سينما «رازي» به بهره‌برداري رسيد
    عزت‌الله انتظامي: سينماتوگراف آدم تربيت مي‌كند
    درويش نگران كورنومترهاي پروژه‌هاي فرهنگي است


    مجموعه سينمايي "رازي" با حضور هنرمندان، معاون سينمايي، شهردار تهران با ظرفيت 500 صندلي در خيابان هلال احمر تهران به بهره‌برداري رسيد.
    
    
    جعفري‌جلوه:
    رونق فرهنگي منوط به رونق اقتصادي است

    
    به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جعفري جلوه رونق فرهنگي در عرصه سينما را منوط به رونق اقتصادي آن دانست و افزود: گذشت آن زماني كه بدون در نظر گرفتن زيرساخت‌ها و گسترش فضاهاي نمايشي و وجوه فن‌آورانه از سينماگران توقع پاسخگويي به نيازهاي فرهنگي داشته باشيم.
    معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه امروز صبح ـ 5 شهريور ماه ـ در مراسم گشايش مجموعه سينمايي «رازي» در ابتداي سخنانش ايام شعبانيه را تبريك گفت و ادامه داد: برخورداري سينماي كشور از امكانات و زير ساخت‌هاي مناسب نيازي اساسي است و اگر سالن خوب در اختيار باشد، فيلم خوب هم مورد نياز است.
    وي خاطرنشان كرد: امروزه سه برنامه به طور همزمان در دست اقدام است، سالن خوب، فيلم خوب و اكران خوب يعني برنامه‌ريزي براي پخش و چينش متناسب آثار توليد شده را مدنظر قرار داده‌ايم.
    معاون امور سينمايي در ادامه سخنانش گفت: ‌اگر از سينما انتظار مطالبات فرهنگي و نتايج فرهنگي بزرگ داريم، بايد به رونق اقتصادي آن توجه خاص داشته باشيم و ما امروزه در حد توان در اين حوزه فعاليت مي‌كنيم و معتقديم با هم‌افزايي امكانات و نيروها در نهادهاي مختلف دولتي و خصوصي بيش از گذشته قادر به توسعه زير ساخت‌ها هستيم.
    جعفري جلوه خاطرنشان كرد: امروزه مسوولان اجرايي دولت در استانهاي مختلف كشور و شهر بزرگ تهران در حال ساخت و بازسازي و نوسازي سينماهاي كشور هستند و براي عرضه و نمايش توليدات سينمايي‌مان نياز داريم، اين فضاها به دو برابر مقدار فعلي افزايش پيدا كند تا سينماگران بتوانند به بازگشت سرمايه‌هايشان اميدوار شده و ما بتوانيم از اكران ملي سخن بگوييم.
    مهندس جعفري جلوه در پايان سخنانش گفت: امروزه چنين برنامه‌هايي به جد در حال انجام است و من از مديران شهرهاي مختلف و شهردار تهران نيز تشكر مي‌كنم كه به اين امر مهم توجه دارند و به يكي از مهمترين مسووليت‌ها در حوزه مديريت شهري همت ويژه دارند.
    در ابتداي جلسه نيز فاضل شهردار منطقه 11 تهران، امكانات مجموعه سينمايي رازي را شامل 4 سالن، يك سالن با ظرفيت 280 نفر، 2 سالن با ظرفيت 160 نفر و يك سالن با ظرفيت 65 نفر اعلام كرد.
    به گزارش ايسنا، جمشيد مشايخي نيز در اين مراسم از تمام كساني كه به فكر فرهنگ و هنر اين سرزمين توجه دارند تشكر كرد و گفت: تا فرهنگ درست نشود، ناهنجاري‌هايي چون وجود ارازل و اوباش وجود خواهند داشت، اين افراد گناهي ندارند و گناه از ما پدرها و مادرها است، از والديني است كه با بچه‌هايشان دوست ورفيق نيستند و از بچگي آنها را مي‌ترسانند و بچه وقتي با وحشت بزرگ مي‌شود وقتي از پدر و مادر دور مي‌شود آن كاري را كه نبايد انجام دهد، مي‌كند.
    مشايخي با اعتقاد بر اينكه با زور نمي‌توان انسانيت، بوجود آورد، ادامه داد: انسانيت با ياري گرفتن از فرهنگ، انديشه‌هاي بزرگان ادب و هنر اين سرزمين بوجود مي‌آيد.
    
    
    عزت‌الله انتظامي:
     سينما توگراف آدم تربيت مي‌كند

    
    در ادامه عزت‌اله انتظامي نيز با عرض تبريك ايام شعبانيه گفت: همواره از خدا آرزو و تقاضا داشته‌ام تا آرزوهاي هنرمندان برآورده شود.
    وي با اشاره به بازسازي سينما آزادي نيز گفت: سالها گذشت تا يك نفر تصميم گرفت، ساخت اين پروژه را را آغاز كند.
    وي به كمبود سالنهاي سينمايي و تئاتري اشاره كرد و افزود: اگر نيت يكساله داريد گندم بكاريد، اگر نيت ده ساله داريد درخت بكاريد و اگر نيت صد ساله داريد آدم تربيت كنيد، «سينما توگراف» آدم تربيت مي‌كند.
    انتظامي در پايان سخنانش تصريح كرد: بايد آدم‌هايي تربيت كنيم كه عاشق فرهنگ و هنر باشند، هر قدر فرهنگ و هنر جلو برود، حركت رو به جلوي كشورمان سريع‌تر مي‌شود.
    
    
    اكبر زنجانپور:
    خيابان لاله زار را به يك مركز فرهنگي هنري تبديل كنيد

    
    اكبر زنجان‌پور نيز افتتاح چنين مجموعه‌اي را بسيار ارزشمند دانست و گفت: يك آرزوي ديرينه دارم كه آنرا عرض مي‌كنم و آن اين است كه خيابان لاله‌زار را كه هيچ تناسبي با اسمش ندارد به يك مركز فرهنگي و هنري ويژه تبديل كنند تا اهميت اين مكان در توسعه سينما و تئاتر كشورمان در سالهاي گذشته مورد توجه قرار بگيرد.
    ايرج راد نيز افتتاح اين مجموعه در جنوب شهر تهران را توجه به ارزش كساني دانست كه به بازي گرفته نمي‌شدند و از چنين امكاناتي محروم بوده‌اند.
    وي در ادامه گفت: بسياري از هنرمندان و مشاهير هنري كشور از چنين مناطقي سربرآورده‌اند و ساخت چنين مجموعه‌هايي احترام به چنين هنرمنداني است.
    راد تصريح كرد: با ايجاد فضاهاي فرهنگي به مدنيت تاريخ، ادب و فرهنگ به دينمان و به تاريخ‌مان استحكام مي‌بخشيم و ايران در سطح جهان با مفاخر فرهنگي تاريخ، هنري و ادبي‌اش شناخته مي‌شود.
    هادي مرزبان نيز در سخناني كوتاه با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي اخير گفت: با انجام كارهاي بنيادي و فعاليتهاي فرهنگي اميدوارم مشتري صفحات حوادث روزنامه‌ها كمتر و مشتري صفحات هنري افزايش يابد.
    
    
    احمدرضا درويش:
    نكند وقتي برق آمد كورنومترهاي پروژه‌ها كار نكند

    
    احمدرضا درويش نيز در ابتداي سخنانش گفت: هر وقت برق مي‌رود نگران كرنومترهاي بالاي پروژه‌هاي ساخت مجامع فرهنگي هستم كه نكند وقتي برق آمد آنها ديگر كار نكنند.
    درويش در ادامه انجام چنين پروژه‌هايي را بسيار موثر دانست و گفت: اين اقدمات جنبه ملي پيدا كرده و روند آن در كل كشور اثر مي‌گذارد و در فعاليت مديران در كل كشور موثر واقع مي‌شود و با چنين شتابي نگران هستم سينماي ما نتواند به اندازه سالنهايي كه در حال ساخت هستند، فيلم توليد كند.
    
    
    قاليباف:
    برق ما هرگز در شهرداري قطع نخواهد شد

    
    قاليباف شهردار تهران نيز در اين مراسم گفت: در مديريت، قبل از اين كه به فكر تهيه پول باشيم، بايد تلاش كنيم سطح آگاهي مردم را ارتقا بخشيم، زيرا اگر اين مسئله محقق شود، مشكلات ديگر نيز در پي آن حل خواهد شد.
    وي تاكيد كرد: بايد از هر ظرفيتي استفاده كنيم تا سطح آگاهي مردم افزايش يابد و در اين صورت به اهداف خواهيم رسيد و مهم‌ترين عرصه براي ارتقاي سطح فرهنگ مردم،‌هنر و فرهنگ است و اين موضوع مورد تاكيد مقام معظم رهبري است كه ايشان تاكيد دارند بايد به فرهنگ توجه بيشتري شود تا سطح آگاهي مردم در ابعاد مختلف ارتقا يابد.
    وي در پاسخ به اظهارات احمدرضا درويش ـ كارگردان سينما ـ كه در اين مراسم گفته بود «اگر برق قطع شود، تكليف روز شمار پروژه‌ها از جمله سينما آزادي چه مي‌شود و آيا امكان تاخير در افتتاح اين پروژه وجود دارد»، گفت: مطمئن باشيد اگر برق شهر قطع شد، برق ما هرگز در شهرداري قطع نخواهد شد و پروژه‌ها سر موعد به بهره برداري خواهند رسيد كه پروژه سينما آزادي نيز از اين مسئله مستثني نيست.
    پروژه سينما رازي امروز در فضاي 2150 متر مربعي با زيربناي 3600 متر مربع و با هزينه‌اي معادي شش ميليلرد تومان به بهره‌برداري رسيد.
    به گزارش ايسنا، علاوه بر نمايش فيلمي از فعاليتهاي شهرداري در خصوص ساخت اماكن مذهبي و سالن‌سازي در خصوص سينما و تئاتر، آنونس فيلم «گجت» براي نمايش امكانات صدا و تصوير مناسب سالن سينمايي رازي پخش شد.
    همچنين در اين مراسم لوح‌هاي تقديري از طرف هنرمندان حاضر به مديران شهرداري و مسوولان ساخت اين پروژه اهدا شد.

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com