خمسه بعد از ماه رمضان با يك مشت پَر عقاب

    عليرضا خمسه بازيگري است كه بيشتر او را در نقش‌هاي طنز ديده‌ايم اما گاهي اوقات حضور او در نقش‌هاي جدي هم ديدني است. قرار است بعد از ماه رمضان سريالي با بازي او از شبكه يك سيما پخش شود كه در آن «خمسه» نقشي كاملا جدي دارد. خمسه در سريال يك مشت پَرعقاب نقش يك گروهبان خشن و جدي ارتش در زمان پيش از انقلاب به نام شهپرست را ايفا كرده است.

    
    تصويربرداري اين سريال از اواسط سال 84 در تهران آغاز و در مهر ماه سال 85 خاتمه يافت. اين سريال كه به كارگرداني اصغر هاشمي و به تهيه كنندگي بهروز خوشرزم ساخته شده از بازيگران مختلفي بهره برده است. رضا كيانيان، آهو خردمند، حامد بهداد، فريبا كامران، هرمز هدايت، ساره بيات، حنانه شهشهاني، پرويز پورحسيني، مهدي تقي‌نيا، كاظم هژيرآزاد، بهرام ابراهيمي، مهرداد ضيائي، بيوك ميرزايي، عليرضا خمسه، خزر معصومي،اشكان خطيبي و... برخي از بازيگران اين سريال هستند. بد نيست بدانيد داستان اين سريال كه متن آن توسط فرهاد توحيدي نوشته شده در قالب يك قصه خانوادگي در قالبي معمايي و جنايي روايت مي‌شود.
    بستر اصلي داستان هم رويدادهاي منتهي به پيروزي انقلاب اسلامي است. داستان از زماني آغاز مي‌شود كه اميرحسين دانشور، پسر جوان يك خانواده پنج نفره، به عنوان افسر وظيفه در پادگان عجب‌شير در آذربايجان شرقي خدمت مي‌كند. او به دنبال اتفاقي كه براي خواهرش رخ مي‌دهد به تهران مي‌آيد و مدتي بعد هم به محل خدمت خود، در شهرستان عجب‌شير بازمي‌گردد، مدتي بعد امير حسين علي‌رغم تمايل خود به عنوان افسر حكومت نظامي منصوب مي‌شود.در همين زمان به او خبر مي‌دهند كه ماجراهاي تازه‌اي رخ داده و او بايد به تهران بيايد.در ادامه، داستان با وقايع انقلاب گره مي‌خورد و رويدادهايي همچون جنبش تبريز،جمعه خونين 17 شهريور و پيروزي انقلاب در 22 بهمن‌ماه در كنار روايت قصه اصلي به تصوير كشيده مي‌شود. پايان قصه هم با شروع انقلاب اسلامي در سال 57 همزمان مي‌شود كه اين حادثه به پايان بخشيدن به اين ملودرام كمك مي‌كند. اين سريال احتمالا بعد از ماه رمضان از شبكه يك پخش خواهد شد.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com