كيومرث پوراحمد:"اتوبوس شب" با فيلم‌هاي گذشته‌ام تفاوت ندارد
    در يك آپارتمان با تمام المانهاي غربي مي‌توان فيلم ايراني ساخت


    
    
    كيومرث پوراحمد گفت: براي انجام كارهايم به دل و ذهن خود رجوع مي‌كنم، اين حس آموختني نيست.ايران را دوست دارم، بنابراين حس ايراني در آثارم ديده مي‌شود.

    به گزارش (ايسنا)، اين كارگردان سينماي ايران كه در نشست كانون سينماگران جوان، پس از نمايش مستند "كودكي ناتمام" روز گذشته ـ 15 شهريور ماه ـ سخن مي‌گفت ادامه داد: بعضي فيلم‌ ايراني را فقط در كوچه‌هاي پيچ در پيچ ، خانه‌هايي با حيات بزرگ و آجر فرش و حوض شش گوشه مي‌بينند، اما حتي در يك آپارتمان با تمامي المان‌هاي زندگي غربي مي‌توان فيلم ايراني ساخت.
    احمد طالبي‌نژاد به عنوان منتقد در اين نشست گفت: 90 درصد آثار پوراحمد برخواسته از زندگي شخصي و تجربيات او است. او به دنبال داستاني نمِي‌رود كه آن را نمي‌شناسد. "شب يلدا" به‌عنوان ‌شاخص‌ترين اثر اين كارگردان، بدون اين كه حديث نفس واقعي او باشد، برگرفته از بخشي از زندگي شخصي اوست.
    پوراحمد نيز در بخشي از اين نشست، همت، پشتكار و مطالعه را از دلايل موفقيتش دانست و درعين حال گفت: همچنان خود را فيلم ساز متوسطي مي‌دانم كه بايد خود را بالا بكشم.
    كارگردان "اتوبوس شب" به دوران فيلم‌فارسي اشاره كرد و گفت: مسعود كيميايي با ساخت "قيصر"، آرزوي تازه‌اي در دل من به وجود آورد و من اميدوار شدم كه سينماي ايران ظرفيت تغيير دارد.
    پوراحمد همچنين مهمترين اولويت در نوع فيلم سازي‌اش را قصه دانست و ادامه داد: قصه اولين فيلم كوتاه خود را با عنوان "زنگ اول، زنگ دوم" را در طول يك سال، 13 بار بازنويسي كردم و قصه‌ي "اتوبوس شب" را در طول 9 ماه، پنج بار بازنويسي كردم.
    به گزارش ايسنا، اين كارگردان در بخشي از اين نشست در پاسخ به اينكه با توجه به عدم سابقه ساخت فيلم درباره‌ي دفاع مقدس، درباره‌ي آخرين ساخته‌اش گفت: "اتوبوس شب" از نگاه ديگري به دفاع مقدس مي‌پردازد، بنابراين با آثار گذشته من متفاوت نيست.
    كارگردان "خواهران غريب" با بيان اينكه بازي را مي‌پذيريد كه ابتدا خودش آن را باور كند، ادامه داد: براي بازي گرفتن از بچه‌ها بايد تلاش كرد، آنها را در موقعيت واقعي نقش قرار بدهيم.

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com