حجازي:استقلال را قهرمان آسيا مي‌كنم


    
    
    
    سرمربي جديد استقلال پس از قبول مسؤوليت در اين تيم از اراده خود براي به ثمر رساندن برنامه مديرعامل باشگاه در صعود استقلال به ديدار نهايي ليگ قهرمانان آسيا بعد از سه سال ياد كرد‌.
    ناصر حجازي پس از هشت سال به استقلال بازگشته است و با اهدافي تازه در تلاش براي اثبات خود به فوتبال ايران است‌. اين را مي‌توان از لابلاي صحبت‌هاي او فهميد‌.

    فكر مي‌كنيد چرا هيأت مديره استقلال شما را به عنوان سرمربي اين تيم انتخاب كرد؟
    اين سؤال شما را بهتر است مديران باشگاه پاسخگو باشند‌. من نبايد در اين مورد صحبت كنم، زيرا نظرات و ايده‌آل‌هاي هيأت مديره باشگاه را نمي‌دانم اما خوشحالم از اينكه به استقلال آمدم‌.
    برنامه شما براي فصل آينده چيست‌؟
    فعلاً برنامه‌اي تنظيم كرده و دراختيارهيأت مديره و مديرعامل باشگاه قرارداده ام‌. با برآورده شدن حداقل نيازهايمان از 5، 6 روز آينده كار آماده سازي تيم را آغاز خواهيم كرد‌.
    يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي فتح ا‌... زاده در دوره جديد مديريت‌شان رساندن استقلال به ديدار نهايي ليگ قهرمانان آسيا پس از سه سال است‌. آيا استقلال توانايي رسيدن به اين هدف را دارد؟
    اين برنامه فتح ا‌... زاده است‌. حتماً او شرايط را سنجيده و مي‌داند كه استقلال چطور مي‌تواند به ديدارنهايي ليگ قهرمانان آسيا برسد‌. البته من هم فكر مي‌كنم اگر نيازهاي تيم برطرف شود مي‌توان در سه سال آينده به ديدارنهايي ليگ قهرمانان رسيد‌. امكان رسيدن به اين هدف بعد از سه سال هست، وقتي براي ديگران برنامه سه ساله بوده، چرا براي ما نباشد؟‌!
    شما بعد از بازي استقلال- جوبيلو ايواتا در سال 78 گفتيد‌: تا 10 سال آينده هيچ تيمي از ايران به ديدار نهايي جام باشگاه‌هاي آسيا نمي‌رسد؛ امروز آيا استقلال اين توانايي و امكان را دارد كه به اين مهم دست يابد؟
    شايد اين قسمت بوده تا فتح‌ا‌...زاده برنامه‌اي بچيند كه نهايتش حضور دوباره استقلال در فينال ليگ قهرمانان آسياست و اين تيم دوباره با حجازي به فينال برسد‌. من فكر مي‌كنم اگر تيم درست تدارك ببيند و برنامه‌ها به خوبي اجرا شود بازهم استقلال به فينال ليگ قهرمانان آسيا مي‌رسد‌. مطمئنم استقلال مجددا قهرمان آسيا خواهد شد.
    فكرمي كنيد برنامه‌هايي كه در اختيار هيأت مديره گذاشته ايد، تا چه اندازه اجرايي شود؟
    من آنچه نياز داشتم را درقالب يك برنامه در اختيار مديران باشگاه گذاشته‌ام حال اينكه اجرا مي‌شود يا خير از اختيار من خارج است‌.
    با انتخاب كادر فني ديگر مشكلي براي آغاز كار باقي نمانده است؟
    از ابتدا هم مشكلي نبود‌. من گزينه‌هاي مورد نظرم را به مديرعامل باشگاه پيشنهاد دادم و در نهايت آقايان ورمرزيار‌، مرفاوي‌، بهمني‌، ‌ترابپور و امين نوروزي به عنوان اعضاي كادر فني و پزشكي انتخاب شدند‌.
    حضور صمدمرفاوي چقدر به شما كمك خواهد كرد؟
    مرفاوي مربي جوان و كاربلدي است كه قطعاً در طول اين فصل كمك‌هاي زيادي به من خواهد كرد‌.
    همانطور كه مي‌دانيد قرارداد 15 بازيكن تيم فوتبال استقلال به پايان رسيده است، از اين جمع چند نفر را حفظ مي‌كنيد؟
    تلاش ما بر اين است تا بيشتر اين بازيكنان را متقاعد به تمديد قرارداد كنيم‌. قطعاً بازيكنان تأثير گذار را در استقلال نگه مي‌داريم‌.
    براي تقويت تيم چه برنامه‌اي داريد؟
    ليست بازيكنان مدنظر خود را در اختيار باشگاه قرارداده‌ام تا‌ترتيب مذاكره و جذب آنها را بدهند‌.
    پيش بيني مي‌كنيد استقلال در پايان فصل هفتم ليگ برتر چه مقامي را كسب كند؟
    براي تيمي كه بايد 34 بازي در فصل انجام دهد پيش بيني كردن اينكه در پايان فصل به چه عنواني مي‌رسد كار احمقانه‌اي است‌!

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com