايطي که تمام همدوره هاي برزگر سالهاست بازنشسته شده اند، او نيز رفته رفته بايد راه را براي ورود برزگرهاي بعدي هموار کند. در بلغارستان حالا سيمون اشتروف سرمربي است. روسيه را هم ديگر شاهمرادوف هدايت نمي کند و سکان به جامبولات تديف سپرده شده. تيم امريکا هم سالهاست با باب داگلاس ، قطع همکاري کرده و هدايت کشتي گيران ملي پوش آنها را کوين جکسون به عهده دارد. به هر تقدير، منصور برزگر رکورددار تداوم حضور در تيمهاي ملي است و هيچ کدام از رشته هاي ورزشي در ايران مربي اي مثل برزگر سراغ ندارند که 30 سال متمادي در سطح اول کشور کار کرده باشد. برزگر خودش هم معترف است که مردم او را با علي پروين مقايسه مي کنند که هر دو نفر هم چهره اي استثنايي هستند، حالا که علي پروين هم کناره گيري کرده است ، آيا منصور برزگر همچنان چشم به المپيک هاي بعدي دوخته است يا واقع بينانه به قضايا چشم خواهد دوخت؟

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi