سیاوش طهمورث:اجرا در سنگلج برای من افتخار است


    سیاوش طهمورث که به زودی نمایش "رویاهای رام‌نشده" را در تالار سنگلج روی صحنه می‌برد، اجرا در این تالار را یک افتخار برای خود دانست.

    به گزارش خبرنگار مهر، وی امروز در جمع خبرنگاران دلیل تعویق در اجرای نمایش "رویاهای رام‌نشده" را که قرار بود از 15 مرداد به صحنه برود، آماده نبودن دکور نمایش عنوان و تاریخ آغاز اجرای نمایش را سه‌شنبه 26 مرداد اعلام کرد.
    
    طهمورث در مورد فضای نمایش گفت: "نمایش ظاهرا در قهوه‌خانه اتفاق می‌افتد و عده‌ای آنجا صحبت می‌کنند و خارج می‌شوند. ولی اصل قضیه به این می پردازد که وقتی ما رویا و تخیل نداشته باشیم و برای آینده خود فکر نکنیم هدفی نخواهیم داشت. وقتی هم هدف نداشته باشیم، هویت نداریم و در نتیجه نابود می‌شویم. من در این نمایش می‌گویم ما رویاها و تخیلات و آینده خود را از دست داده‌ایم و برای حفظ آن باید گذشته خود را حفظ کنیم."
    
    بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما ادامه داد: "من طرحی کلی برای ایوب آقاخانی تعریف کردم و وی متن را نوشت. کارگردانی من جداست، چون من چیزی را که خودم می‌خواهم القاء می‌کنم و آن را انجام می‌دهم. کارگردان می‌تواند دخل و تصرف در متن داشته باشد بدون اینکه ماهیت متن را از دست بدهد."
    
    وی با ابراز تأسف از نبود حق انتخاب برای انتخاب سالن بر اساس فکر و هدفمندی کارگردان درباره انتخاب تالار سنگلج گفت: "برای من تصمیم گرفته شد در سالن چهارسو اجرا بروم و من قبول نکردم و خواستار سالن اصلی شدم که مورد قبول واقع نشد. تنها جایی که دیدم با آن خاطره دارم و می‌توان مجدداً زنده‌اش کرد، تالار سنگلج است. من افتخار پیدا کردم در سنگلج اجرا کنم، چون سالن کمی نیست و من کمبودهایش را به خاطر نوستالژی خود از این سالن می‌پذیرم."
    
    کارگردان نمایش "رویاهای رام‌نشده" از نبود گریم در نمایش خود خبر داد و با بیان اینکه عقیده‌ای به گریم در نمایش ندارد، دلیل وجود گریم در تئاترهای امروز را نداشتن نورپردازی مناسب خواند. این نمایش با بازی ایرج راد، محمد اسکندری، محمد حاتمی، شهرام عبدلی، رحیم نوروزی، محمد پورحسن، علی سلیمانی، علاء محسنی، رامین راستاد، حمید ابراهیمی، مجتبی رفیعی و نسیم ادبی از 26 مرداد در سنگلج به صحنه می‌رود.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com