موضوع های مورد علاقه کاربران گوگل فاش شد
 
جنت جکسون و بردارش مايکل جکسون
نام جنت جکسون در سال 2005 بيش از هر واژه ديگری در گوگل جستجو شد
نام جنت جکسون در صدر فهرست واژه هايی که در سال 2005 بيش از هر واژه ديگری توسط کاربران گوگل جستجو شده اند قرار گرفته است.

نام خانم جکسون در گزارش سالانه الگوهای جستجوی اينترنتی کاربران که گوگل منتشر کرد در راس قرار گرفته است.

توفان های استوايی (هاريکين)، بمبگذاری های لندن، آی پاد (iPod) و حاملگی بريتنی اسپيرز همگی در اين فهرست خلاصه که آشکارکننده علايق کلی کاربران گوگل است قرار گرفته اند.

اين نتايج نشان می دهد که کاربردهای اينترنت از تنها مکانی برای خريداری کالا فراتر می رود.

فهرست بلندبالا

هرچند واقعه عريان شدن تصادفی سينه جنت جکسون در جريان کنسرتی در مسابقه نهايی ليگ برتر فوتبال آمريکايی، سوپربال، در سال 2004 روی داد اما تحليل های گوگل نشان می دهد نام او بيش از هر واژه ديگری در 12 ماه گذشته جستجو شده است.

محبوبيت او حتی از برادرش مايکل نيز فراتر رفت، اين درحالی است که مايکل جکسون به خاطر اتهامات آزار جنسی يک کودک، درگير محاکمه ای بس پر سر و صدا در سال 2005 بود. وی از آن اتهامات تبرئه شد.

همچنين نام بريتنی اسپيرز، خواننده پاپ، که حاملگی اش در سال 2005 خبرساز بود در فهرست واژه هايی که بيش از همه جستجو شده اند قرار گرفت. گوگل گزارش داد که همزمان با تاييد حاملگی بريتنی اسپيرز و سپس تولد پسرش، شان، در ماه سپتامبر کاربران علاقه شديدی به خبرهای مربوط به او نشان دادند.

 
واژه های برتر 2005
تخليه پس از کاترينا
1-جنت جکسون
2-توفان استوايی کاترينا
3-سونامی
4-اکس باکس 360
5- برد پيت
6- مايکل جکسون
7- امريکن آيدل
8- بريتنی اسپيرز
9- آنجلينا جولی
10- هری پاتر

بريتنی اسپيرز در موتور جستجوگر ياهو نيز در صدر واژه های جستجوشده قرار گرفت. خوانندگانی چون ماريا کری، امينم و گروه "فيفتی سنت" هم در فهرست برترين های ياهو از لحظات تعداد دفعات جستجو جا گرفتند.

موسيقی ديجيتالی نيز در فهرست واژه های مورد جستجو در سايت خريد "گوگل فروگل" موقعيت ويژه ای کسب کرد.

چهار عدد از 10 واژه برتر مورد جستجو به "آی پاد" مربوط می شدند که منعکس کننده علاقه عظيم مردم به اين دستگاه پخش موسيقی شرکت اپل و موسيقی قابل دريافت از اينترنت به طور کل است.

اما فهرست محبوب ترين واژه های سال 2005 گوگل تنها شامل خوانندگان پاپ و چهره های سرشناس نبود. بلايای طبيعی نيز به اين فهرست راه يافته اند.

در يک طبقه بندی به نام "طبيعت"، گوگل به جهش های پايدار در جستجوی سونامی اقيانوس هند که اواخر دسامبر 2004 روی داد، توفان استوايی کاترينا و پيامدهای آن در آمريکا، و زلزله کشمير پاکستان اشاره می کند.

فاجعه های ساخت بشر نيز باعث جهش های ناگهانی در جستجوهای اينترنتی شد. گوگل سايت هايی را که مردم در ماه ژوئيه پس از بمبگذاری در قطار زيرزمينی لندن و يک اتوبوس شهری به آنها مراجعه کردند رديابی کرد.

"بی بی سی نيوز" به فاصله زياد از ساير سايت ها، از جمله سی ان ان، در صدر سايت هايی قرار داشت که کاربران پس از حملات هفتم و 21 ژوئيه، موتور گوگل را برای يافتن آنها جستجو کردند.

گوگل گزارش می دهد که افزايش علاقه به استفاده از اينترنت نه فقط به عنوان وسيله ای برای خريد، بلکه به عنوان ابزاری جمعی و اشتراکی به منظور سهيم شدن تصاوير و تجارب نيز در واژه هايی که گوگل می گويد علاقه به آنها بيش از هر واژه ديگری افزايش يافته منعکس شده است.

سايت پيوندهای اجتماعی MySpace در صدر اين گونه واژه ها قرار دارد. همچنين دانشنامه جمعی "ويکی پديا"، سايت "Orkut" و بازی اينترنتی "World of Warcraft" نيز در اين فهرست جای می گيرند.

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved