با بازي لادن طباطبايي و حميدرضا پگاه
    معيريان آخرين مراحل تصويربرداري «گامي در تاريكي» را پشت‌سر مي‌گذارد

     تاكنون 30درصد از تدوين و 70درصد از تصويربرداري تله‌فيلم «گامي در تاريكي» با بازي لادن طباطبايي و حميدرضا پگاه به انجام رسيده است.اين تله‌فيلم به كارگرداني آرش معيريان و تهيه‌كنندگي اميرحسين شريفي براي شبكه اول سيما تهيه و توليد مي‌شود.
    تازه‌ترين ساخته آرش معيريان بر اساس فيلمنامه‌اي از نادر عليزاده‌نيا به نگارش درآمده است. تهيه‌كننده موضوع تله‌فيلم «گامي در تاريكي» را اين‌گونه تعريف كرد: «اين فيلم تلويزيوني، داستان زندگي زني به نام شقايق را دنبال مي‌كند. او كه بر اثر حادثه‌اي حافظه‌اش را از دست داده، در خيابان‌هاي شهر سرگردان است تا اينكه توسط نيروي انتظامي به بيمارستان انتقال داده مي‌شود. او براي يافتن هويت واقعي خود مجبور مي‌شود حوادثي را از سر بگذراند كه او را با واقعيت‌هاي تلخي از زندگي روبه‌رو مي‌سازد.»
    شريفي با اشاره به اينكه لادن طباطبايي با يك بازي حسي نقش شقايق را در اين تله‌فيلم بازي مي‌كند، از حضور ديگر بازيگران و معرفي نقش‌هايشان گفت: «حميدرضا پگاه در نقش همسر شقايق بازي دارد، با تيپ‌سازي‌هاي انجام‌شده او را در قالب يك برج‌ساز پولدار خواهيم ديد. زهره فكورصبور در نقش خدمتكار خانه است كه نقش اثرگذاري روي داستان دارد. با همكاري‌هاي قبلي كه با ايشان داشتيم، در اين تله‌فيلم نيز از بازي متفاوت فكورصبور بهره برديم.» منوچهر علي‌پور، سحر آرمين و الناز بهمن‌زاده از ديگر بازيگران «گامي در تاريكي» هستند.
    شريفي، يكي از ويژگي‌هاي مهم اين تله  فيلم تلويزيوني را موضوع آن دانست كه به‌طور غيرمستقيم به مساله طمع انسان‌ها اشاره كرده است و اينكه طمع باعث چه معضلاتي در خانواده‌ها مي‌شود.
    تهيه‌كننده از همكاري خود با كارگردان چنين گفت: «اين دومين همكاري‌مان با يكديگر است. در اثر قبلي با عنوان «زهر و پادزهر» با معيريان همكاري خوبي داشتم كه اميدوارم در پيشنهادهاي بعدي نيز اين همكاري ادامه داشته باشد.»
    شريفي كه نزديك به 14 فيلم تلويزيوني تهيه و توليد كرده است، در خصوص رويكرد تلويزيون به تله‌فيلم‌ها گفت: «تمام سعي و تلاشم اين است كه تا پايان سال، 30 فيلم تلويزيوني ديگر تهيه و توليد كنم. تصميم دارم تحولي نو و جديد در عرصه توليد فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي ايجاد كنم. در حقيقت هيچ فرقي بين فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي و سينمايي نمي‌بينم. فقط از نظر تصويري اين تفاوت احساس مي‌شود، فيلم‌هاي تلويزيوني با ويدئو گرفته مي‌شود و سينمايي با نگاتيو كه اين باعث صرفه اقتصادي مي‌شود. شخصا براي تهيه آثارم از عوامل حرفه‌اي استفاده مي‌كنم تا از جهت كيفيت به حد نهايت برسيم اما از مديران سازمان و دست‌اندركاران تقاضا دارم كه يك جشنواره فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي برگزار كنند تا اين عامل باعث يك رقابت صحيح بين تهيه‌كننده‌ها و كارگردان‌ها شود. برپايي چنين جشنواره‌هايي باعث ارتقاء سطح كيفي اين فيلم‌ها مي‌شود. با اين اتفاق ما مي‌توانيم جوابگوي سلايق بينندگان تلويزيون باشيم و رسالتي كه در رسانه ملي با اين حجم مخاطب داريم را به انجام رسانيم.»
    اكنون شريفي پيش‌توليد دو فيلم تلويزيوني با عنوان «الفباي عشق» و «خواب‌زده» را به سفارش ناجي هنر براي پخش در هفته نيروي انتظامي شروع كرده است.
    عوامل سازنده فيلم تلويزيوني «گامي در تاريكي» عبارتند از:
    مدير تصويربرداري: فرشاد گل‌سفيدي، طراح صحنه و لباس: منصوره قاضي، طراح گريم و اجرا: احسان روناسي، صدابردار: احمد اردلاني، تدوين: مهدي مهرنيا، جانشين توليد: عباس دقاقي، محصول موسسه آفاق‌فيلم.

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com