نشست «روز سوم» در نياوران:
    آخوندي: چرا صداو سيما به‌ «روز سوم» بها نداد؟
    لطيفي:قصد داشتم يك قصه‌ي انساني را روايت كنم
    مجموعه‌ي درباره‌ي اشغال خرمشهر مي‌سازم


    
    
    
    محمدحسين لطيفي گفت: تمام تلاشمان را انجام داديم تا در «روز سوم» يك قصه انساني را به تصوير بكشيم و حس آن را به‌ بيننده منتقل كنيم.

    
    به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ اين كارگردان در نشست نقد و بررسي فيلم «روز سوم» كه در فرهنگسراي نياوران برپا بود با بيان اينكه هميشه دنبال كارهاي نشده است، ادامه داد: اگر «روز سوم» را 4 ، 5 سال بعد از شروع كارم در سينما انجام مي‌دادم بر زمين مي‌خوردم اما خوشحالم اين موقعيت بعد از 24 سال كار در سينما براي‌ من پيش آمد، براي ساخت «روز سوم» هاله‌اي از انرژي من را گرفته بود و باعث شد از آن شرايط سختي كه داشتيم بيرون بيايم.
    
    وي افزود: در واقع هر روز نمي‌دانستيم چه اتفاقي قرار است بي‌افتد ايرادهايي هم در فيلم وجود دارد اما تماشاگر با حسي همراه مي‌شود؛ كه متوجه ايرادها هم نمي‌شويم.
    
    لطيفي تجاريش را در ژانرهاي مختلف سينمايي جزو موفق‌ترين‌ها برشمرد و گفت: هم اكنون در سينماي طنز «عينك دودي» حرف اول را مي‌زند و در ژانر وحشت هم «خوابگاه دختران» جزو بهترين‌ها است و هرچند كارهاي زياد قوي نبودند اما جزو بهترين‌ها محسوب مي‌شوند به همين دليل علاقمندم در
    
    ژانرهاي مختلف تجاربي داشته باشم.
    
    وي بخش عمده‌اي از موفقيت فيلم‌هايش را به گروهش مرتبط دانست و اظهار داشت: سعي مي‌كنم با گروه هم دل شوم و انرژي آنها است كه كار را پيش مي‌برد.
    
    اين كارگردان درباره‌ي اينكه چرا در فيلم بيشتر به شخصيت محمد جهان آرا پرداخته نشده است گفت: قصه آن قدر بزرگ است كه ديگر بيش از اين نمي‌شد پرداخت و نمي‌توانستم جهان‌آرا را در كار وارد كنم و همينطور رهايش كنم.
    
    وي خبر از ساخت مجموعه‌اي درباره‌ي خرمشهر در سال آينده داد و اظهار داشت: در اين مجموعه كه 30 قسمت خواهد بود به طور كامل به 34 روز اشغال خرمشهر خواهيم پرداخت.
    
    وي با اشاره به صحنه كانال در فيلمش با بيان اينكه قصد داشته در اين صحنه عاطفه بيننده را برانگيزد، اظهار داشت: سكانس كانال را عينا از خاطرات محمد نوراني گرفتم و برايم بسيار مهم بود و اين سكانس حال بسياري را دگرگون مي‌كند.
    
    حميد آخوندي تهيه كننده فيلم هم با بيان اينكه در «روز سوم» سعي شده زندگي نشان داده شود گفت: اين فيلم زندگي است كه داخلش جنگ اتفاق افتاده است.
    
    وي با بيان اينكه عوامل بسيار خالصانه در اين فيلم حضور پيدا كردند تصريح كرد: در مقطعي به جايي رسيدم كه همه گفتيم فيلم به جشنواره نمي‌رسد و دستهايمان را بالا كرديم اما همه بچه‌ها نذر كردند كه فيلم آماده شود.
    
    آخوندي با گلايه از صدا و سيما به خاطر عدم توجه به اين فيلم گفت: چرا آنقدر كه به فيلم‌هاي ديگر بها داده مي‌شود به فيلم ما بها داده نشد و حتي نمي‌گذارند يكي از بازيگران فيلم را به برنامه صندلي داغ بياورم، اگر قرار باشد كارگرداني به بخش خبري شبكه 2 بيايد حق «روز سوم» هم به‌عنوان بهترين فيلم جشنواره هست كه به تلويزيون بيايد. متاسفانه حتي حركت تهيه كننده و كارگردان فيلم كه جايزه‌شان را به خانواده يك شهيد و جانباز اهدا كردند هم مورد توجه قرار نگرفت.
    
    به گزارش ايسنا، اين تهيه كننده اظهار داشت: امروز احساس مي‌كنم در سينماي كشور بايد فيلمي بسازم كه كساني كه آنرا مي‌بينند خجالت نكشند و حداقل 5 دقيقه فكر كنند. روزي كه از جنگ برگشتم كسي به ما مدال نداد و الان هم نبايد انتظار داشته باشيم براي ساخت فيلم جنگي به ما مدال بدهند.
    
    پوريا پورسرخ بازيگر اين فيلم هم كه در جلسه حاضر بود با بيان اينكه نذر كرده است تا اين نقش به من واگذار شود گفت: بعد از سريال «وفا» مسيري كه روبروي من گذاشته شد باب طبع من نبود. «رضا» از نقش‌هاي جايزه خور بود كه اگر ديده نمي‌شد كم كاري من به‌حساب مي‌آمد و الان اين شخصيت را خيلي دوست دارم و بسيار هم روي آن تعصب دارم.
    
    رضا درستكار هم كه اجراي اين جلسه را برعهده داشت «روز سوم» را بهترين فيلم عواملش دانست و گفت:‌ تمام عوامل سعي كرده‌اند از نقطه هنري كه ايستاده بودند به‌جلو حركت كنند، لطيفي با اين فيلم نشان مي‌دهد مي‌تواند كارگردان درجه يك باشد و جزو هرم سينما به حساب آيد.

 

 

 






جستجو
WWW tafrihi

Copyright © 2005-2007 Tafrihi.com