اردلان شجاع‌كاوه فاصله گرفتن از نقش‌هاي كليشه‌اي

     بعضي نقش‌ها در كارنامه يك بازيگر فروغي خاص دارند. بازيگر در اين نقش‌ها فرصتي پيدا مي‌كند قابليت‌هايش را ثابت كند، گاهي نقش‌ها ويژگي بارزي ندارند، اما مشكل حضور بازيگر است كه نقش را ديدني مي‌كند.
    در اين متن نگاهي داريم به حضور متفاوت 4 بازيگر مجموعه‌هاي در حال پخش تلويزيون؛ بازيگراني كه حضورشان قطعا امتيازي براي اين آثار به حساب مي‌آيد.

    
    اردلان شجاع‌كاوه را در نقش‌هاي جدي به ياد مي‌آوريم.
    كاراكتر‌هايي عصبي و آب‌زيركاه با يك بازي بيروني، او در اين سال‌ها به جز اين نقش‌ها، نقش كاراكتر‌هاي چاپلوس را هم بازي كرده، شخصيت‌هايي فرصت‌طلب و چاپلوس كه ريشه در فضاي جامعه و مناسبات مادي‌گرايانه‌اش دارند.
    اما حضور در «چارخونه» براي شجاع‌كاوه يك اتفاق تازه است. بخشي از اين اتفاق به انتخاب متفاوت سروش صحت برمي‌گردد كه به بازيگرش اعتماد كرده و از او در قالبي استفاده كرده كه تجربه‌اش را ندارد. بخش ديگر مربوط مي‌شود به ريسك‌پذيري شجاع‌كاوه و تلاشش براي بازي در نقشي متفاوت. اجراي شجاع‌كاوه از اين نقش آن را شيرين و دوست‌داشتني كرده است.
    شجاع‌كاوه در جمع بازيگراني كه سابقه حضور در مجموعه‌هاي طنز شبانه را دارند، توانسته براي خود موقعيتي ايجاد كند كه اين كاراكتر متفاوت و جذاب به نظر برسد و اين اتفاق مهمي است.
    به نظر مي‌رسد موقعيت تجربه حضور در «چارچونه» بتواند فرصت‌هاي تازه‌اي براي اردلان شجاع‌كاوه به وجود بياورد و او اين بخت را داشته باشد كه بازي در نقش‌هاي تازه‌اي را تجربه كند؛ نقش‌هايي كه با تصوير كليشه‌اي او متفاوت باشند.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com