یک‌چهارم فیلم‌ها در بنگلادش سانسور می‌شود

هیئت سانسور بنگلادش روز گذشته اعلام کرد سال گذشته برای حفظ ارزش‌های اخلاقی، یک‌چهارم فیلم‌های تولیدشده در "دهالیوود" کوچک این کشور را سانسور کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از کامران نهار، نایب رئیس هیئت سانسور بنگلادش اعلام کرد تا ماه ژوئن گذشته 86 فیلم با هزینه ای به طور متوسط  5/6 میلیون تاکا (100 هزار دلار) در "دهالیوود" که در داکا واقع است، تولید و در حدود 1000 سالن سینما در این کشور نمایش داده شده اند.

اما به گفته نهار، از این تعداد حدود یک چهارم فیلم ها به خاطر صحنه های رقص و مبارزه شدید سانسور شده اند. او در این باره گفت: "این فیلم ها سالم نیستند و کمتر نشانی از فرهنگ و رسم و رسوم کشور ما دارند. این فیلم ها مضامینی مبتذل دارند و خط داستانی آنها منسجم نیست." از جمله فیلم های سانسور شده می توان به "دختر شورشی"، "دختر قوی"، "قتل عام" و "قلچماق" اشاره کرد.

مبارزه علیه فیلم های "مبتذل" در بنگلادش از سال 2004 آغاز شد و دولت این کشور سال گذشته قوانین مربوط به سانسور فیلم ها را طوری اصلاح کرد که برابر با آن تهیه کنندگانی که فیلم هایشان خلاف ارزش های فرهنگی بنگلادش تشخیص داده شود، به سه سال زندان محکوم می شوند. نهار گفت در مورد اخراج کارگردان ها و بازیگران فیلم های غیراخلاقی به 14 کمپانی هشدار شده است.

او گفت: "ما این بار به تهیه کنندگان هشدار داده ایم، چون آنها مسئول این فیلم های غیراخلاقی هستند. این فیلم های ناسالم با پول آنها ساخته شده است." از ژانویه گذشته پس از ماهها آشفتگی سیاسی که به انحلال انتخابات منجر شد‌، یک دولت موقت متکی به نظامیان بر بنگلادش حکومت می کند. دولت جدید مبارزه ای شدید علیه فساد به راه انداخته و تعداد زیادی از رهبران سیاسی را دستگیر کرده است.

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com